VERTINIMAS. Keleiviams patinka vandens autobuso maršrutas. Vitos JUREVIČIENĖS nuotr.

Klaipėdos vandens autobusas: pramoga, laukianti patobulinimų

Šiemet birželio 16 d. Danės upėje pradėjęs plaukti vandens autobusas Klaipėdos visuomenėje buvo sukėlęs tam tikrą atgarsį. Plaukti norėję piliečiai pasinaudoti paslauga negalėjo dėl plaukimo grafiko nesilaikymo bei per didelio keliaujančių žmonių skaičiaus. „Vakarų ekspresas“ domėjosi, kaip praėjus keliems mėnesiams žmonės atsiliepia apie vandens transportą ir ką tobulinti planuoja VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ (KKT).

Labiau pramoga

„Maršrutas buvo labai geras - išbandėme kartu su savo klientais. Autobusas yra pritaikytas negalią turintiems žmonėms: lengva įlipti, išlipti. Iš tiesų saugi transporto priemonė, judanti gana lėtai, tad kelionė yra ilgesnė, bet galima dairytis“, - sakė socialinė darbuotoja Ieva.

Anot jos, autobusu keliavę žmonės, turintys negalią, yra patenkinti. „Visiems labai patiko, nė vienas klientas nejautė diskomforto: patogios sėdynės, visur sėdima po vieną, neįgalieji galėjo jaustis labai laisvai. Kaina tikrai nėra problema: tik trys eurai suaugusiesiems, o negalią turintiems žmonėms yra taikoma nuolaida“, - įspūdžiais dalijosi ji.

Studentas Tadas sakė, jog į autobusą patekti savaitgaliais yra vis dar sunku: „Buvome suplanavę su šeima plaukti laiveliu. Atėjome į pačią paskutinę stotelę prie Tauralaukio. Pamatėme, jog stovi ir laukia gal apie keturiolika žmonių. Paaiškėjo, jog jie to laivelio laukia jau kelias valandas. Visi tiesiog nesutilpo, nes buvo tokia didelė paklausa. <...>Nusprendėme, jog savaitgalį plaukti mums nepavyks, taigi atėjome paprastą darbo dieną ir be problemų patekome į tą laivelį.“

Studento manymu, maršrutas yra įdomus, tačiau nesutvarkytas iki galo: „Man patiko, jog laive yra stiklinės lubos, šonuose - dideli langai. Laivelio kapitonas mums pasitaikė labai draugiškas, daug šnekėjo. Plaukti buvo įdomu, nes pamačiau tiek Danės upės, kiek dar gyvenime nesu matęs, nors visą gyvenimą augau Klaipėdoje. <...>Buvo tokių momentų, kada propeleriai įsivyniodavo į upėje augančias žoles, tai jei apie tai nebūtų pranešęs kapitonas, turbūt būtume buvę visi išsigandę nuo nemalonaus garso. <...>Manau, jog vandens autobusas labiau ne nauja transporto priemonė, o pramoga.“

Visuomenės vertinimas

„Žmonių atsiliepimai daugiausia labai geri. “Google„ paieškos sistema duoda apie 25 tūkstančius įrašų apie mūsų vandens autobusą. Nors pramoginė vidaus vandenų laivyba jau nuo seno yra daugelyje Lietuvos miestų, mūsų formatas tikrai yra unikalus“, - sakė KKT direktoriaus pavaduotojas Andrius Samuilovas.

Jis paminėjo ir iš piliečių gaunamas pastabas: „Pastabų sulaukiame arba dėl ribotos salono talpos, arba dėl galimybės atsiskaityti grynaisiais nebuvimo. Reikia suvokti, jog vidaus vandenų laivybą reguliuoja griežtesnės taisyklės. Sausumoje autobusas gali vežti ir sėdinčius, ir stovinčius, laive - tik sėdinčius. Mūsų atveju - 10 keleivių.“

Šiuo metu laive atsiskaityti galima banko kortele, Klaipėdos e.bilieto kortele, klaipėdiečio kortele bei mobilaus telefono aplikacija, o sėdimų vietų skaičius nepasikeitė.

Planuojami patobulinimai

KKT direktoriaus pavaduotojas išvardino rudens plaukimo tendencijas: „Dabar plaukia mažiau žmonių nei vasarą, ir užimtumas svyruoja pagal kitą taisyklę. Vasarą labiau priklausė nuo oro, o ne nuo savaitės dienos. Dabar, nors rugsėjo pradžia ir lepina gerais orais, matome, jog darbo dienomis plaukia ne procentais, o kartais mažiau keleivių nei savaitgaliais. Užpildymas didesnis įdienojus nei ryte ir krenta į vakarą.“

A. Samuilovas papasakojo apie planus tobulinti ir maršrutą, ir transporto priemonę: „Žiūrėsim, ką būtų galima patobulinti kitam sezonui. Prašytųsi pradinės stotelės perkėlimas arčiau Danės žiočių - taip keleivis plaukdamas nuo vandens matytų ir senąją architektūrą. Tačiau toks pratęsimas reikalautų kranto infrastruktūros įrengimo, reikia skaičiuoti ir laivo baterijos talpą pailgėjus maršrutui. Yra ir kitų minčių - iš keleivių gauname daug įdomių pasiūlymų ir juos svarstysime.“

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder