Bankų akiplėšiškumui nėra ribų: nuskaito pinigus, bet gavėjas jų vis tiek negauna
(3)Su tokia situacija susidūrė Tomas (tikras vardas ir pavardė redakcijai žinomi, - aut. past.). Jis stebisi, kodėl jo atlikti pervedimai, padaryti simbolišką, Sausio 13-osios datą, taip ir nepasiekė savo tikslo. Nors iš sąskaitos „Swedbank" banke nuskaičiuoti buvo.
Kaip matyti iš Tomo banko duomenų, tą dieną Tomas atliko keturis pavedimus po 30 eurų į savo vardu atidarytą sąskaitą banke „Paysera".
Taip pat dar vieną tokio dydžio pavedimą jis atliko ir kitą dieną, tačiau nei tą dieną, nei vėliau šie pinigai taip ir neatkeliavo. Iš viso 150 eurų buvo nuskaičiuota nuo jo sąskaitos ir negrįžo.
„Įprastai toks pervedimas užtrunka kelias sekundes. Tai - pirmas kartas. Nieko panašaus anksčiau nėra buvę.
Nėra jokio banko pranešimo, jog pinigai būtų sustabdyti dėl kokios nors priežasties. Jeigu pinigai nebuvo įskaityti į mano sąskaitą „Payseroje", kodėl jie nebuvo grąžinti į mano sąskaitą „Swedbank"?
Ar švedų bankams jau nėra jokių ribų, vagia pinigus iš lietuvių net per Sausio 13-ąją?", - stebisi Tomas. Kaip matyti iš banko išrašo, tą dieną jis atliko ir dar vieną pervedimą - paramą nevyriausybinei organizacijai. Kadangi gavėjas ne jis pats, lieka tik spėlioti, ar pinigai pasiekė gavėją ir kaip dažnai tokie atvejai nutinka.
„Vakaro žinios" kreipėsi į abu bankus, tačiau nė vienas kaltės neprisiėmė. „Paysera" klientų aptarnavimo departamento vadovas Deimintas Mažuolis patikino, kad dėl asmens duomenų ir paslapties su klientu principų konkrečių atvejų detalizuoti ir viešinti negali.
Liko neaišku, ar bankas, gavęs užklausą, bent pasidomėjo Tomo situacija ir patikrino žiniasklaidos pateiktus duomenis, kodėl pinigai nebuvo įskaityti.
„Komentuojant bendrai, jei mokėjimai iš siuntėjo banko būna pasiekę gavėjo banką, pervestų lėšų sumą galima matyti kliento banko sąskaitoje. Šios lėšos matomos net tada, jei Pinigų plovimo prevencijos skyrius atlieka jų patikrinimą ir jomis laikinai negalima pasinaudoti.
Tais atvejais, kai pinigai yra nuskaityti iš siuntėjo sąskaitos, bet nėra matomi gavėjo sąskaitoje, reiktų kreiptis į siuntėjo banką ir aiškintis priežastis, dėl kurių lėšos nepasiekė gavėjo banko", - nurodė „Paysera" atstovas.
Tačiau pasiteiravus „Swedbank", kur dingo Tomo pinigai, atsakymo taip pat nesulaukėme. Banko atstovė Daiva Taučkėlaitė nurodė Tomui pačiam kreiptis į banką raštiškai su prašymu išnagrinėti situaciją.
„Kiekvienu atveju gavus kliento prašymą, situacija yra tiriama individualiai, apie tyrimo eigą ir rezultatus klientai informuojami asmeniškai", - nurodė ji. Toks pats atsakymas buvo pakartotas, kai pasitikslinome, ar bankas pasivargino ir patikrino Tomo sąskaitas bei minėtus pavedimus.
„Norime priminti, kad mokėjimai gali būti momentiniai, kurie yra įvykdomi per keliolika sekundžių, ir paprasti SEPA mokėjimai, kurie yra išsiunčiami iš banko tam tikromis valandomis ir tik darbo dienomis.
Kai kliento ne momentinis mokėjimas yra atliekamas ne darbo dienomis, jis būna įvykdomas artimiausią darbo dieną.
Klientas informaciją apie visas įvykdytas ir dar tik laukiančias vykdymo operacijas gali rasti Interneto banko skiltyje „Mokėjimų sąrašas". Šiame sąraše esančius pervedimus galima atšaukti savarankiškai", - pridūrė banko atstovė.
Rašyti komentarą