Ar žaibas gali pataikyti į lėktuvą?
Žaibas gali pataikyti į naikintuvą skrydžio metu. Žaibas paprastai pataiko į smailą dalį, pavyzdžiui, į nosį ar sparno galą, ir išeina per uodegą. Žaibo smūgiai į reaktyvinius lėktuvus nėra retas reiškinys.
Žaibui pataikius į reaktyvinį lėktuvą, elektros srovė teka jo paviršiumi, o ne viduje. Metalinis korpusas veikia kaip Faradėjaus kamera, apsaugodamas pilotus ir elektroniką nuo rimtų pažeidimų. Daugeliu atvejų įgula mato blyksnį arba girdi garsų sprogimą, bet vidiniai komponentai lieka nepažeisti.
Ar žaibai pažeidžia reaktyvinius lėktuvus?
Žaibas gali nudeginti dažus, palikti žymes ar netgi sukelti nedidelę žalą tokioms detalėms kaip sparno galui ar uodegai. Inžinieriai apžiūri kiekvieną žaibo smogtą lėktuvą prieš jam vėl pakylant į orą. Rimti gedimai yra reti, bet visos sistemos yra tikrinamos kiekvieną kartą, siekiant užtikrinti saugumą.
Kaip apsaugoti naikintuvai?
Naikintuvai yra įrengti specialiomis apsaugos priemonėmis, pvz., antistatiniais filtrais ir jungiamaisiais laidais, kad būtų saugiai nukreiptas elektros krūvis. Šiuolaikiniai lėktuvai naudoja medžiagas ir konstrukcijas, skirtas nukreipti žaibo srovę, apsaugodami kritiškai svarbias sistemas ir kabiną nuo tiesioginių smūgių.
Kiek pavojingi yra žaibo smūgiai į naikintuvus?
Karinės ataskaitos rodo, kad lėktuvai, kuriuos smogė žaibas, daugeliu atvejų užbaigia savo misiją ir sėkmingai nusileidžia. Retais atvejais sugadinami valdymo pultai ar elektronika, bet pilotai yra mokomi ramiai susidoroti su tokiomis situacijomis.
Ekstremaliais atvejais žaibas gali sutrikdyti veikimą arba sugadinti jautrią elektroniką, tačiau yra atsarginės sistemos. Pilotai treniruojasi, kaip elgtis elektros įrangos gedimų atveju, ir prireikus gali naudoti rankinius navigacijos ir ryšio prietaisus.
Taigi, beveik visais atvejais naikintuvai atlaiko žaibo smūgius be piloto sužalojimų ar rimto valdymo praradimo, nes lėktuvai yra suprojektuoti tokiems išbandymams, o pilotai yra kruopščiai parengti, pažymi leidinys.

Rašyti komentarą