ES teismas - Lietuvos pusėje dėl apribojimų rusiškai televizijai

LRTK dėl karo kurstymo uždraudė retransliuoti 6 rusiškas ir baltarusiškas televizijas

Lietuvos radijo ir televizijos komisija (LRTK) dėl karo kurstymo ir propagandos penktadienį uždraudė šalyje retransliuoti šešias televizijas rusų kalba, dalį jų – trims, dalį – penkeriems metams.

Kaip BNS informavo komisijos vicepirmininkas Ričardas Slapšys, LRTK administracijos, atlikusios monitoringą, siūlymu priimtas sprendimas drausti „Belarus 24“, „NTV Mir“ „RTR Planeta“, „Rossija 24“, „PBK“, „TVCI“, retransliacijas. Sprendimas įsigalioja nuo penktadienio.

„Sprendimas priimtas laikinai stabdyti šešių rusų klaba transliuojamų televizijos kanalų veiklą, jų veiklos stabdymas yra šiek tiek skirtingas: „Planeta RTR“ ir „Rossija 24“, „Belarus 24“, „NTV Mir“ „RTR Planeta“, „Rossija 24“ stabdoma penkeriems metams, „PBK“, „TVCI“ – trims“, – sakė R. Slapšys.

Pasak jo, LRKT administracijos nuomone, rasti pažeidimai „suponuoja galimybę drausti šių kanalų tolesnę retransliaciją, įvertinus iš tos pusės, kad yra skatinama propaganda ir karo kurstymas“.

Lietuva kai kurioms rusiškoms televizijoms dėl karo ir neapykantos kurstymo yra taikiusi maksimalius vienų metų retransliacijos šalyje apribojimus.

2015-aisiais ir 2016-aisiais dėl karo ir neapykantos kurstymo buvo draustos „RTR Planeta“ retransliacijos.

Visuomenės informavimo įstatyme įtvirtina, kad karo ir tautinės neapykantos kurstymas priskiriamas draudžiamai informacijai, o karo propaganda yra draudžiama Konstitucijos.

Rusijai pradėjus karinę operaciją Ukrainoje Latvijos nacionalinė elektroninės žiniasklaidos taryba uždraudė šalyje retransliuoti Rusijos televizijos kanalus „Rossija“ ir „Rossija 24“.

Gemius

Sidebar placeholder