tarša

Ar klaipėdiečiai pritaria automobilių taršos mokesčiui?

(17)

Siūlomas įstatymo projektas, kad nuo 2023 metų sausio 1 d. būtų panaikintas automobilių registracijos mokestis ir pradėtas taikyti kasmetinis automobilių taršos mokestis. Jis bus dvigubai didesnis, vidutiniškai sieks 100 eurų per metus. Klausėme klaipėdiečių, ką jie apie tai mano.

Vida KAŽURO, Klaipėdos prekybos, pramonės ir amatų rūmų direktoriaus pavaduotoja

Vida KAŽURO

Aš neturiu automobilio, naudojuosi viešuoju transportu. Man atrodo, kad čia yra dar vienas būdas lįsti žmonėms į kišenes ir pažiūrėti, ką jie jose dar turi. Jeigu norima ekologiško aspekto, tam yra akcizas, kuris Lietuvoje ir taip gana didelis.

Galvoti apie dar vieną mokestį vykdant kažkieno ir kažkokią direktyvą ne tas laikas ir, ko gero, ne ta vieta.

Automobilis nėra prabangos dalykas, tai kasdienė būtinybė.

Pandemija nesibaigia, dar kai kurie žmonės negrįžo į prieš ją buvusį lygį. Tik valdininkams padidėjo atlyginimai 18 proc., bet žinant, kad infliacija gali pasiekti 10 proc., tai nėra ypatingas didėjimas.

Donatas STRECKIS, regbio klubo vadovas, treneris

Donatas STRECKIS

Manau, automobilių taršą, jų spūstis, kamščius reikėtų kokiu nors būdu žaboti. Yra tokių "kledariukų, kurie stipriai dūmina ir yra nesaugūs.

O šaligatviais eina daugybė vaikų. Ne kartą esu matęs, kaip merginos, bandančios mesti svorį, bėgioja palei gatvę. Vargo vakarienė, jos tiek visko prisikvėpuoja.

Bet mes vakarėjame. Kokie autobusai po miestą važinėjo anksčiau ir kokius dabar mes turime, nepalyginsi. Atsakingai žiūrint į ateitį reikia taršos mokesčio.

Žinoma, būtina atsižvelgti į žmones, kurie patiria nepriteklių.

Jie priversti važinėti su senais „golfukais, “audi„, netgi “žiguliukų" esu matęs. Tie, kurie uždirba mažiau nei vidutiniškai, apskritai neturi automobilių, jie važinėja autobusais.

Loreta URBUTĖ, Sendvario seniūnijos seniūnė

Loreta URBUTĖ

Tokia žinia nuteikia labai pesimistiškai, nes viskas orientuota į paprastą žmogų. Registruojant seną automobilį buvo mokamas taršos mokestis, bet dabar, jeigu pakeis įstatymą, tai už taršų automobilį mokėsime dvigubai.

Kas turi senus taršius automobilius?

Jaunimas, senjorai ir jaunos šeimos, turinčios mažamečių vaikučių, regionų miesteliuose arti skurdo ribos gyvenantys žmonės.

Tą socialiai jautrią grupę tas mokestis palies labiausiai. O vidutinio sluoksnio atstovams, kurie jau yra paauginę vaikus, kurių finansinės galimybės kitokios, tas mokestis didelės įtakos nepadarys.

Man kyla abejonių, ar tas taršos mokestis nors kiek nors suvaldys klimato taršą. Galbūt valstybė galėtų labiau orientuotis į kompensavimo sistemą elektroninius automobilius įsigyjantiems žmonėms. Galbūt reikėtų pagalvoti apie jų prieinamumo didinimą.

Dangeras ALEKSANDROVAS

Dangeras ALEKSANDROVAS

Tikrai nepritariu tam mokesčiui, nes manau, kad jis yra skubotas. Ekologinių tikslų reikėtų siekti kitokiomis priemonėmis. Visų pirma reikia atsižvelgti į ekonominę situaciją Lietuvoje ir į jos žmones.

Elektromobilių kainos juk... Pigiausias automobilis kainuoja apie 30 tūkst. eurų. Jis tikrai neįperkamas vidutines pajamas turinčiam žmogui.

Siekti per mokesčius tokius dalykus skatinti turėtų būti jau paskutinis žingsnis. Reikėtų pirma išnaudoti kitas priemones, o tik paskui eiti per mokesčius ir tokiu prievartos būdu.

Toks mokestis būtų tinkamas labiau išvysčiusiose šalyse, pavyzdžiui, Švedijoje, Suomijoje, Norvegijoje. Lietuvoje tokie mokesčiai per anksti.

Manau, kad tai mūsų šalyje daroma per greitai ir tai nėra populiaru, nes jos gyventojams uždedama didžiulė našta. Paprastas žmogus dar nėra tam pasiruošęs.

Stebime kuro kainų didėjimą vos ne kasdien... Vėl žmonės pradės vengti mokesčių, labiau vystysis šešėlinė ekonomika.

Renata STATKEVIČIENĖ, UAB „Valymo projektai Klaipėda“ direktorė

Renata STATKEVIČIENĖ

Labai kategoriškos nuomonės neturiu. Tenka girdėti, kad ir tie elektra varomi automobiliai yra gana taršūs, turint omenyje, kad juos irgi reikia ir pagaminti, ir utilizuoti.

Ta prasme jie lygiai taip pat teršia gamtą ir kenkia klimatui kaip ir tie tradiciniai automobiliai.

Todėl automobilių taršos mokesčio atžvilgiu nebūčiau labai optimistiška. Jis tikrai palies vidutinės klasės žmones, kurie važinėja su senais automobiliais, jie bus apkrauti dar vienu mokesčiu.

Man atrodo, kad šitas mokestis yra perteklinis, ypač dabar, kai viskas be galo brangsta: ir kuras, ir maistas, kitos priemonės.

Manyčiau, kad dabar nebūtų tas laikas, kai galima įvesti taršos mokestį, dar vieną mokestį iš oro, nes ir taip jau viskas brangsta vienu metu.

Dėl jo tikrai būtų galima palaukti bent jau metus. Iš kur tas vargšas žmogus turi paimti viskam? Minimali alga kyla, tai atsiras kitas mokestis ir galų gale žmogus vėl liks be pinigų.

Renaldas KULIKAUSKAS, senamiesčio seniūnaitis

Renaldas KULIKAUSKAS

Iš principo palaikau taršos mokestį. Jau atsisakėme vieno šeimos automobilio. Ilgą laiką buvome tradicinė šeima, turinti automobilį ant galvos.

Pasvarstėme, kad netvaru mūsų klimato sąlygomis vargti su padangų keitimu du kartus per metus. Vienas šeimos narių juk gali pasinaudoti ir viešuoju transportu, paspirtukais. Kažkada įsigijau vieną iš pirmųjų. Nuostabiai padeda gyvenant mieste.

Atidžiai nestudijavau to mokesčio. Žinau tik, kad ekonomisto Raimondo Kuodžio ir aplinkos ministro Simono Gentvilo nuomonės išsiskyrė.

Bet problemų turime ir reikia ieškoti būdų, kaip atnaujinti mūsų seniausią Europoje automobilių parką - apie 1,5 mln. registruotų transporto priemonių.

Reikia bandyti skatinti juos pakeisti mažiau taršiais. Savaime tokie dalykai neatsiranda arba atsiranda labai lėtai.

Kita vertus man labai patiko S. Gentvilo lakstumas.

Vienas mokestis buvo įvestas, bet pripažintas, vertinant rodiklius, kad nesuveikė taip, kaip reikia, tad ramiai patrauktas į šoną ir ieškoma kitų variantų. Ko gero, jeigu taršos mokestis nepasitvirtins, irgi bus ieškoma kitų būdų.

Skaitomiausi portalai

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder