Vilniaus oro uoste eilės tęsiasi net iki lauko: „Radome tokį chaosą, kad buvo baisu“
(1)Lietuvos oro uostų atstovas paaiškino, kas dedasi ir tikina: nusidriekusios eilės kasdien vis labiau traukiasi.
Vos spėjo į lėktuvą
Keliones organizuojanti Daiva Milišauskienė su grupe iš Vilniaus oro uosto prieš kelias dienas turėjo skristi į Italiją per Šveicariją. Skrydis buvo numatytas 15.20 val., į oro uostą grupelė atvyko 13 val. – manė, kad dviejų valandų sočiai užteks. Deja, klydo.
„Oro uoste mes radome tokį chaosą, kad buvo baisu. Buvo pavojus pavėluoti į lėktuvą, o po to mes turėjome jungtinį skrydį su labai trumpu persėdimu“, – portalui lrytas.lt pasakojo D.Milišauskienė.
Keliautojų laukė ne tik už durų nusitiesusi eilė, bet ir tvankios, pakankamai nevėdinamos patalpos.
„Iš tiesų pikta. Oro uoste erdvė labai maža, nors tiek daug žmonių, patalpos normaliai nevėdinamos. Žmonės suprakaitavę, susierzinę. Būsimų atostogų malonumas sugadintas jau Vilniaus oro uoste. Žinau, kad kai kurie net nespėjo į skrydžius. Juk žmonės moka didžiulius pinigus ir už keliones, ir už bilietus. Kiek žmonės praras dėl to, kad oro uostas nesusitvarko su žmonių srautu?“ – piktinosi keliautoja.
Į skrydį grupė spėjo tik susirūpinusių oro uosto darbuotojų dėka. Jie leido praeiti be eilės.
„Oro uoste darbuotojai turi specialų praėjimą. Jie, matydami, koks artimiausias skrydis, kvietė keleivius eiti per tą įėjimą be eilės. Jei būtume stovėję kilometrinėje eilėje, kuri driekėsi už durų, beveik lauke, tai vargu ar būtume spėję“, – svarstė pašnekovė.
Ji pasakojo dažnai keliaujanti, tačiau seniau su tokiomis situacijomis susidurti neteko – bent jau vasarą viskas buvo ramu.
„Bet dabar, rudenį, oro uoste kažkoks chaosas. Kalbėjausi su darbuotojais, kurie dirba patikroje. Jie sakė, kad vadovybė jų negirdi, kad trūksta darbuotojų. Jei tokie dalykai dėsis ir toliau, tai bus labai blogai. Tai nepuošia Vilniaus ir Vilniaus oro uosto“, – šnekėjo D.Milišauskienė.
Dėl oro uoste esančių eilių pykčiu netveria ir kiti keliautojai. Kaunietė Deimantė pasakojo, kad patikrą praėjo likus vos vienai minutei iki vartų uždarymo.
„Kas čia per kosmosas? Niekada oro uoste nesu mačiusi tokių ilgų eilių“, – pasakojo ji.
Vilnietis Paulius į eilę pateko jau nusileidęs Vilniaus oro uoste.
„Visiška tragedija. Grįžę daugiau nei valandą laukėme lagaminų“, – plūdosi jis.
Situacija po truputį gerėja
Lietuvos oro uostų atstovas Tadas Vasiliauskas portalą informavo, kad dėl Vilniaus oro uoste sugriežtėjusios saugumo patikros nusidriekusios eilės traukiasi. Keleivių skundų, pasak jo, fiksuojama keliskart mažiau nei prieš savaitę.
„Situacija Vilniaus oro uoste dėl besiformuojančių eilių būtent piko laikotarpiais jau pastebimai gerėja ir tai vyksta dėl papildomų priemonių, kurių buvo operatyviai imtasi.
Stebime, kad minėtais piko laikotarpiais laukimo laikas eilėje jau akivaizdžiai traukiasi, skundų iš keleivių fiksuojama keliskart mažiau nei praėjusią savaitę.
Bet reikia suprasti, kad sustiprintos aviacijos saugumo patikros procedūros įvestos neterminuotam laikui, o iššūkių dar turime, todėl atsiprašome keleivių dėl jų patiriamų nepatogumų“, – komentavo T.Vasiliauskas.
Jis pridūrė, kad oro uosto darbuotojai ėmėsi priemonių, kad padėtų į skrydžius skubantiems keleiviams.
„Esminės priemonės, kurių ėmėmės, susijusios su operacijų terminale korekcijomis ir laukiančių keleivių informavimu, pagalba.
Terminale dirba ir keleivius nuolat konsultuoja terminalo asistentai, į kuriuos visada rekomenduojame kreiptis, jei tik kyla klausimų ar reikia pagalbos dėl išvykimo, lygiagrečiai terminale dirba ir mūsų savanoriai kolegos, buvo pakoreguota eilės formavimo zona prieš aviacijos patikros punktus – tai padeda efektyviau naudoti esamus terminalo plotus, aktyviai ieškome aviacijos saugumo specialistų.
Tai palaipsniui padės mums aptarnauti vis daugiau keleivių vienu metu, mažinti laukimo eiles“, – įsitikinęs pašnekovas.
Laukiančių keleivių eilės prieš aviacijos saugumo patikrą Vilniaus oro uoste pastaruoju metu susidaro dėl sustiprintų tam tikrų aviacijos saugumo patikros taikomų procedūrų, aiškino T.Vasiliauskas.
„Dėkojame keleiviams, kurie išgirdo raginimą atvykti į Vilniaus oro uostą prieš 2 valandas iki skrydžio ir turėti pasiruošus iš anksto visus reikalingus skrydžio dokumentus. Ši rekomendacija išlieka neterminuotai. Pastebime, kad tokių keleivių yra pastebimai daugiau.
Ženkliai ankstesnis nei 2 valandos prieš suplanuotą skrydį atvykimas į oro uostą ir laukimas jame nėra rekomenduojamas, ypač keleiviams, kurie turi su savimi registruotą bagažą, nes registracija į skrydžius prasideda būtent 2 valandos prieš skrydį.
Nors pasitaiko atvejų, kai oro bendrovės registracijai skirtą laiką nusprendžia pailginti, tačiau tai dažniausiai būna išimtiniai atvejai ir apie tai keleiviai būna informuojami atskirai“, – kalbėjo jis.
Rašyti komentarą