Antrą kartą viešinamas tas pats projektas (1)

„Dirbome dvejus metus ir dabar vėl stovime prie starto linijos“, - sako AB „Smiltynės perkėla“ generalinis direktorius Mindaugas Čiakas. Jis nebesistebi, kodėl Lietuvoje kai kurie objektai statomi labai ilgai ir mes iki šiol vis dar neturime nacionalinio stadiono. Mat bendrovei nepavyko suderinti keleivių aptarnavimo ir administracinio pastato rekonstrukcijos projekto ir ji dabar iš naujo derina keleivių stoties projektą.

Tiesą sakant, kai Savivaldybės interneto svetainėje lapkričio 8 d. pasirodė informacija apie transporto paskirties pastato - keleivių stoties Nemuno g. 8, suformuojant atskirą turtinį vienetą gamybos, pramonės paskirties pastatą - transformatorių pastotę, rekonstravimo projektinius pasiūlymus bei viešą svarstymą su visuomene, kiek sutrikome.

Toks jausmas, tarsi visa tai jau buvo anksčiau. Apie „Smiltynės perkėlos“ ketinimus rekonstruoti administracinį pastatą Naujojoje perkėloje ir apie tai, koks jis bus, jau buvo ir ne kartą rašyta, ir viešinta.

M. Čiako teigimu, to pastato projektas buvo viešintas maždaug prieš dvejus metus, tačiau jis neperėjo ekspertizės, užtat dabar viešinamas iš naujo. Ekspertai surašė pastabas ir šiuo metu yra koreguojamas jo techninis projektas.

„Pats pastato statinys lieka toks pats, jo projektuoti iš naujo nereikia. Pakeistas tik jo pavadinimas, nes buvęs keleivių aptarnavimo ir administracinis pastatas neatitiko Statybos techninio reglamento reikalavimų.

Užkliuvo žodis „administracinis“. Mūsų sklypas yra kelių infrastruktūros sklypas, o pagal dviejų ministrų įsakymus kelių priežiūros sklypuose negali būti statomi administraciniai pastatai, nebent komercinės paskirties. Todėl dabar mūsų pastatas pavadintas keleivių stotimi.

Mes prašėme leisti projekte pakeisti tik tą pavadinimą, tačiau statybų inspekcija reikalauja vėl iš naujo atlikti visas procedūras. Galbūt tada pastatui keičiami reikalavimai, pavyzdžiui, gal jis turi būti labiau vėdinamas, gal evakuacijos planai turi būti kitokie ir t. t.

Bet tarp administracijos ir keleivių stoties pastato nėra tokių skirtumų kaip tarp valgyklos ir ligoninės. Tokie įstatymai pas mus. Nori greitai pastatyti, bet negali“, - „Vakarų ekspresui" sakė M. Čiakas.

Projektas pabrango

Prognozuojama, kad naujas projekto viešinimas ir derinimas su visomis institucijomis iš naujo, ko gero, truks apie pusę metų. „Kadangi ankstesnis derinimas vyko prieš metus ar pusantrų, vėl gali tekti kažkur kažką pataisyti, nes vėl kažkas kažkam gali nepatikti“, - nuogąstavo „Smiltynės perkėlos“ vadovas.

Bendrovė viliasi gauti statybų leidimą kitų metų kovą, kad galėtų pradėti ieškoti darbus atliksiančio rangovo. "Savo projektuotojams jau griežtai pasakėme, kad jie turi verstis per galvą, nes mes negalime sau leisti dar metus projektuoti pastato. Šiuo metu viskas brangsta.

Mes pastatą planavome pasistatyti už maždaug 7 mln., o dabar jau jo biudžetas išaugo iki 9 mln. eurų. Beje, šalia pastato dar bus sutvarkyta 1,5 ha teritorijos, įrengta miestiečiams prieiga prie marių, joje bus ir želdinių, ir suoliukų, ir žalios zonos, žmonės galės ateiti su šeimomis palydėti saulės ant marių kranto", - sakė bendrovės vadovas.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder