Chaosas elektros rinkoje tik įsisiūbuoja

Valdžiai varu nuvarius žmones pas vadinamuosius nepriklausomus elektros tiekėjus, netruko paaiškėti, kad šiai pseudoreformai niekas tinkamai nebuvo pasiruošęs. Kadangi valdantieji savo klaidų pripažinti nesugeba, į įvairias nemalonias situacijas patekusiems vartotojams valdžios užprogramuotas problemas spręsti tenka patiems.

Dvigubas šokas

Į redakciją kreipėsi kaunietis Andrius. Pasak vyro, gavęs pirmąją nepriklausomo tiekėjo sąskaitą, jis patyrė dvigubą šoką.

„Pirmiausia nemaloniai nustebino sąskaitoje įrašyti skaičiai. Kadangi pagal naująją tvarką kiek pavėlavau deklaruoti skaitiklio rodmenis, už elektrą teko sumokėti brangiau, bet ką paskaičiavo „Birštono elektra", išvis prasilenkė su sveiku protu, - pasakojo vyras.

- Remiantis jų pačių pateikiama informacija, kilovatvalandė turėjo kainuoti 24-25 centus, o jie man paskaičiavo po 60 centų.

Dar įdomiau buvo tai, kad jie nurodė, jog tokią kainą man paskaičiavo avansu už 500 kW. Esą jie už tokį kilovatvalandžių kiekį jau sumokėjo ESO, todėl dabar šiuos pinigus atsiims iš manęs."

Taip pat Andrius iš pradžių nesuprato, kodėl atsiųstoje sąskaitoje buvo įrašyti du jo valdomi objektai.

„Rinkdamasis tiekėjus, vienam objektui pasirinkau „Elektrum", o su „Birštono elektra" sutartį planavau sudaryti tik dėl elektros tiekimo sodui.

Deja, jau pirmoje sąskaitoje abu objektai buvo priskirti „Birštono elektrai", nors mano sutartis su „Elektrum" turėjo galioti trejus metus, o už jos nutraukimą anksčiau laiko buvo numatytos baudos", - atviravo vyras.

Pradėjęs gilintis į situaciją, kaunietis išsiaiškino, kad jis esą pats ir „pasirinko" tokią tvarką.

„Kadangi turėjau galiojančią sutartį, jaučiausi ramus ir nepasigilinęs pasirašiau tai, ką atsiuntė „Birštono elektra". O jie į savo pasiūlymą įtraukė abu mano valdomus objektus ir, gavę mano parašą, abu juos prisiskyrė sau.

Formaliai, tarsi, jie ir teisūs, tačiau, kaip man paaiškino kiti tiekėjai, kadangi tuo metu jau turėjau galiojančią sutartį, prieš ją keičiant ar nutraukiant, privalu buvo dar kartą manęs atsiklausti.

To padaryta nebuvo, - toliau pasakojo vyras. - Bet kokiu atveju, manęs tokia situacija ir toks požiūris į klientą netenkina, todėl su „Birštono elektra" planuoju atsisveikinti.

O kitiems, vis dar besirenkantiems tuos vadinamuosius nepriklausomus tiekėjus (nors nesuprantu, kam jie išvis reikalingi), rekomenduoju ypač atidžiai skaityti jų siunčiamus dokumentus.

Nes kitaip neišvengsite ne tik nemalonumų, bet ir milžiniškų sąskaitų."

Klaidų daro visi

Eidmantė Gudelevičiūtė, „Birštono elektra" atstovė, nurodė, kad jų siūlomas elektros tiekimo planas remiasi biržos kainomis.

„Galutinė kaina keičiasi kas mėnesį, atsižvelgiant į to mėnesio rinkos kainą. Internetinėje svetainėje yra pateikiamos orientacinės planų kainos pagal paskutinius 6 mėnesius.

Per ilgesnį laiką tokio tipo planai dažniausiai klientams yra palankesni, kadangi yra sumažinama perpardavimo marža, bet jie, priklausomai nuo mėnesio, gali skirtis.

Naujiems klientams planų su fiksuotomis kainomis mes išviso nesiūlome", - pabrėžė ji.

Komentuodama situaciją su sutarties sudarymu, ji patikino, kad be pasirašytų sutarčių jokių objektų neperima.

„Kiekvienas klientas atsiunčia paraišką sutarties pasirašymui su savo objektų ir asmens informacija. Mes pagal tą informaciją paruošiame sutartį, kurią siunčiame klientui pasirašyti.

Gavę pasirašytą sutartį perkeliame objektus pagal sutartyje nurodytus duomenis, - teigė ji. - Kartais klaidų padarome mes, kartais - klientai.

Visgi, visais atvejais, bendraujame su klientais ir stengiamės kaip galima greičiau rasti visoms pusėms priimtiną sprendimą."

Deja, nei „Birštono elektra", nei ESO taip ir nesugebėjo paaiškinti, kodėl klientui avansu ir ne pačia mažiausia kaina buvo priskaičiuota 500 kilovatvalandžių elektros.

Nebuvo patikslinta ir tai, kaip klientui nutraukus sutartį bus kompensuojami už šią negautą elektrą sumokėti pinigai.

Teisybės rasti neįmanoma?

Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (VERT) atstovė Aira Pikčiūnienė pasiūlė vartotojui tiesiogiai kreiptis į VERT su prašymu nagrinėti ginčą. Tačiau prieš kreipdamasis į VERT, žmogus turėtų raštu kreiptis į skundžiamą įmonę

Informavus apie tai skaitytoją, jis liko šokiruotas. Vyrą nustebino tai, kad VERT nesiėmė spręsti jo problemos, nors visi reikiami dokumentai institucijai buvo pateikti.

Taip pat jis nerimavo, kad nutraukus sutartį su „Birštono energija", pastaroji vis tiek gali bandyti išsireikalauti apmokėjimo už esą avansu iš ESO gautą, tačiau nesunaudotą elektros energiją.

„Birštono elektra" vengia pateikti mano jiems siųstas užklausas, tad, matyt, nereikės stebėtis kai nutraukus su jais sutartį, sulauksiu antstolių dėl tos avansinės elektros.

Va tada bus labai įdomu išgirsti visų, tiek „nepriklausomų" tiekėjų, tiek kontroliuojančių institucijų, paaiškinimus. Laukti liko nebeilgai..."- sakė Andrius.

Baigiant rengti straipsnį, pasak Andriaus, „Elektrum" patvirtino, kad jo sutartis su šiuo tiekėju yra galiojanti. ESO nurodė, kad nieko apie tai nežino. „Birštono elektra", vyro teigimu, pirma žadėjusi sutartį nutraukti, spalio 1-ąją atsiuntė jos pratęsima.

Tiesa, už poros dienų vyras sulaukė dar vienos žinutės. Šį kartą jis buvo patikintas, kad sutartis bus nutraukta atgaline data.

„Kiek suprantu, „Elektrum" negali mano objekto perimti, kol sutarties nenutraukė „Birštono elektra" arba to nepadarė ESO. O šios dvi įmonės niekur neskuba", - situaciją apibendrino Andrius.

 

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder