Kaune į Nemuną nuleista didžiausia upinė barža Baltijos šalyse

Kaune į Nemuną antradienį nuleista didžiausia Baltijos šalyse barža, skirta vidaus laivybai.

1,8 tūkst. tonų keliamosios galios laivas pastatytas Vidaus vandens kelių direkcijos (VVKD) Kauno žiemos uoste.

Laivo ilgis – per 75 metrų, plotis – 16 metrų. Barža gali talpinti iki 90 vienetų dvidešimties pėdų konteinerių.

„Švenčiame dalyką, kurio nebuvo jau daug dešimtmečių Lietuvoje, pusę amžiaus. Tokio dydžio laivas, barža, Lietuvoje ir Baltijos šalyse apskritai vidaus vandenims pagaminta nebuvo“, – baržos nuleidimo ceremonijoje sakė VVKD generalinis direktorius Vladimiras Vinokurovas.

Jis pažymėjo, kad sutvarkius Nemuno vagą, kroviniai reguliariai gabenami jau apie pusę metų, bet tam trūksta vandens transporto.

„Neturime, kuo gabenti, ir gabenome, kaip aš sakau, pusantros baržos, ir tie pajėgumai maži“, – kalbėjo V. Vinokurovas.

„Tokią  baržą galime pastatyti per pusę metų. (...) Dabar mūsų pagrindinis tikslas auginti pajėgumus“, – pridūrė VVKD vadovas.

„Nemunas Lines“ pavadintą baržą direkcijos specialistai pagamino pagal įmonės „Western Baltic Engineering“ projektą. Jos nuleidime dalyvavęs susisiekimo ministras Marius Skuodis teigė, kad tokių laivų skaičius turėtų augti.

„Baržų skaičius, kaip ir Vladimiras minėjo, tikrai turės augti. (...) Ir nuoširdžiai tikiu, kad Nemuną matysime pilną, ne tik mažų laivelių, bet ir didelių laivų, įskaitant krovininius“, – sveikinimo kalboje sakė M. Skuodis.

Kauno meras Visvaldas Matijošaitis teigė su VVKD turintis svajonę per Kauno hidroelektrinę pastatyti šliuzą.

„Tad padėkite visi svajonę įgyvendinti. Ministrą reikia palikti antrai kadencijai, nes per vieną nieko nepadarysi“, – kalbėjo V. Matijošaitis.

Kaip anksčiau skelbė VVKD, poreikis plukdyti krovinius Nemune tarp Klaipėdos ir Kauno toks didelis, kad trūksta pajėgumų. Ši problema sprendžiama statant naujus laivus.

Pagrindinis Lietuvos vandens kelias Nemuno upe ir Kuršių mariomis Kaunas-Klaipėda (E41) priklauso transeuropiniam transporto tinklui TEN-T.

Vandens kelias Nemunu per Klaipėdos uostą jungiasi su tarptautiniais maršrutais Baltijos jūroje, o per Kuršių marias – su Vakarų Europos vidaus vandenų kelių sistema.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder