Kvailumui ir abejingumui nėra ribų: dviračių kelią paklojo skersai pėsčiųjų tako – jau yra aukų
Vilniečiai, pėsčiomis ar dviračiais keliaujantys atnaujintais takais ties Neries krantine tarp Rinktinės ir Sporto gatvių, priversti lygioje vietoje kirsti pėsčiųjų ir dviračių takus.
Kodėl dviračių kelias nutiestas skersai pėsčiųjų tako, logiškai paaiškinti neįmanoma. Mat už kelių dešimčių metrų dviračių kelias, vėl kirtęs pėsčiųjų taką, „sugrįžta“ į savo vietą.
Atnaujinant Neries krantinę nedidelė tako dalis šalia Olimpiečių gatvės palikta kaip buvusi, mat ši vieta šalia buvusių Vilniaus koncertų ir sporto rūmų – senųjų žydų kapinių vieta.
Nuorodos painioja
Nors teritorija įsiterpia į savivaldybės įmonės Vilniaus vystymo kompanija (VVK) tvarkomą dešiniąją Neries krantinę, projektuotojai pamiršo perbraižyti dviračių ir pėsčiųjų takus taip, kad pėstiesiems ir dviratininkams nereikėtų dukart kirsti ne jiems skirtą kelią ir dairytis, ar saugu tai padaryti.
Ši vieta sostinės centre itin pavojinga jaunoms mamoms su kūdikiais vežimėliuose, senjorams ar bet kuriam pėsčiajam, nes tenka sustoti ir praleisti dideliu greičiu lekiančius dviratininkus ir paspirtukininkus.
Tuo įsitikino Alfa.lt žurnalistas. Pakeliui į darbą keistoje pėsčiųjų ir dviračių takų sankirtoje jį partrenkė elektriniu paspirtuku dideliu greičiu lėkęs jaunuolis.
Žemėn paspirtukininko parblokštas vilnietis patyrė galvos traumą ir susilaužė plaštaką. Gipse teks praleisti šešias savaites.
Žemėn paspirtukininko parblokštas vilnietis patyrė galvos traumą ir susilaužė plaštaką.
Iš tiesų nelabai aišku, ar pėstieji turėtų vadovautis dabartinėmis nelogiškomis nuorodomis, ar sveiku protu ir nedidelę atkarpą įveikti „sava“ puse, tačiau tuo pat metu rizikuoti susidurti su dviratininkais ir paskui keliauti ne į darbą ar namus, o į ligoninę.
Nei gamtinės, nei urbanistinės kliūtys netrukdo klaidos ištaisyti – užtektų perbraižyti skiriamąsias linijas, atskiriant dviratininkams ir pėstiesiems skirtus takus dažyta linija taip, kad keliai trumpoje atkarpoje nesusikirstų.
Tačiau projektuotojams ir miesto valdžiai tokia mintis nė nekyla. Neaišku, dėl kvailumo ar abejingumo.
Ėjo į darbą – atsidūrė traumatologijos skyriuje. Alfa.lt
Aukos kaltos pačios
VVK atstovė redakcijai parašė, kad ši problema – ne jų daržas.
Neva visi su eismo reguliavimu ir judumu susiję klausimai, kurie nėra Neries krantinės rekonstrukcijos projekto apimtyje, turėtų būti adresuojami Vilniaus miesto savivaldybei. „O čia yra ne projekto apimtyje šis takas“, – teigė VVK atstovė Karolina Frolovienė.
Čia yra ne projekto apimtyje šis takas.
Tačiau savivaldybės administracijos vilniečių saugumo rūpesčiai irgi nesudomino.
Atsakyme redakcijai miesto valdžia teigia, kad Neries krantinėje Vilniaus vystymo kompanija vykdė darbus keliais etapais – tvarkė krantinę, jos prieigas, kartu įrengė pėsčiųjų ir dviračių takus.
„Tačiau dalis krantinės teritorijos yra žydų kapinių teritorija, kurioje galioja sugriežtinti tvarkybos reikalavimai ir šiai atkarpai tvarkyti reikia gauti papildomų institucijų leidimų.
Šiuo metu atliekama šios teritorijos tvarkybos techninio projekto ekspertizė, iki vasaros pabaigos tikimasi gauti Kultūros paveldo departamento leidimą atlikti darbus“, – teigia savivaldybė.
Projektuotojams fantazijos netrūksta. Alfa.lt
Kitose iki galo nesutvarkytose dešiniosios Neries krantinės atkarpose darbai esą turėtų būti pratęsti, kai bus pasirašyta sutartis su viešąjį pirkimą laimėjusiu rangovu. Planuojama darbus pradėti vasarą ir baigti iki metų pabaigos.
„Įvykdžius numatytus tvarkybos darbus, Neries krantinėje Olimpiečių gatve drieksis tolygus bei patogus dviračių ir pėsčiųjų takas. Kol vyksta darbai, o ir ateityje, pėsčiųjų ir kitų eismo dalyvių prašome atidumo, pasirinkti saugų judėjimo greitį ir nepamiršti, kad mieste judame įvairiais būdais“, – pamoralizavo savivaldybės administracija.
Nesiseka tai nesiseka
Miesto valdžiai niekaip nepavyksta baigti priešais Gedimino pilį esančios Neries krantinės rekonstrukcijos.
Praėjusių metų spalio 6 d. po beveik du mėnesius vykusio teisinių veiksmų derinimo savivaldybė priėmė sprendimą nutraukti sutartį dėl krantinės tvarkymo ir skelbti naują rangos konkursą.
„Tikimasi, kad krantinės pusė ties Olimpiečių gatve ir Žirmūnų tiltu bus visiškai sutvarkyta kitų metų (2022 m. – red.) vasarą. Naujas konkursas bus paskelbtas iki metų (2021 m. – red.) pabaigos. Jo laimėtojui reikės užbaigti likusią darbų dalį, tai yra apie 6 proc. viso projekto“, – skelbta savivaldybės pranešime spaudai.
„Konkursas įvyko, artimiausiu metu VVK ketina pasirašyti sutartį su laimėtoju. „Darbai turėtų prasidėti vasarą, bus užbaigti žiemą“, – Alfa.lt informavo VVK atstovė K. Frolovienė.
Dilema: kurią kelio pusę toliau pasirinkti pėstiesiems, kurią – dviratininkams ir paspirtukininkams. Alfa.lt
Iki sutarties nutraukimo darbus krantinėje atliko vienas iš subrangovų (jungtinės sutarties dalyvių) UAB „Skominta“, su kuria VVK buvo sutarusi tęsti darbus po to, kai pagrindinei projekto rangovei UAB „LitCon“ pradėta restruktūrizacija. 2021 m. rugpjūčio mėn. pradžioje „LitCon“ bankrutavo.
Iš projekto pasitraukus generaliniam rangovui „LitCon“, likusius darbus perimti ir užbaigti sutiko subrangovai „Skominta“ (susiekimo dalis, inžineriniai tinklai) ir UAB „Magdala“ (elektros dalis).
Pagal pasirašytą sutartį su subrangovais rekonstruota Neries krantinės dalis tarp Žaliojo tilto, Mindaugo tilto, Žirmūnų tilto ir Tuskulėnų vilniečiams turėjo būti atverta ir priduota iki praėjusių metų birželio mėn. pabaigos. Tačiau to padaryti nepavyko – VVK nesugebėjo užtikrinti, kad rangovai vykdytų sutartinius įsipareigojimus.
Savivaldybės valdoma įmonė teigė, kad darbus vykdyti sklandžiai ir nuosekliai trukdė oro sąlygos – ilgas lietingas pavasaris ir aukšta temperatūra vasarą. „Situacija statybų sektoriuje yra įkaitusi, stringa medžiagų tiekimas, dedamos visos pastangos, kad tiekimas visiškai nenutrūktų“, – komentavo įmonė.
Darbus vykdyti sklandžiai ir nuosekliai trukdė oro sąlygos – ilgas lietingas pavasaris ir aukšta temperatūra vasarą.
Dalį krantinės atnaujinimo darbų atliko trečiųjų šalių piliečiai, turintys leidimus gyventi ir dirbti Lietuvoje. Subrangovų atstovų teigimu, darbo jėgos būtent tokiems darbams visuomet trūkdavo.
Rugpjūčio pradžioje bankrutavus pagrindinei partnerei „LitCon“, rekonstrukcijos darbai krantinėje sustojo. VVK bandė derėtis, kad darbus solidariai perimtų ir užbaigtų likę partneriai, rekonstravę krantinę po techninės pertraukos žiemą. Tačiau derybos nepavyko ir Vilniaus miesto savivaldybės administracija nutarė sutartį su jais nutraukti. Pranešimas apie tai rangovui išsiųstas lapkričio 4 d.
„Sprendimą ieškoti naujo rangovo Vilniaus miesto savivaldybės administracija priėmė dėl užsitęsusio rugpjūčio pradžioje paskirto bendrovės „LitCon“ bankroto bylos administratoriaus neveikimo, vengimo pranešti apie darbų tęstinumą bei atsisakymo tvirtinti subrangovo atliktus darbus, taip pat likusiems jungtinės veiklos sutarties partneriams nesiėmus veiksmų dėl tolesnių sutartimi prisiimtų įsipareigojimų vykdymo.
Rangovui už terminų nesilaikymą buvo taikytos sutartyje numatytos sankcijos, skaičiuojami delspinigiai, pasinaudota sutarties įvykdymo užtikrinimo garantija“, – skelbė administracija.
Neries krantinės dešiniosios dalies tarp Žaliojo tilto ir Tuskulėnų parko rekonstrukcijos vertė – 6,8 mln. Eur, projektas finansuojamas ES lėšomis.
Alfa.lt
Rašyti komentarą