LTG pradeda įgyvendinti pilotinį projektą laukinių gyvūnų atgrasymui nuo geležinkelio kelių

LTG grupė pradeda pilotinį projektą, skirtą garsinės gyvūnų atgrasymo priemonės testavimui, siekiant išvengti susidūrimų su laukiniais gyvūnais. 

Tikimasi, kad tai padės sumažinti aplinkosaugines rizikas, prisidėti prie biologinės įvairovės išsaugojimo bei sumažinti ekonominius nuostolius.

„Susidūrimai su laukiniais gyvūnais, ypač stambiais, turi rimtų padarinių tiek gamtai, tiek mūsų veiklai. Todėl nuolat ieškome sprendimų, kad geležinkeliai būtų saugūs visiems – ir žmonėms, ir gyvūnams. 

Šie nedideli švilpukai – puikus pavyzdys, kaip apgalvoti technologiniai sprendimai gali prie to prisidėti“, – sako LTG grupės technologijų direktorius Vytautas Bitinas.

Lietuvos geležinkelių infrastruktūros tinkle kasmet fiksuojama susidūrimų su laukiniais gyvūnais. Tokie incidentai kelia ne tik aplinkosauginių ir etinių iššūkių, bet ir lemia eismo trikdžius bei reikšmingus finansinius nuostolius, pavyzdžiui, riedmenų remonto bei geležinkelio infrastruktūros priežiūros kaštus ar keleivių patiriamų nuostolių kompensavimą.

Atsižvelgus į užsienio šalių – Lenkijos, Švedijos, Prancūzijos, Nyderlandų, Didžiosios Britanijos ir Vengrijos – geležinkelių bendrovių patirtį, nustatyta, jog garso ir vizualinės atgrasymo priemonės gali sumažinti susidūrimų su laukiniais gyvūnais atvejų net 85–93 proc. 

Nors visiškai eliminuoti susidūrimų rizikos šiuo metu neįmanoma, tikimasi įvertinti pasirinktos garsinės priemonės veiksmingumą.

Pagrindinė šio pilotinio projekto priemonė – Vengrijos gamintojo įranga SIREN7, kuri jau sėkmingai išbandyta Lenkijos geležinkelių keleivių vežimo įmonės „PKP Intercity“ traukiniuose. 

Lietuvoje su šia sistema jau važinėja 13 „LTG Link“ traukinių, rudenį į projektą bus įtraukti ir 16 „LTG Cargo“ magistralinių lokomotyvų.

Prieš pradedant metus truksiantį pilnos apimties projektą, ši sistema dvi savaites buvo bandoma keleiviniame traukinyje ir magistraliniame lokomotyve, siekiant įsitikinti, ar įranga nesukelia neigiamo poveikio riedmenų mašinistams. 

Jokių neigiamų padarinių nepastebėta, o mašinistų teigimu, laukiniai gyvūnai greičiau reaguoja ir pasišalina nuo bėgių. Galutiniai pilotinio projekto rezultatai bus vertinami 2026 m. antroje pusėje.

Be garso priemonių kitais metais planuojama išbandyti ir vizualinius sprendimus – specialius, gyvūnus atbaidančius atšvaitus, sumontuotus keliolikos kilometrų ilgio geležinkelio ruože. 

Kompleksinis garso ir vizualinių priemonių taikymas turėtų dar efektyviau apsaugoti tiek laukinius gyvūnus, tiek keleivius bei infrastruktūrą.

Šios iniciatyvos taip pat tiesiogiai atitinka Jungtinių Tautų Biologinės Įvairovės konferencijos ir Europos Komisijos nustatytus tikslus. 

Šios tarptautinės organizacijos yra įsipareigojusios saugoti biologinę įvairovę, užkirsti kelią buveinių suskaidymui ir sustabdyti nykstančių rūšių išnykimą iki 2050 metų.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Sidebar placeholder