Dėl savitarnos kasų prekybos tinkluose pilasi skundai: atvirai pasakė, kas su jomis negerai

(6)

Kai kurie Lietuvos gyventojai jau pradėjo protestą prieš savitarnos kasas parduotuvėse.

 

Jie pasipiktinę – esą už dyką yra priversti dirbti, o atlyginimą gauna pardavėjai.

Pirkėjai ima reikalauti, kad net ir prie savitarnos kasų jas aptarnautų darbuotojai, o jei to pasiekti nepavyksta, išeina palikę visus pirkinius. Prekybos tinklų atstovai papasakojo pastebintys nepasitenkinusius, visgi tokių – mažuma.

Socialiniuose tinkluose dalis lietuvių nebetveria pykčiu – siunta, kad parduotuvėse vis daugėja savitarnos kasų, kuriose neva gyventojai priversti dirbti už dyką. Jie dalijasi ir savo atviromis demonstracijomis.

„Būna, kad nueini į parduotuvę, o prie kasos nieko nėra. Tai aš pasikviečiu pardavėją prie savitarnos ir liepiu jai viską nuskenuoti“, – dalijosi vienas pilietis.

„Galėtų būti pritaikoma nuolaida, jei pats turi save apsitarnauti“, – antrino dar vienas.

„Niekada neinu į savitarnos kasas. Kodėl aš turiu apsitarnauti pati? Kam skirtos pardavėjos? Aš parduotuvei nešu pelną, vadinasi, ir paslaugą turiu gauti. Ateinu ne dirbti, o apsipirkti. Jei prie kasos nėra kasininko, visada paprašau, kad jį pakviestų“, – pasakojo kita.

Visgi prekybos tinklų atstovai aiškina, kad dauguma pirkėjų savitarnos kasomis yra patenkinti, nors girdima ir nusiskundimų.

Kaip portalui lrytas.lt komentavo prekybos tinklo „Maxima“ atstovė ryšiams su žiniasklaida Raminta Gecevičiūtė, kasdien į šį prekybos tinklą renkasi ir jame apsiperka daugiau nei 400 tūkst. pirkėjų.

„Suprantama, kad dėl savitarnos kasų ir jų veikimo kartais tenka išgirsti įvairių pastebėjimų.

Dažniausi jų – lankytojai prašo įrengti dar daugiau savitarnos kasų. Kartais klientams nepavyksta nuskenuoti brūkšninio kodo, įvyksta ir techninių nesklandumų“, – kalbėjo R.Gecevičiūtė.

Ji atkreipė dėmesį, kad savitarnos kasų zonoje, priklausomai nuo parduotuvės dydžio ir esamų savitarnos kasų skaičiaus, dirba ir vienas ar du darbuotojai, kurie pirkėjams padeda ir paaiškina, kaip naudotis šiomis kasomis.

„Stebime pirkėjų srautus, kokiomis valandomis parduotuvėje jų lankosi daugiausia. Atsižvelgdami į tai, peržiūrime ir darbuotojų darbo valandas, kad esant poreikiui daugiau kasininkų dirbtų ir reguliariose kasose“, – sakė R.Gecevičiūtė.Digital Matter icon

Lietuviškame prekybos tinkle „Maxima“ šiuo metu veikia 1100 savitarnos kasų, kurios sudaro apie pusę visose parduotuvėse esančių visų kasų.

„Atkreipdami dėmesį, kad mūsų pirkėjai vis dažniau naudojasi savitarnos kasomis, jų patogumui šiemet nusprendėme įdiegti dar 400 tokių kasų ir tam skyrėme 0,5 mln. eurų lėšų.

Pirkėjai vis mieliau pasinaudoja savitarnos kasomis, nes vertina galimybę apsipirkti savarankiškai. Kitiems patinka išmaniosios technologijos, o skubantis ir laiką skaičiuojantis žmogus savitarnos kasas renkasi dėl patogumo ir greito apsipirkimo. Tiesa, savitarnos kasos labai patinka ir vaikams. Jose jie gali tapti kone pardavėjais – žaisti kasininką“, – kalbėjo R.Gecevičiūtė.

„Lidl Lietuva“ atstovė ryšiams su visuomene Lina Skersytė šnekėjo panašiai: naudojimasis savitarnos kasomis auga, jas renkasi vis daugiau pirkėjų.

„Viena iš priežasčių, kodėl savitarnos kasų populiarumas auga – greitesnis apsipirkimas, o tai padeda greičiau valdyti pirkėjų eiles. Galima sakyti, kad yra dvi kategorijos pirkėjų ir jos pasiskirsčiusios beveik po lygiai – tie, kurie apsiperka įprastose kasose, ir tie, kurie renkasi savitarnos“, – teigė L.Skersytė.

Ji pridūrė, kad Lietuvos pirkėjai, lyginant su daugeliu kitų Europos ar pasaulio šalių, maisto prekių parduotuvėse yra linkę lankytis dažniau. Įprastai – kelis kartus per savaitę. Tuo pačiu ir klientų prekių krepšelis Lietuvoje būna kiek mažesnis.

„Pagrindinis savitarnos kasų privalumas – galimybė atsiskaityti itin greitai, ypač perkant mažesnį kiekį prekių. Lietuvą jau esame įpratę vadinti greito ir kokybiško interneto šalimi, o prekybos srityje Lietuvą galima vadinti ir mėgstančia savitarnos kasas šalimi. Tą lemia tiek apsipirkimo įpročiai, tiek ir tai, jog esame greitai naujoves ir technologijas įsisavinančių žmonių šalis.

Būtent todėl pirkėjai jau įpratę naudotis savitarnos kasomis, tad atsiskaitant kylantys klausimai – pavieniai. Savitarnos kasose įdiegta patogi sistema, kuri pirkėjams leidžia apsipirkti sklandžiai ir greitai, taip pat savitarnos kasų zonoje kilus klausimų, galima kreiptis į darbuotoją, kuris padės ir atsakys į kylančius klausimus“, – pabrėžė L.Skersytė.

Visose 69-iose „Lidl“ tinklo parduotuvėse pirkėjai turi galimybę pasirinkti, kadangi visur veikia tiek įprastos, tiek ir savitarnos kasos. Visose naujai atidaromose parduotuvėse savitarnos kasos yra įdiegiamos iškart, tai planuojama ir ateityje.

Nuo 2017 metų savitarnos kasos pradėtos diegti ir „Norfos“ parduotuvėse.

„Beveik visose naujai atidaromose „Norfos“ parduotuvėse savitarnos kasos dominuoja. 2022 metais „Norfose“ veikė 531 savitarnos kasos. Šiuo metu jų yra apie 580 (šiek tiek mažiau nei pusė visų kasų). „Norfos mažmena“ derinasi prie įvairių pirkėjų poreikių, todėl diegia mišrią sistemą, kai šalia savitarnos kasų yra statomos ir įprastinės kasos“, – šnekėjo prekybos tinklo atstovas spaudai Darius Ryliškis.

Savitarnos kasų zonos šiemet buvo plečiamos ir „Rimi“. Prekybos tinklo ryšių su visuomene ir korporatyvinės atsakomybės vadovė Eglė Krasauskienė.

„Šiuo metu turime apie 300 savitarnos kasų savo prekybos tinkle. Savitarnos kasos jau yra daugelyje mūsų tinklo parduotuvių, bet kiekvienoje parduotuvėje yra veikianti kasa su kasininku.

Mūsų tikslas atliepti kliento lūkesčius ir suteikti galimybę pasirinkti jam patogiausią apsipirkimo būdą, tad ir kasos tipą pasirinkti gali kiekvienas pirkėjas. Išties, nepastebime, kad pirkėjai būtų nepatenkinti savitarnos kasomis. Anaiptol – daug žmonių įžvelgia daug privalumų“, – sakė E.Krasauskienė.

Ji pabrėžė, kad savitarnos kasos vis labiau populiarėja.

„Tai įrodo, kad žmonės vis labiau jas prisijaukina, jiems tai nebėra nesuprantama naujovė. Priešingai – įžvelgia privalumus. Jiems apsipirkti pavyksta greičiau, išvengia ilgesnių eilių prie įprastų kasų.

Kadangi nuo 2016 metų mūsų pirkėjai gali naudotis savitarnos kasų funkcija, jie jas prisijaukino, tad klausimų kyla vis rečiau. Be to, visuomet prie savitarnos kasų yra „Rimi“ parduotuvės darbuotojas, kuris operatyviai gali pagelbėti kilus neaiškumams“, – tikino pašnekovė.

Prekybos tinklo „Iki“ parduotuvėse šiuo metu yra daugiau nei 800 savitarnos kasų.

„Tęsiant aktyvų parduotuvių atnaujinimą visoje Lietuvoje, planuojama, kad šiais metais savitarnos kasų skaičius pasieks 940. Galima teigti, kad prekybos tinkle kas antra kasa yra savitarnos kasa.

Atsiskaitymas jose auga – apie 60 proc. mūsų pirkėjų atsiskaito savitarnos kasose. Beje, amžiaus grupė yra labai įvairi – nuo jaunų žmonių iki senjorų“, – sakė prekybos tinklo komunikacijos vadovė Vaida Budrienė.

Ji pripažino, kad incidentų dėl savitarnos kasų išties pasitaiko.

„Bet mes operatyviai sprendžiame juos vietoje. Parduotuvėse pagal vidines taisykles visuomet turi veikti bent viena įprastinė kasa. Tačiau mūsų darbuotojai kiekvieną kartą pirkėjus, nerimaujančius, kaip jiems seksis su technologijoms, ragina pabandyti atsiskaityti savitarnos kasose. Mūsų stebėjimų duomenimis, klientai, pabandę tai padaryti, į paprastas kasas beveik nebesugrįžta“, – tvirtino V.Budrienė.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder