Įmonė jau kone du mėnesius dirba be nuolatinio vadovo, konkurso Savivaldybė neskelbia, o situacijos sprendimą mato „Autobusų parkui“ laikinai vadovauti paskiriant bendrovės „Kretingos komunalininkas“ direktorių.
Ant vienų pečių – trys naštos
Balandį iš Kretingos autobusų parko direktoriaus pareigų pasitraukus Arvydui Dyburiui, laikinai jo pareigos buvo patikėtos įmonės Eksploatacijos skyriaus viršininkei Vilmai Kancerevičienei, kuri išsyk pareiškė būsimame konkurse į vadovo postą nekandidatuosianti.
Kretingos rajono savivaldybė delsia neskelbdama konkurso, o šią savaitę įvykusiame Ūkio, kaimo ir aplinkos komiteto posėdyje buvo pareikšta, kad įmonės valdymą ketinama laikinai perduoti bendrovės „Kretingos komunalininkas“ vadovui Pauliui Ruškui, o jis su šiuo siūlymu sutikęs. Įmonėje „Kretingos autobusų parkas“ šiuo metu yra 60 darbuotojų, ji valdo 41 autobusą.
„Pajūrio naujienoms“ susisiekus su P. Ruškumi ir jo paklausus, kodėl imasi šios naštos, ar jam ji nebus per didelė, nes prie bendrovės „Kretingos komunalininkas“ ir šiaip jau jungiamas „Kretingos turgus“, atviravo: „Posėdyje nedalyvavau, bet anksčiau pokalbyje su rajono meru Antanu Kalniumi sutikau, nes buvo garantuota, kad vadovaučiau laikinai.
Bet yra toks posakis: kas laikina, tas amžina. Neramu, kad situacija gali užsitęsti. Turės praeiti nemažai laiko, kol vien įsigilinsiu į Autobusų parko ūkio reikalus.“
Kretingos rajono savivaldybės administracijos direktorė Vilma Preibienė, komiteto posėdyje rajono politiko Giedriaus Petreikio paklausta, kada visgi bus skelbiamas konkursas naujam vadovui parinkti, atsakė: „Šiemet“.
Kilo daug nežinomųjų
Kretingos rajono savivaldybės Ūkio, kaimo ir aplinkos komiteto pirmininkas Vytautas Ročys atviravo, kad per posėdį taip pat nelabai supratęs Savivaldybės administracijos poziciją: Savivaldybė 100 proc. yra įmonės „Kretingos autobusų parkas“ akcijų valdytoja, apie padėtį ir numatomus sprendimus ji privalo informuoti komitetą ir visuomenę, nes tai – ir jos interesas, o atsakymas „šiemet“ netenkina nei pirmininko, nei komiteto narių.
„Kitą mėnesį šį klausimą įtrauksime į komiteto darbotvarkę. Nepritariu, kad Autobusų parką laikinai jungtų prie „Kretingos komunalininko“, nes tai – visiškai skirtingos sritys.
Ir taip siūlome patvirtinti P. Ruškui pavaduotoją, atsakingą už daugiabučių priežiūrą, o čia – dar papildomas krūvis, vadovas mėtytųsi iš vienos srities į kitą.
Norėčiau išsiaiškinti, kodėl Savivaldybė neskelbia konkurso. Gal ne viską žinau, gal numatytos kažkokios pertvarkos, ir koks yra šios nežinomybės tikslas?“ – svarstė V. Ročys.
Į klausimą, kodėl neskelbiamas konkursas vadovo pareigoms užimti, V. Preibienė „Pajūrio naujienoms“ atsakė: „Norime įvertinti įmonės veiklą, peržiūrėti autobusų parko viziją, maršrutus ir kokio vadovo norime.
Dėl įmonės uždarymo ar sujungimo su „Kretingos komunalininku“ sprendimo nėra, tai būtų tik laikinas perdavimas. Anksčiau mero buvo sudaryta darbo grupė, Taryba priėmė sprendimą – stiprinti įmonę „Autobusų parkas“, teikiant paraišką, kad iš ES fondų įsigytume 10 elektra varomų autobusų.“
Įmonių specifika – skirtinga
Poziciją dėl laikino įmonės valdymo patikėjimo P. Ruškui išsakė ir rajono politikas vydmantiškis Simas Končius: „Jeigu įmonės „Kretingos komunalininkas“ vadovas sutinka, aš tik už tai. Jis – kompetentingas vadovas, turi įžvalgų.
Kol paskelbtų konkursą ir atsirastų naujas vadovas, praeitų ne mažiau kaip 2 mėnesiai. „Autobusų parkas“ – veikianti įmonė, kuri „važiuoja iš savęs“, tad nemanau, kad sukeltų didelių rūpesčių.
Tačiau nepritarčiau nuolatiniam įmonių jungimui, nes prie „Kretingos komunalininko“ jau ir taip jungiamas „Kretingos turgus“. Tačiau G. Petreikiui nesuprantama tokia Savivaldybės pozicija, nes abiejų įmonių specifika – skirtinga, ir, nors apie jungimą kalbėta jau anksčiau, visgi neieškoti vadovo – keista.
„Delsimas veikia ir autobusų parko darbuotojus – žmonės skambina, klausia, kas bus toliau, – ir laikinąją direktorę V. Kancerevičienę. Esu įsitikinęs: jei įmonę oficialiai ir perimtų P. Ruškus, vis vien vadovautų ne jis, nes yra ne šios srities specialistas, o vairą laikytų būtent laikinoji direktorė.
Tad kam žmonėms įnešti papildomos įtampos, kam tai naudinga? Mano žiniomis, nė piršto Savivaldybė nepajudino dėl konkurso, vasara bematant pralėks, o jau rudenį turės būti sudėlioti maršrutai“, – savo poziciją dėstė G. Petreikis.
Dotacija įmonei perkopė 2,1 mln. Eur
Rajono politiko G. Petrikio manymu, ši situacija siunčia tam tikrą signalą, kad kažkas turi įvykti.
Galbūt svarstoma, kad įmonę „Kretingos autobusų parkas“ galėtų perimti privatus verslas, kaip yra, tarkim, Gargžduose, kur privatininkai atnaujino autobusų parką – važinėja nauji autobusai.
„Mano manymu, ydinga dabartinė Savivaldybės pozicija – duoti už dyką. Dotacija Autobusų parkui per metus jau perkopė 2,1 mln. Eur ir ji tik augs. Tad kurgi yra riba, juk nesame pats turtingiausias rajonas Lietuvoje“, – samprotavo G. Petreikis.
Ankstesnių kadencijų Kretingos rajono meras, dabar – Tarybos narys Juozas Mažeika, pagal tai, kad neskelbiamas vadovo konkursas, darąs prielaidą apie galimą įmonės privatizaciją.
„Dar kai dirbau meru, grupė Tarybos narių siūlė parduoti Autobusų parką, bet mes, senieji politikos vilkai, tarp jų – ir Valerijonas Kubilius, sakėme, kad šią įmonę reikia išsaugoti“, – tvirtino jis.
J. Mažeikos nuomone, privatizacija turi pliusų – nukrenta Savivaldybės atsakomybė, tačiau ir minusų, kad už viską yra mokama: „Nuostolius maršrutuose vis vien tektų padengti Savivaldybei, kaip yra ir dabar.
Pelningiausi maršrutai yra į Klaipėdą ir Palangą, o visi kiti po rajoną – nuostolingi. Jei įmonė priklauso Savivaldybei, ji visuomet dirba lanksčiau, atsižvelgdama į gyventojų poreikius, mokinių pavėžėjimą, o verslas žiūrėtų pelnų sau.“
Tačiau problema ta, mano politikas, kad Savivaldybė pati neturi pajėgumų atnaujinti Autobusų parko, o privatininkai ateitų su naujų transporto priemonių baze.
Rašyti komentarą