TERMINAS. Taikos pr. ir Baltijos pr. sankryžos rekonstrukcijos projektavimas galėtų būti tęsiamas po 2025 metų. Redakcijos archyvo nuotr.

Klaipėda projektų nestabdo, taiso padarytas klaidas

(21)

Naujoji Klaipėdos valdžia jau pradėjo penktą savo darbo mėnesį. Jau anksčiau baigėsi neoficialus 100 dienų laikotarpis, kai politiniai oponentai susilaikydavo nuo kritikos. Pirmasis dar ankstesnės valdžios pradėtus projektus ėmė ginti konservatorius Seimo narys Audrius Petrošius. Į jo mestus kaltinimus „Vakarų ekspresas“ pateikia Klaipėdos savivaldybės poziciją.

„Nors buvau sau pažadėjęs pernelyg nekritikuoti naujai išrinkto Klaipėdos mero Arvydo Vaitkaus, pirmąjį kartą neištvėriau tuomet, kai buvo pranešta, kad bus atsisakoma naujos Jūrininkų poliklinikos statybų, vietoje to paremontuojant Klaipėdos miesto polikliniką“, - savo išplatintame pranešime rašo A. Petrošius.

Kita jo nepasitenkinimo priežastis - Baltijos ir Taikos prospektų žiedinės sankryžos pertvarkymo projekto stabdymas.

Taip pat A. Petrošius vardija ir kitus didesnius ar mažesnius projektus, pradėtus ankstesnės valdžios ir šiuo metu laikinai arba visiškai sustabdytus.

„Nuo naujojo mero kadencijos pradžios Klaipėdoje buvo sustabdyti arba ketinama sustabdyti eilė smulkių projektų - dviračių tako į Melnragę projektavimas, Girulių paplūdimio prieigų rekonstrukcija, iš strateginio veiklos plano pašalinta ir galimybė įrengti saugų pėsčiųjų / dviračių taką per geležinkelio pervažą vienoje pagrindinių ir judriausių dviračių trasų ties Giruliais“, - vardija A. Petrošius.

Anot jo, rankinis stabdys neaplenkė ir stambių bei ambicingų projektų - miesto veidą esmingai galėjusio pakeisti viešojo transporto infrastruktūros pertvarkymo Taikos pr. ir Herkaus Manto gatvėje (BRT), kurio buvo atsisakyta, pristabdytas ir dengto futbolo maniežo projektavimas Baltijos prospekte, taip pat atsisakyta ir didžiulio sporto komplekso - ledo aikštelės ledo rituliui, dailiajam čiuožimui, taip pat penkių daugiafunkcių salių Paryžiaus Komunos gatvėje koncesijos.

Pradėtas auditas

„Vakarų ekspresas“ pradeda publikacijų ciklą, kurio tikslas išsiaiškinti situaciją, dėl ko yra stabdomi projektai.

Šiandien pradedame nuo Taikos pr. ir Baltijos pr. sankryžos rekonstrukcijos.

Klaipėdos vicemeras Algirdas Kamarauskas sako, kad šiuo metu vyksta derybos su UAB „TEC Infrastructure“ (anksčiau buvo UAB Tiltų ekspertų centras) dėl projektavimo darbų sutarties nutraukimo.

Sutarties suma yra 847 tūkst. eurų.

„Šiuo metu yra pradėtas sutarties auditas“, - sako A. Kamarauskas.

Anot jo, dėl Baltijos pr. ir Taikos pr. sankryžos projektavimo sutarties pasirašymo klausimų kelia du pagrindiniai aspektai.

„Ar tikrai “TEC Infrastructure„ priklauso autorinės projekto teisės?“ - klausia A. Kamarauskas.

Anot jo, pirmasis sankryžos rekonstrukcijos projektas buvo parengtas dar 2010 metais. Tuos darbus atliko taip pat „TEC Infrastructure“, kuri tada vadinosi Tiltų ekspertų centru. Tačiau darbai buvo apmokėti Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos ir ES lėšomis.

Todėl kyla abejonių, ar šių metų pradžioje perkant projektavimo (projekto korekcijos) paslaugas buvo teisėtai pasirinkta procedūra pirkti iš vienintelio šaltinio ir be konkurso.

Anot A. Kamarausko, auditas turėtų atsakyti ir į kitą klausimą.

Vicemeras pastebi, kad Klaipėdos strateginiame plane, kurį buvo patvirtinusi Klaipėdos miesto taryba, kaip lėšų projektavimui šaltinis buvo įvardytas valstybės biudžetas.

Tačiau vėliau buvo pakeista, kad projektas finansuojamas iš Savivaldybės biudžeto lėšų.

Anot A. Kamarausko, finansavimo šaltinis pakeistas tuometinio administracijos direktoriaus Gintaro Neniškio sprendimu.

Į šiuos ir kitus klausimus ir turėtų būti atsakyta audito išvadose.

G. Neniškio komentaro redakcijai nepavyko gauti. Tačiau šiuo klausimu konsultavę specialistai pastebi, kad beveik visi projektai mieste yra rengiami pačios Savivaldybės biudžeto lėšomis ir tik vėliau jiems įgyvendinti teikiamos paraiškos gauti valstybės ar ES finansavimą.

Todėl pradžioje numatytos projektavimui valstybės biudžeto lėšos galėjo būti techninė klaida.

Nutraukimo kaina

Kiek kainuos Savivaldybei nutraukti sutartį su „TEC Infrastructure“, oficialiai dar nėra aišku. Skelbiama, kad tai bus mažiau nei 400 000 eurų.

„Bus nutraukta pagal sutarties sąlygas. Sutartyje yra numatyta, kad už atliktus darbus bus atsiskaityta“, - BNS sakė „TEC Infrastructure“ vadovas Vaidas Laukaitis.

Jis neatskleidė, už kokią sumą darbų atlikta, tačiau, jo teigimu, - mažiau nei pusė visų numatytųjų.

Kad suma turėtų būti gerokai mažesnė nei pusė sutarties vertės, įsitikinęs ir A. Kamarauskas.

Anot jo, atlikti geologiniai tyrinėjimai, padaryta toponuotrauka ir eismo srautų modeliavimas galės būti panaudoti vėliau, kai bus paskelbtas jau trečiasis sankryžos rekonstrukcijos projektavimo darbų konkursas.

Prioritetai

Pasak A. Kamarausko, įtakos sprendimui nutraukti sutartį su „TEC Infrastructure“ turėjo ne vien sutarties pasirašymo aplinkybės.

Dabartinei Klaipėdos valdžiai didesnis prioritetas yra kiti projektai. Pirmiausia - įrengti estakadą per geležinkelį Statybininkų pr. jungtyje su Lypkių gatve.

Lietuvos automobilių kelių direkcija taip pat planuoja rekonstruoti kelio į Šilutę atkarpą tarp Lypkių g. ir Jakų transporto mazgo. Kelias bus paplatintas iki keturių eismo juostų, o sankryža su Lypkių gatve bus dviejų lygių.

Anot A. Kamarausko, šis transporto mazgas turėtų gerokai sumažinti transporto srautus per pagrindinį Klaipėdos išvažiavimą Vilniaus plentu.

Taip pat Klaipėdos vicemeras kelia klausimą dėl Jakų transporto mazgo rekonstrukcijos pabaigos. Šis projektas jau daugelį metų stovi neužbaigtas ir nėra išspręstos kamščių problemos ties posūkiais į Šilutę ir Tilžės gatvę.

A. Petrošius akcentuoja, kad Baltijos ir Taikos pr. rekonstrukcija būtina dėl į Centrinį Klaipėdos terminalą judančio sunkiasvorio transporto. Jis mano, kad Taikos pr. sankryžos ir Lypkių kelio tvarkymo darbai neturi būti supriešinami - tai du atskiri projektai, su skirtingomis finansavimo galimybėmis ir šaltiniais.

Anot A. Kamarausko, šios sankryžos rekonstrukcijos projektą būtų tikslinga rengti, kai bus galutinai sutvarkytas Vilniaus pl. ir Šilutės pl. transporto mazgas. Taip pat vicemeras primena, kad šios sankryžos rekonstrukcijai šiemet dar trūksta 1,5 milijono eurų.

Kadangi dar yra planuojama viaduko per geležinkelį Vilniaus pl. rekonstrukcija, tai turėtų įvykti ne anksčiau kaip 2025 metais.

A. Kamarauskas sako, kad miestas atgaivins ir kuriam laikui pamirštą Klaipėdos pietinio aplinkkelio projektą, kurio detalusis planas buvo parengtas dar 2015 metais.

Bus daugiau.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder