Ne vienas klaipėdietis jau išbandė ir keliones mieste kursuojančiais elektra varomais autobusais. Juos eksploatuojančios bendrovės UAB „Klaipėdos paslaugos“ specialistai pripažįsta, kad naujieji YES EU18 - tai kompiuteriai ant ratų, tai naujos technologijos ir galimybės, kurias dar reikia įvaldyti.
Senų žinių vairuotojams nepakaks
„Susidūrus su šia itin išmania technika mokėti vairuoti autobusą nebeužtenka. Dabar mūsų laukia iššūkis - išmokyti savo vairuotojus efektyviai ir ekonomiškai valdyti naujuosius elektrinius autobusus“, - sakė Imantas Paliakas, UAB „Klaipėdos paslaugos“ Eksploatacijos departamento direktorius.
UAB „Klaipėdos paslaugos“ vairuotojai apmokyti ekonomiško vairavimo, ateityje taipogi ketinama gerinti šias darbuotojų kompetencijas.
"Yra tokie niuansai kaip stabdymo, pagreitėjimo dinamika. Elektrinis autobusas gali išnaudoti inercijos jėgą tiek gamindamas, tiek taupydamas elektrą.
Nors 18 metrų autobusas turi galingą variklį, nebūtina spausti greičio pedalą iki maksimumo. Nuosaikesnis įsibėgėjimas mažina ne tik energijos sąnaudas, bet ir didina keleivių saugumą", - naujų autobusų valdymo ypatumus aiškino I. Paliakas.
Elektriniame autobuse apstu kompiuterinės įrangos, vien vaizdui stebėti įrengtos 5 kameros. Apie kliūtis vairuotojui signalizuoja garso signalai ir vaizdai monitoriuje.
"Gedimų pranešimai ir jų kodai pateikiami vairuotojo prietaisų skydelyje, juos reikia suprasti, laiku informuoti apie nesklandumus gamintoją. Jis yra suteikęs 10 metų garantiją tiek programinės įrangos atnaujinimui, tiek traukos akumuliatoriams (baterijoms).
Tai jau visai kitas pasaulis ir technologijos, palyginti su autobusais, kuriuos iki šiol mums teko naudoti„, - pasakojo UAB “Klaipėdos paslaugos" Eksploatacijos departamento direktorius.
Elektriniai autobusai - investicija į ekologiją
Pagal gamintojo pateikiamą informaciją YES EU18 elektriniai autobusai vienu įkrovimu nuvažiuoja apie 400 kilometrų. Vidutinės elektros energijos sąnaudos šimtui kilometrų siekia 135,7 kW/h.
Kad autobusas galėtų dirbti visą dieną, jo akumuliatoriai turi būti kraunami apie 3,5 valandos.
Be jau turimų 15 elektrinių autobusų, UAB „Klaipėdos paslaugos“ šiemet savo parką papildys dar 21 elektriniu autobusu.
Kad jiems užtektų vietos bei galios įkrovai, bendrovė investavo arti pusantro milijono eurų į įkrovos stotelių infrastruktūrą.
"Klaipėda išlieka ekologinio viešojo transporto lyderiu šalyje. Nors išoriškai gali pasirodyti, kad niekas nepasikeitė - gatvėmis važiuoja tokie patys mėlyni autobusai, dyzelinių ir dujinių autobusų atsisakymas turi įtakos visiems.
Su kiekvienu mūsų įsigytu nauju elektriniu autobusu mieste oro tarša mažėja dešimtimis tonų. Visi tie investuojami milijonai eurų - tai investicija į mūsų, mūsų vaikų sveikatą„, - akcentavo Vaidas Ramanauskas, UAB “Klaipėdos paslaugos" generalinis direktorius.
Planuojama, kad jau šiemet UAB „Klaipėdos paslaugos“ elektriniais autobusais pakeis visus miesto maršrutais važinėjančius dyzelinu varomus autobusus.
Klaipėdos miesto savivaldybei priklausanti bendrovė aptarnauja apie 40 proc. maršrutų, vežančių keleivius uostamiestyje didžiaisiais autobusais. Kitą dalį maršrutų aptarnauja privatūs vežėjai.
Rašyti komentarą