Pirmą kartą smėliu pildys Pirmosios Melnragės paplūdimį

(1)

Pirmosios Melnragės gyventojai džiaugiasi, kad pagaliau po daugybės prašymų atkreiptas dėmesys į nykstantį jos paplūdimį - pirmą kartą jis bus papildomas smėliu. Bet dabar jie kelia kitus klausimus - ar smėlis bus švarus, ar žemsiurbė netriukšmaus, ar atlikti būtini tyrimai. Uosto direkcijos atstovai neįsivaizduoja, kad būtų galima tyrimų atlikti daugiau.

Melnragės seniūnaitė Marija Kalendė klausia, ar melnragiškiai galės naktimis miegoti, kai dirbs žemsiurbė, ar gamtiniam sėkliui supilti bus naudojamas švarus smėlis. Seniūnaitės manymu, nebuvo atlikti moksliniai tyrimai, kaip gilinimo darbai ir molų rekonstrukcija uoste paveiks kranto ruožą. Baiminamasi, kad nesumažėtų Pirmosios Melnragės paplūdimys.

Prašoma pakentėti

"Stengsimės, kad būtų dirbama kuo mažiau kenkiant aplinkai, turint omenyje ir triukšmą, ir taršą. Vis dėlto reikia suprasti, kad tai darbas ir tam tikra intervencija į aplinką. Darbo grafikai jau yra sudaryti.

Buvo pageidauta, kad tam tikra dalis darbų būtų perkelta labiau į nakties laiką, kad dieną galėtų plaukioti banglentininkai. Į tai atsižvelgta.

Mes suprantame, kad yra ir sporto mokyklos, ir bet kuriuo atveju turime stengtis visi ten sutilpti„, - “Vakarų ekspresui" sakė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.

Uosto direkcija prašo Melnragės bendruomenės pakentėti bent tris savaites. „Įsivaizduokite, jeigu 180 tūkst. kubinių metrų smėlio būtų vežama per jų gatves. Dabar yra unikali galimybė jūros, o ne karjero, smėliu papildyti paplūdimį“, - aiškina Uosto direkcijos vadovas.

Tyrimai atlikti

A. Latako teigimu, smėlis yra ištirtas. Viskas prasidėjo nuo poveikio aplinkai vertinimo. Vadovautasi aplinkos apsaugos normatyvinio LAND dokumento, kuris apsprendžia grunto kasimo jūrose, uostuose ir iškasto grunto tvarkymo taisykles, reikalavimais. Jie pareikalavo daugybės tyrimų.

Uosto direkcijos vadovas sakė, kad 2020 metais paėmus mėginius nuo minus 5 piketo, kuris prasideda apie 150 metrų nuo molų galvų jūroje, iki 22 piketo ir atlikus tyrimus laboratorijoje Olandijoje, nustatyta, kad toje vietoje yra tik įvairių frakcijų smėlis.

A. Latakas stebisi, kad žmonėms atrodo, jog nebuvo atlikta mokslinių tyrimų dėl gilinimo darbų. Tyrimuose dalyvavo net keturios kompanijos. Gilinimo projektą parengė bendrovė „Sweco Lietuva“, jis su mokslininkais išdiskutuotas, ekspertizės atliktos.

Uosto direkcijos vadovas mano, kad tas smėlis, kuris bus atgabentas į Pirmosios Melnragės paplūdimį, bus švaresnis už tą, kuris šiandien ten yra.

Darbus darys vasarą

A. Latako teigimu, tuos darbus daryti reikia vasarą, nes bus naudojama labai jautri bangavimui technika. Smėlį purkš belgų kompanijos žemsiurbė. Iš viso į Klaipėdą turėtų atvykti trys laivai.

Pirmą kartą smėlio sėklius formuojamas taip arti - beveik per 100 metrų nuo kranto - ir gylis ten labai mažas - 2,5-3 metrai. Taip arti kranto galės priplaukti tik vienas laivas, turintis mažą grimzlę. Jis į Lietuvos uostą atvyksta jau šiomis dienomis.

Kita dalis gilinant iškasto grunto nebus skirta paplūdimiams, o gabenama į sąvartas. Ten gilinimo darbus vykdys kur kas didesni laivai.

"Dėl uoste atliekamų darbų Melnragės paplūdimys tikrai nesumažės. Nuo 2001 metų smėliu yra pildomi paplūdimiai ties Guruliais ir Antrąja Melnrage. Šiuo atveju smėlis yra pilamas toli jūroje, bet ir iš ten jis patenka į krantą ir maitina paplūdimius. Ten jau yra išpilta apie 1 mln. 200 tūkst. kub. m smėlio.

O šiuo atveju bus bandoma smėlį supilti kiek įmanoma arčiau kranto, kad jis kuo greičiau jį pasiektų. Pirmoji Melnragė visą laiką buvo nuskriausta, jos paplūdimys niekada nebuvo pildytas smėliu", - sako A. Latakas.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder