Daugiaaukštė aikštelė tampa auksinė

Po to, kai neatsirado įmonių, norinčių statyti didįjį Klaipėdos pilies bokštą ir daugiaaukštį automobilių garažą Bangų gatvėje, Savivaldybė žada šiek tiek padidinti galimą bokšto atstatymo kainą. Dėl garažo numatomos didesnės diskusijos.

Šią savaitę paaiškėjo, kad didžiojo pilies bokšto atstatymo konkurse Savivaldybė gavo vieną pasiūlymą, tačiau jame nurodyta kaina viršijo 1,75 milijono eurų.

Ši kaina buvo maksimali, kurią Savivaldybė buvo numačiusi šiam projektui įgyvendinti, todėl pasiūlymas buvo atmestas.

Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis sako, kad situacija statybų sektoriuje dėl karo Ukrainoje šiuo metu yra sunkiai prognozuojama, todėl nėra didelis netikėtumas, kad Savivaldybės konkursai nesulaukia susidomėjimo.

Anot jo, miestui svarbiame pilies bokšto atstatymo konkurse atmesto pasiūlymo kaina nebuvo labai ženkliai didesnė. Svarstoma, kad Savivaldybė artimiausiu metu priims sprendimą šiek tiek padidinti maksimalią pilies bokšto atstatymo kainą ir skelbs naują konkursą.

 BOKŠTAS. Naujas didžiojo Klaipėdos pilies bokšto atstatymo konkursas gali būti paskelbtas jau kitą mėnesį.

Dėl aikštelės diskutuos

O štai konkurse dėl daugiaaukštės 140 vietų automobilių aikštelės Bangų gatvėje statybos Savivaldybė negavo nė vieno pasiūlymo.

Maksimali 3,6 milijono eurų kaina, kurią buvo pasiruošusi sumokėti už šį objektą Savivaldybė, statytojų nesudomino.

Pasak G. Neniškio, garažo statybos yra svarbios dėl šiuo metu šalia vykdomos buvusios „Švyturio“ gamyklos pastatų konversijos.

Artimiausiu metu bus tariamasi ir su konversiją įgyvendinančios „Tech Zity Klaipėda“ savininkais. Be daugiaaukščio garažo statybos, planuojama aptarti ir kitus automobilių parkavimo šioje teritorijoje sprendimus.

„Auksinis“ projektas

Klaipėdietis architektas Edmundas Andrijauskas „Vakarų ekspresui“ sakė, kad planuojama daugiaaukštė automobilių aikštelė Bangų gatvėje yra labai brangi ar net auksinė.

Pagal dabartinius skaičiavimus, už maždaug 4 milijonus eurų įgyvendintas projektas užtikrintų apie 60-70 papildomų parkavimo vietų (nes dabar esančioje aikštelėje telpa apie 70-80 automobilių).

Vadinasi, viena papildoma parkavimo vieta kainuotų apie 60-70 tūkstančių eurų.

„Kai prasidėjo diskusijos, šio objekto kaina buvo 1,2 milijono. Jau tuomet buvo brangu, o dabar jau kalbama apie 5 milijonus“, - stebisi E. Andrijauskas ir nesiruošia šio klausimo ramiai palikti.

Priminsime, kad 60 000 eurų parkavimo vietos kaina buvo pirminiame požeminio „parkingo“ Atgimimo aikštėje statybos projekte. Tuomet būtent kaina išgąsdino Savivaldybę.

Buvo atliktas projekto auditas ir iškeltas uždavinys, kad Atgimimo aikštėje statomo parkingo vienos vietos kaina sumažėtų dvigubai ir neviršytų 30 000 eurų.

E. Andrijauskas skaičiuoja, kad tiesiog rekonstravus dabar esamą aikštelę būtų galima įrengti 30 papildomų vietų automobiliams ir tai iš viso kainuotų ne 5 milijonus, o tik apie 200 000 eurų.

„Tokio projekto nemačiau“, - sako G. Neniškis, kuris tokius pasvarstymus vertina tiesiog kaip konkurenciją tarp projektuotojų.

Be to, jis mano, kad kiekviena papildoma parkavimo vieta Klaipėdos senamiestyje yra labai svarbi, nes vietų, kur jas galima įrengti, beveik nėra.

Rinkos konsultacijos

Savivaldybės Viešųjų pirkimų skyriaus vedėja Vilma Marcinkevičienė „Vakarų ekspresui“ sakė, kad šiuo metu pagal galiojančius teisės aktus vyksta viešos konsultacijos su rinkos dalyviais.

Pasiūlymų ir pastabų dėl didžiojo bokšto konkurso laukiama iki balandžio 6 dienos, o dėl daugiaaukštės aikštelės - iki balandžio 12 dienos.

„Praktiškai, jei didelių pakeitimų nebūtų, naujus rangos darbų konkursus galima paskelbti per savaitę pasibaigus šiems terminams“, - maksimaliai galimą procesų tempą mini V. Marcinkevičienė.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder