Vandens autobuso sezoną uždarius

(4)

Praėjusį šeštadienį, rugsėjo 30 dieną, užbaigėme elektrinio vandens autobuso sezoną. Finansiniai rezultatai dar reikalauja skaičiavimų ir analizės, bet išsamią kelionių statistiką jau turime. Galime sakyti, jog maršrutas pateisino lūkesčius.

Tik dienos kitos trūko, kad būtų pasiekta 9 tūkstančių kelionių riba. L1 buvo pirmasis miesto viešojo transporto maršrutas, kuriame atsisakėme grynųjų pinigų.

Įvairūs naudoti atsiskaitymo būdai leidžia daryti ir pagrįstus sociologinius spėjimus: iš kur buvo tie keleiviai, koks jų amžius ir socialinė padėtis.

Įprastais būdais atsiskaitė daugiausia klaipėdiečiai

nenisisPer sezoną plaukė 8 935 keleiviai. Nesuklysime pasakę, kad liūto dalis tarp tų 4 080 keleivių, kurie atsiskaitė ne bankine kortele, buvo klaipėdiečiai.

Jie atsiskaitė kaip tik mūsų miestiečiams įprastais būdais: pinigais iš e.bilieto kortelės, klaipėdiečio kortele, vienkartiniu aplikacijos QR kodu.

Pagal lengvatinius bilietus galima numanyti ir amžių ar socialinę padėtį. 1 100 keleivių pirko bilietus su 50 proc. nuolaida. Tai daugiausia moksleiviai, studentai ir jaunesni senjorai.

Didesnės, 80 proc., nuolaidos bilietais pasinaudojo 221 keleivis. Manome, kad daugiausia tai buvo neįgalieji, kuriems pritaikytas ir laivas, ir prieplaukos, arba jau labai garbaus amžiaus klaipėdiečiai.

Bankinė kortelė - be konkurencijos

Bankine kortele laive atsiskaitė 4 845 keleiviai. Tarp jų tikrai daug klaipėdiečių, kurie įprastai nesinaudoja viešuoju transportu. Tačiau jų dalies net apytiksliai negalime pasakyti.

Bet tarp bankine kortele atsiskaičiusių keleivių labai daug buvo ir miesto svečių. Jiems vandens maršrutas atvėrė kitą, dar nepažintą Klaipėdą.

Verta pažymėti, kad ir be didelių vietos pastangų žinia apie pirmąjį šalyje vandens autobusą nuskambėjo visoje šalyje: rodė televizijos, rašė laikraščiai ir portalai.

„Google“ paieškos sistema duoda tūkstančius įrašų. Tai buvo taip pat ir prasminga investicija į miesto reputaciją ir turistinį patrauklumą visoje šalyje.

Kapitonai verti pagyrimo

UAB „Klaipėdos paslaugos“ rūpestingai atsirinko abiejų laivų kapitonus. Vidaus vandenų kodeksas laivavedžiui suteikia didesnes teises nei kiti teisės aktai - sausumos autobusų vairuotojams. Kartu - ir didesnę atsakomybę. Todėl tinkamas laivo „vairuotojo“ parinkimas yra labai svarbu.

Galime konstatuoti, jog laivavedžių parinkimas buvo vykęs. Keleivių skundų dėl jų buvo labai mažai, o ir tie išnagrinėjus nepasitvirtino. Kvalifikuoti iš uosto į upę atėję laivavedžiai pasižymėjo aukšta bendrąja inteligencija, atsakingumu ir paslaugumu.

Kas galėjo būti geriau

Maršruto startas užtruko. Plaukti laivai pradėjo tik birželio 16 dieną. Taip plaukimui praradome gražias gamtos žydėjimo dienas.

Kurį laiką būtiniems darbams buvo uždarytas svarbus traukos taškas - Botanikos sodas.

Partneriai uždelsė įdiegti galimybę viena bankine kortele atsiskaityti už keletą (iki 3) keleivių, tokį pasirinkimą keleiviai gavo tik sezonui įsibėgėjus. Tai pradžioje daliai šeimų apribojo plaukimo galimybę.

Nepavyko sušvelninti reisų apkrovos svyravimų. Į kai kuriuos keleiviai netilpo, o kiti plaukė pustuščiai. Vasaros piko metu labai trūko papildomų reisų.

Kurį laiką laivavedžiams buvo rūpesčių ir dėl „vaikiškų“ naujos eksperimentinės technikos bėdų.

Visa tai laukia mūsų bei partnerių analizės ir tinkamų sprendimų kitam sezonui, kad patogiau būtų keleiviams, kad geresnė būtų ir maršruto ekonomika.

Reikšmingas Danės įveiklinimo žingsnis

Apie mūsų upės ir jos pakrančių įveiklinimą kalbama jau bent 20 metų.

Reguliariu vandens maršrutu šiemet plaukę tūkstančiai klaipėdiečių akivaizdžiai pamatė, kokį dar nenušlifuotą brangakmenį - Danę - mieste turime, kaip yra dabar ir kokios galimybės atsivertų kūrybingai ir jautriai ją panaudojus.

Laivui įrengtos stotelių prieplaukos jau dabar atveria civilizuotas prieigas prie upės, jomis miestiečiai gali naudotis visais sezonais, ir ne tik kelionei laivu.

Per sezoną abu laivai iš viso nuplaukė beveik 12 tūkstančių kilometrų. Palyginimui, atstumas nuo Klaipėdos iki Niujorko jūrų maršrutu yra - pervedus jūrmyles į sausumai įprastą matavimo vienetą - 8 051 kilometras.

Esame dėkingi visiems, kurių komandinio darbo dėka pavyko sėkmingai ir gražiai įveikti nemenką distanciją.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder