Autobusų eismo loterija: blogiausias pirmadienis istorijoje

(3)

Dėl užpustytų kelių sutrikus eismui kelininkai ragina pagal galimybes vengti kelionių automobiliais. Tačiau jei bandysite važiuoti autobusu, reikia nusiteikti loterijai, jog autobuso galite ir visai nesulaukti. Autobusai vėluoja 1-1,5 val., o praėjusį pirmadienį Klaipėdoje per 100 reisų visai neįvyko.

Antradienį situacija gerėjo, tačiau autobusai vėlavo. Kai kurie negalėjo net išvažiuoti į reisą, nes užstrigo tiesiog galinių stotelių aikštelėse.

„Gal žinote, kas turi laisvą traktorių? Kaip tik ieškome. 17 maršruto autobusas jau valandą laiko negali išvažiuoti iš galinio sustojimo aikštelės Kalotėje“, - „Vakarų ekspresui“ sakė bendrovės „Gintarinis vairas“ vadovas Raimondas Žeimys.

Anot jo, tai jau antras toks atvejis per dieną. Keleivius pervežanti įmonė bando ir pati surasti pagalbą, taip pat kreipiasi ir į įmones, turinčias valyti kelius.

„Mums padeda “Klaipėdos keleivinis transportas„, jų atstovai tiesiogiai bendrauja su kelininkais, bet situacija yra tokia bloga, kad blogesnės ir neprisimenu“, - sako R. Žeimys.

Anot jo, autobusai vėluoja iki pusantros valandos.

„Piktų moteriškių pasitaiko, tačiau jų būna visada. Dauguma keleivių situaciją supranta ir vairuotojai daugiau pretenzijų nei įprastai nesulaukia“, - keleivių nuotaikas perteikia „Gintarinio vairo“ vadovas.

Blogiausia jau buvo?

„Galvoji, kad jau blogiau būti nebegali, bet ne. Pirmadienis buvo pati prasčiausia diena“, - sako Andrius Samuilovas, VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ direktorius.

Anot jo, situacija blogėjo dar nuo ketvirtadienio popietės. Jei pradžioje atrodė, kad prasta diena buvo penktadienis, tai pirmadienis viešojo transporto sistemos administratorius visai pribloškė.

„Tiesiog parašykite daug brūkšniukų“, - tinkamų žodžių situacijai apibūdinti negalėjo rasti A. Samuilovas.

Jis patvirtina, kad autobusai vėluoja ir daugiau nei valandą. Pirmadienį per 100 reisų visai neįvykdyta. Šiek tiek lengviau buvo savaitgalį, nes automobilių eismas gatvėse nebuvo toks intensyvus.

„Fiziškai nespėja, net pertraukėlių tarp reisų neturėjimas nepadeda. Dirba maksimalus autobusų skaičius“, - sako A. Samuilovas.

Anot jo, grafikas visiškai išderintas. Pasitaiko ir atvejų, kad vieno maršruto autobusai važiuoja vienas po kito. Tačiau svarbiausias tikslas yra, kad judėjimas vyktų.

„Priemiesčio maršrutuose - visiška loterija. Net negalime prognozuoti, koks autobusas ir kada užstrigs ar nuvažiuos nuo kelio“, - sako A. Samuilovas.

Todėl keleiviai gali ne tik vėluoti, bet ir visiškai nepasiekti savo kelionės tikslo.

„Klaipėdos keleivinio transporto“ vadovas patvirtina, kad situacijos, kai autobusai užstringa ir dėl sniego negali išvažiuoti iš aikštelių galinėse stotelėse, yra tikai ne pavienės.

Tai vyksta ne vien už miesto, bet ir pačiame miete. Kartais vienu metu iš stovėjimo vietos negali išvažiuoti net po kelis autobusus.

Viena iš autobusų stovėjimo vietų, kurią pirmadienį be priežiūros buvo palikę kelių valytojai, buvo aikštelė prie Naujojo turgaus.

Pasak R. Žeimio, įprastai kelių valytojai teikia pirmenybę ir padeda viešajam transportui. Tačiau susiklosčiusioje ekstremalioje situacijoje ne visada ši pagalba autobusų vairuotojus pasiekia laiku.

Eismas sulėtėjo

Pasak A. Samuilovo, vidutinis autobusų greitis trasoje pirmadienį siekė tik apie 6 kilometrus per valandą.

„Autobusai važiuoja 4 kartus lėčiau, nei gali ar leidžia Kelių eismo taisyklės“, - sako A. Samuilovas.

Anot jo, situacijos nepadeda spręsti net ir Minijos gatvėje diegiama „žalioji banga“, kuri turėtų teikti prioritetą viešajam transportui.

Dar rudenį maršrutinių autobusų vairuotojai jau galėjo naudotis eismo srautų reguliavimo sistemos teikiama nauda ir eismas paspartėjo. Žiemos stichija šiuos pranašumus panaikino.

Šiuo metu autobusai priversti važiuoti bendrame sraute, kuris juda lėtai. Automobilių ratai, sustojus prie šviesoforų, prasisuka, ir sankryžų pralaidumas labai suprastėja.

Sunku planuoti

Pasak A. Samuilovo, šiomis dienomis tik patiems pirmiesiems rytiniams reisams dar pavyksta laikytis grafiko. Vėliau praktiškai visi autobusai vėluoja.

„Ir dabar žiūriu ir kompiuteryje matau, kad praktiškai visi maršrutai vėluoja“, - antradienį ryte sakė A. Samuilovas.

Anot jo, tiek maršrutų grafiką rodančios programėlės, tiek informaciniai ekranai stotelėse neparodo realaus laiko, kada atvyks autobusas.

„Autobusai tiek vėluoja, kad sistema negali indentifikuoti, kuris tai autobusas. Jei rodo, kad autobusas atvyks po 2 minučių, tai dar nereiškia, kad taip ir bus“, - sako A. Samuilovas.

Anot jo, bent šiek tiek susigaudyti galima stebint autobusų judėjimą realiu laiku programėlėje „Trafi“, kur rodomi trasoje judantys atskirų autobuso maršrutų simboliai.

Kiek lengviau yra keleiviams, kurių pradinė ir galutinė kelionės stotelė yra Taikos prospekte, Herkaus Manto gatvėje. Pagrindine gatve važiuoja daugiau maršrutų.

Tačiau jei tenka vykti į nuo miesto centro nutolusias vietas, kelionės laikas gali pailgėti kelis kartus.

Trūksta vairuotojų

A. Samuilovas sako, kad miesto maršrutuose dirba didžiausias galimas autobusų skaičius.

Teoriškai situaciją galėtų padėti spręsti didesnis autobusų skaičius. Tačiau tai padaryti yra sudėtinga, nes trūksta ne pačių autobusų, o vairuotojų.

„Vairuotojų problema jau egzistavo ir anksčiau“, - pažymi A. Samuilovas.

R. Žeimys sutinka, kad situacija dėl vairuotojų negerėja, tačiau didelės problemos nemato.

Jis pastebi, kad vairuotojai šiuo metu neatsisako dirbti tokiomis sudėtingomis sąlygomis ir net nereikalauja didesnio užmokesčio.

„Neturėtume iš ko mokėti“, - sako R. Žeimys.

Jis pažymi, kad žiemos metu ir kuro sąnaudos didėja, ir technika dažniau genda. Tačiau nuostolingai įmonės nedirba.

„Kaip ir visada, paremontuojame ir toliau važiuojame“, - sako R. Žeimys.

O štai „Klaipėdos keleivinis transportas“ net neturi laiko fiksuoti, kiek ir kokių įvykių įvyksta visuomeninio transporto sistemoje šiuo metu.

„Neturime laiko skaičiuoti, nes skaičiavimas situacijos nepagerins“, - sako A. Samuilovas.

Reikia tikėtis, kad situaciją pagerins pati gamta, nes artimiausiomis dienomis sinoptikai gausaus sniego neprognozuoja.

Skaitomiausi portalai

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder