Kaip apsaugoti dukrą nuo agresyvaus vaiko?

Mamos pagalbos šauksmas: kaip apsaugoti dukrą nuo agresyvaus vaiko?

(2)

Valdžios siekis skatinti visų vaikų bendravimą ir jų integraciją į visuomenę yra suprantamas ir pagirtinas. Visgi, kaip rodo konkretūs pavyzdžiai, tokiems procesams, ypač - integruojant emocinių ar elgesio sutrikimų turinčius mažuosius, būtina kruopščiai pasiruošti ir vėliau juos atidžiai prižiūrėti.

Priešingu atveju tai gali tapti problemų šaltiniu ir vaikams, ir jų tėvams, ir mokyklai.

Puolama mergaitė

Į redakciją kreipėsi sostinės „Ateities" mokykloje besimokančios mergaitės mama Jelena.

Moteris papasakojo, kad jos dukra tapo nesibaigiančių bendraklasių išpuolių, kuriuose kartkartėmis dalyvaudavo pavieniai mokiniai ir nuolat - didelių specialiųjų ugdymosi poreikių, emocinių bei elgesio sunkumų turintis berniukas, auka.

Jelena teigė, kad kai 2022 m. lapkritį apie problemą papasakojo mokyklos psichologei, pastaroji patikino, kad girdi apie tai pirmą kartą.

Susitikusi su apie problemą žinančia specialiąja pedagoge, mama aptarė išpuolius prieš dukrą bei atkreipė dėmesį į tai, jog po pokalbių su tėvais kitų vaikų, išskyrus specialiųjų ugdymosi poreikių turintį berniuką, elgesys mergaitės atžvilgiu pasikeitė į gera.

Taip pat mama neįgalumą turinčios dukters elgesio specifiką aptarė su jos bendramoksliais bei jų tėvais, ragino atvirai užduoti juos dominančius klausimus.

Pasak jos, po nuveikto darbo visi vaikai, išskyrus minėtąjį berniuką, priėmė jos dukrą į savo ratą.

O štai berniuko elgesys, moters tvirtinimu, tapo dar agresyvesnis ir žodiniai įžeidinėjimai jau peraugdavo į fizinius išpuolius.

Bandydama keisti situaciją, mergaitės mama berniuką su jo tėvais pasikvietė į svečius. Vėliau - į bendrą šventę.

Deja, Jelenos teigimu, laukiamų rezultatų tai nedavė - dukra toliau buvo terorizuojama.

Mokytoja nereaguoja

Agresyvus berniuko ir jo bendrininko elgesys nesiliovė net moters akivaizdoje.

Moteris tikina, kad situaciją matė, tačiau jokių veiksmų nesiėmė klasės mokytoja.

Pasak Jelenos, nors pagrindinė auka yra jos dukra, nuo emocinių sutrikimų turinčio berniuko žodinių bei fizinių išpuolių kenčia ir kiti klasiokai, o mokytojai nekontroliuoja situacijos klasėje.

To pasekmė - nebeapsikentę tėvai surinko parašus ir paprašė mokyklos vadovybės tiek perkelti probleminį berniuką į kitą kolektyvą, tiek skirti klasei naują auklėtoją.

Tėvams pateikus prašymą, probleminio vaiko priežiūrai pamokų metu buvo paskirtas papildomas žmogus.

Jelenos teigimu, mokyklos direktorė žodžiu pasakė, kad nuo kitų metų berniukas daugiau mokysis namuose, tačiau raštu to nepatvirtino.

Baigdama pokalbį Jelena patikino, kad nėra nusistačiusi prieš jokį vaiką, tačiau nori, kad vaikams būtų užtikrinta saugi ir rami ugdymo aplinka, apie kurią dabar belieka tik pasvajoti.

Elgesio sutrikimų turinčio vaiko mama su redakcija bendrauti nepanoro.

Daro ką gali

Organizatorių nuotr.

Vilniaus „Ateities" mokyklos direktorė Liudmila Kobrina priminė, kad LR švietimo strategijoje suformuluota perėjimo nuo švietimo visiems prie švietimo kiekvienam, nuostata.

„2024 m. rugsėjį įsigalios Švietimo įstatymo straipsnių pakeitimas ir papildymas, kurie numato, kad kiekvienam vaikui turi būti sudarytos sąlygos ugdytis artimiausioje ugdymo įstaigoje kartu su bendraamžiais.

Jau šiais mokslo metais į pirmas klases buvo priimta 11 mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, iš jų 9 su dideliais specialiaisiais poreikiais, 5 - su negalia.

Mokytojai ir mokyklos bendruomenė yra pasiruošusi ugdyti tokius mokinius, kurių integruotai ugdomi jau 195. Pedagoginę psichologinę pagalbą mokiniams teikia specialistų komanda.

Papildoma specialistų pagalba teikiama mokiniams, atvykusiems iš užsienio šalių, daugiausiai iš Ukrainos", - patikslino vadovė.

Direktorė pasakojo, jog nuo mokslo metų pradžios minėtam berniukui teikiama švietimo pagalba: logopedas, psichologas, specialusis pedagogas, mokytojo padėjėjas.

Pastebėta, kad įprastai vaikui nėra būdingas agresyvumas, tačiau jam reikalingas kitų palaikymas, pasidžiaugimas tinkamu socialiniu bendravimu.

„Vaiko mama domisi vaiko ugdymo pasiekimais ir elgesiu. Nuolat palaiko ryšį su klasės vadove, mokyklos specialistais.

Papildomai kreipėsi miesto specialistų pagalbos, bet vaiko elgesio korekcija vyksta lėtai, nes socialiniuose tinkluose klasės tėvų grupė nekorektiškai aptaria vaiko elgesį, kaltina mamą.

Berniuko bendraklasiai nenori draugauti su juo, nes tėvai nuteikia prieš jį, neleidžia su juo bendrauti, daro pastabas", - toliau pasakojo L.Kobrina.

Direktorė pabrėžė, kad balandį gavusi klasės mokinių tėvų kolektyvinį skundą dėl mokinio netinkamo elgesio, mokyklos administracija ir specialistai ėmėsi papildomų veiksmų.

Pasitelkti skirtingų sričių specialistai.

„Dauguma šios klasės tėvų supranta problemą ir noriai padeda vaikui adaptuotis, bet dalis tėvų, ypač - tėvai iš kitų šalių, galimai neišmano LR švietimo sistemos, negali priimti tokio vaiko ir primygtinai reikalauja pašalinti jį iš klasės.

Mokyklai kiekvienas besimokantysis yra vienodai svarbus", - patikino ji.

Sprendimą teks rasti

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija patikslino, kad dėl konkrečių sprendimų, reikalingų vaiko įtraukčiai, sprendimus priima mokykla ir jos steigėjas (savivaldybė).

„Kiekvienu atveju gali būti rasti individualūs sprendimai, užtikrinantys sėkmingą visų mokinių ugdymą.

Šiuo atveju svarbus suaugusiųjų požiūris į pagalbą vaikui, galbūt - ir jo šeimai.

Pažymėtina, kad tinkamas, pageidaujamas elgesys yra išmokstamas.

Visi vaikai mokosi būti bendruomenėje, draugauti, dalintis ir priimtinais būdais reikšti savo teigiamas ir neigiamas emocijas. Tik vieniems sekasi geriau, kitiems - sunkiau, reikia daugiau laiko, pastangų.

Todėl specialiųjų poreikių turintiems vaikams turi padėti mokytojai kartu su švietimo pagalbos specialistais, mokytojo padėjėjais.

Tais atvejais, kai vaikai demonstruoja nepageidautiną ar konteksto neatitinkantį elgesį, gali būti sutarti mokyklos ir klasės algoritmai, apibrėžiantys veiksmus tam tikrose situacijose", - rašoma atsakyme „Vakaro žinioms".

Ministerija atkreipia dėmesį į tai, kad nėra priimtina, kai tėvų bendruomenė susiburia prieš vieną mokinį, jo šeimą, arba tėvai ir mokytojai kaltina vieni kitus.

„Netinkamo" vaiko pašalinimas iš mokyklos nėra problemos sprendimo būdas. Visi esame skirtingi, turime skirtingų poreikių.

Svarbiausia šiuo atveju rasti tinkamus būdus atliepti vaikų poreikius, - pabrėžė institucijos atstovai. -

Mokyklose dirba švietimo pagalbos specialistai, psichologai, socialiniai pedagogai, tad jie kartu su tėvais ir mokytojais turėtų ieškoti būdų, kaip padėti vieni kitiems, kaip susitarti, suprasti, pritaikyti aplinką, mokymo metodus, nusistatyti taisykles, kurių turėtų laikytis visi ir kokios būtų pasekmės jų nesilaikant.

Jei mokytojams ar administracijai trūksta žinių, kaip valdyti neatitinkantį konteksto moksleivių elgesį, galima pasidomėti Pozityvaus elgesio palaikymo sistema, konsultacijų kreiptis į kitus švietimo pagalbos specialistus."

Ministerija pabrėžia, kad specialiųjų ugdymosi poreikių turintys vaikai, galėdami mokytis kartu su bendraamžiais, turi galimybę įgyti stipresnius skaitymo ir matematinius įgūdžius, gerėja jų socialiniai įgūdžiai.

Kalbasi ir pareigūnai

Vilniaus apskrities VPK Komunikacijos poskyrio vedėja Julija Samorokovskaja nurodė, kad minėta situacija policijai yra žinoma.

„Mokykla, sprendžiant iškilusias problemas, glaudžiai bendradarbiauja su Vilniaus m. 5 PK.

Gegužę susirinkime dalyvavę bendruomenės pareigūnai su tėvais ir klasės auklėtoja aptarė minėtą situaciją.

Buvo nutarta, kad bendruomenės pareigūnai praves vaikams paskaitą apie netinkamą elgesį, patyčias, - patikslino J.Samorokovskaja.

- Tėvai taip pat turi šviesti vaikus, kaip elgtis su elgesio sutrikimų turinčiais vaikais, bei prašyti administracijos, kad su klase daugiau dirbtų mokyklos psichologas, socialinis pedagogas ir kiti specialistai."

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder