įkrovos stotelė

Kodėl net už gyventojų pinigus Savivaldybė nesutinka įrengti įkrovos stotelės

(4)

Į redakciją kreipėsi Tomas, kuris liko nesupratęs Savivaldybės logikos. Ji tik deklaruoja, kad miestas eina žaliojo kurso link? Kaip kitaip būtų galima paaiškinti jos atsisakymą renovuojamoje I. Simonaitytės g. 5 namo kiemo automobilių stovėjimo aikštelėje įrengti gyventojams elektromobilių įkrovos stotelę už jų pačių pinigus? Savivaldybės logika paprasta: kiekviename kieme tikrai dar nereikia turėti po tokią stotelę.

Šiuo metu Klaipėdos mieste yra 19 elektromobilių įkrovos stotelių, o netrukus bus 21. Kad ir kaip būtų, augant elektromobilių skaičiui Lietuvoje, didėja ir jų įkrovos stotelių poreikis. Pats Tomas elektromobilio neturi, bet planuoja jį įsigyti. Jo pažįstamų ir giminaičių rate yra septyni elektromobiliai. Pasak jo, jų savininkai susiduria su įkrovos stotelių stygiaus problema. Tačiau Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos Transporto skyriaus vedėjas Rimantas Mockus mano, kad elektromobilių įkrovos vietų uostamiestyje šiandien yra užtektinai.

Elektromobilių daugės

„Elektromobiliai - mūsų ateitis, jų vis daugės, todėl miesto Savivaldybė turėtų skirti lėšų jų įkrovos stotelėms įrengti. Žinoma, gyvenant nuosavame name įkrauti elektromobilį nėra jokių problemų, bet gyvenantiems mieste daugiabučiuose automobilio įkrovimas sukelia daug nepatogumų: arba artimiausios stotelės būna užimtos, arba yra strategiškai nepatogiose vietose. Todėl žmonės nesiryžta pirkti elektromobilių, nes nėra kur įkrauti jų baterijų, todėl važinėja tradiciniais taršiais automobiliais“, - situaciją apibūdino Tomas.

Pasak jo, jeigu Savivaldybė būtų sutikusi įrengti elektromobilių įkrovos stotelę I. Simonaitytės g. 5 namo kieme, būtų išsiaiškinta, keliems namo gyventojams ji reikalinga. Tomo manymu, būtų galima įrenti stotelę ir vienam gyventojui su to buto elektros skaitikliu, galima pritaikyti stotelę keliems automobiliams su atskirtu bendru skaitikliu stotelės naudotojams. Stotelė vienam automobiliui kainuotų apie 1 000 eurų. Tačiau, pasak jo, naudingiau būtų kieme statyti rimtesnę stotelę, keliems elektromobiliams, kainuosiančią apie 4 000 eurų, nes ateityje elektromobilių tik daugės. Priklausomai nuo to gyventojai stotelės klausimą būtų patys išsprendę, Savivaldybei nebūtų reikėję rūpintis jos finansavimu.

Reikia politinio pritarimo

Savivaldybė informavo Tomą, kad yra parengtas techninis automobilių stovėjimo aikštelių įrengimo I. Simonaitytės g. 5-9 projektas. Tomo ir kitų kiemų projektai teikiami strateginiam 2022-2024 metų veiklos plano projektui (SVP). Jų įgyvendinimas priklausys nuo 2022-2024 m. SVP priemonės „Daugiabučių namų kiemų infrastruktūros gerinimo priemonių plano įgyvendinimas“ finansavimo. Pranešta, kad techniniame darbo projekte nenumatyta įrengti išmaniąją automobilių įkrovimo aikštelę. „Šiems darbams reikia rengti atskirą projektą, gauti politinį pritarimą. Kol kas galimybės nėra“, - rašoma Savivaldybės atsakyme.

Į Tomo klausimą, ar negalėtų jis prisidėti savo lėšomis ir įsirengti kieme papildomai įkrovos stotelės, atsakyta: „Informuojame, kad Klaipėdos mieste numatomų įrengti iki 2030 metų viešųjų elektromobilių įkrovimo prieigų plane 2025 metams numatytos įrengti įkrovimo stotelės arčiausiai jūsų bus: 8 vidutinės elektromobilių įkrovimo stotelės Šilutės pl. 62, šešios vidutinės - Šilutės pl. 48, dvi didelės ir 8 vidutinės galios automobilių įkrovimo stotelės - Šilutės pl. 40.“

Reglamentas galioja ir kilniems tikslams

Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis, papasakojus jam Tomo istoriją, sakė netikintis, kad Savivaldybė specialiai vilkintų tokių stotelių įrengimą. Ji parengė elektromobilių aikštelių plėtros planą ir jis jau yra patvirtintas. Tačiau jį įgyvendinant iškyla ir klausimų, ir problemų.

Administracijos direktoriaus manymu, Tomo atveju greičiausiai problema ta, kad privatus asmuo nori įsirengti elektromobilių įkrovos aikštelę Savivaldybės sklype. „Norint gauti vietą tokiame sklype reikia dalyvauti aukcione. Tokia procedūra. Kad ir kokie kilnūs tikslai būtų, laisvai elgtis valstybės ar savivaldybės žemėje negalima“, - „Vakarų ekspresui“ sakė G. Neniškis.

Paklaustas, ar Savivaldybė negalėtų į šį klausimą lanksčiau pasižiūrėti ir paspartinti procesą, juo labiau kad žmogus nori prisidėti savo lėšomis, G. Neniškis atsakė: "Nepaisant pačių kilniausių tikslų yra reglamentuota, kaip galima gauti valstybės ar savivaldybės žemę, kaip galima nusipirkti ar išsinuomoti. Būdai yra tik tokie.

Jeigu tai būtų gyventojų kiemas, t. y. jeigu jie juo disponuotų, galėtų viską padaryti gerokai paprasčiau.

Iš esmės reikėtų tik suderinti vietą, kurioje gali būti tokia stotelė. Tačiau jeigu nėra vadinamųjų raudonųjų linijų, vadinasi, sklypas yra miesto arba valstybės. Tada procedūra visiems vienoda, taip pat ir turintiems kilnius tikslus. Tokie yra teisės aktai." „Žinoma, projektuojant galima viską numatyti, tačiau visų pirma reikėtų pasižiūrėti, ar tikrai minimame kieme yra toks poreikis, ar tai būtinybė, ar tik noras truputį papurkštauti. Be abejo, elektromobilių kasdien vis daugėja, bet juk jiems mieste rengiamos įkrovimo stotelės, kurioms irgi reikia lėšų.

Jeigu pradėsime kiekviename kieme daryti tas stoteles, nežinau... Dėl jų kiemuose neturiu nuomonės, tai ne mano kompetencijos klausimas“, - sakė Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos Miesto tvarkymo skyriaus vedėja Irena Šakalienė, kurios skyrius įgyvendina programą „Daugiabučių namų kiemų infrastruktūros gerinimo priemonių plano įgyvendinimas“.

SKAIČIUS. Šiuo metu Klaipėdoje yra 19 Savivaldybės elektromobilių įkrovos stotelių, o netrukus bus 21. Vitos JUREVIČIENĖS nuotr.

SKAIČIUS. Šiuo metu Klaipėdoje yra 19 Savivaldybės elektromobilių įkrovos stotelių, o netrukus bus 21. Vitos JUREVIČIENĖS nuotr.

Planas svarstytas viešai

Viešų elektromobilių įkrovimo stotelių ir jų prieigų planą rengusio Transporto skyriaus vedėjo R. Mockaus teigimu, jame yra nurodyti visi rajonai, kur, kokios galios stotelės bus įrengtos ir kada, nurodomas net transformatorinės pastotės, nuo kurios planuojamas pajungimas, numeris.

Iš viso iki 2030 metų numatytos įrengti 368 elektromobilių įkrovimo stotelių prieigos.

Transporto skyriaus vedėjo teigimu, minėtam planui parengti reikėjo nemažai pastangų, kol viskas buvo suderinta. Planas skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje, skyriuje „Gyventojams“, skiltyje „Darnus judumas“. Su juo galima susipažinti, jis yra viešas.

Prieš patvirtinant tą planą buvo surengtas viešas jo svarstymas.

Pasak R. Mockaus, iš gautų gyventojų pasiūlymų buvo atsirinkti racionaliausi, kur galima įrengti, ir iš dalies į juos atsižvelgta.

Dar ir dabar gaunama nemažai pasiūlymų, kur reikėtų įrengti tokias stoteles. Jo teigimu, tas planas gali būti kažkiek koreguojamas, bet jame nurodyta krytis, kaip stotelės „judės“ mieste.

„Nepakanka pasakyti “noriu"

„Nepakanka pasakyti “noriu„. O jeigu toje vietoje nėra elektros? Visų pirma, mes visą tą planą derinome su ESO (energijos skirstymo operatoriumi - aut. past.), t. y. reikėjo numatyti elektros pastotes, iš kurių galima gauti elektrą. Kalbėjomės su specialistais. Antras dalykas, jį derinome su Susisiekimo ministerija. Be abejo, kiekvienas racionalus pasiūlymas yra priimtinas, kiekvieno gyventojo nuomonę gerbiame, tačiau tai spręsti palikome specialistams“, - „Vakarų ekspresui“ sakė R. Mockus.

Jo teigimu, Klaipėdos miesto savivaldybės pozicija buvo tokia, kad stoteles reikia įrengti viešose prieigose šalia kiemų. „Nederinant gali taip nutikti, kad, tarkime, tokiame ir tokiame miesto rajone nurodome elektromobilių įkrovos stotelę, o ten vietos automobiliams ir taip nėra. Todėl stoteles numatėme įrengti prieigose, gatvėse, viešosiose vietose“, - sakė jis.

R. Mockaus teigimu, šiuo metu laukiama atsakymo iš Europos Sąjungos fondų. Kai bus tam skirta lėšų, stotelės bus pradėtos įrengti. Paklaustas, o kas bus, jeigu pinigų tam tikslui iš ES nebūtų gauta, Transporto skyriaus vedėjas atsakė: "Tada Savivaldybė svarstys finansavimo klausimą. Beje, didžiąją dalį iš tos 21 stotelės Savivaldybė įrengė savo lėšomis.

Be abejo, elektromobilio įkrovos stotelė kainuoja. Reikia vadovautis logika, atsižvelgti į atsirandančių elektromobilių skaičių, stebėti, kiek jų atsiranda. Klaipėdoje nėra tūkstančio elektromobilių, bet jų po truputį daugėja. Elektromobiliai - ekologinė priemonė. Jie turi ir tam tikrų privalumų, nereikia mokėti vietinės automobilių rinkliavos, jie gali važiuoti autobusų juosta ir kt. Tikrai tikiu, kad lėšų bus ir po truputį tas stoteles įrengsime, nes esame nusimatę žaliąjį kursą", - sakė R. Mockus.

Savivaldybės stotelės nemokamos

Paklaustas, o jeigu gyventojai patys susimokėtų, ar nebūtų galima padaryti kokią nors išimtį, R. Mockus atsakė: „Ką reiškia susimokėtų? Visos viešos stotelės iki kitų metų vidurio yra nemokamos, t. y. jose įkrovimas yra nemokamas. Privatininkai jas įsirengia savo sklypuose. Kai kurie prekybos centrai savo sklypuose irgi yra įsirengę tokias stoteles. Mūsų visos stotelės yra viešos ir įrengtos valstybinėje žemėje.“

Pasak Savivaldybės atstovo, problemos I. Simonaitytės g. 5 namo gyventojams dėl elektromobilių įkrovimo stotelės neturėtų būti, nes jau įrengta greitaeigė elektromobilių įkrovos stotelė prie Naujojo turgaus, netrukus ten atsiras ir lėtaeigė. Bus tokia stotelė Jūrininkų pr., Vingio g., prie „Bilduko“ aikštelės jau yra, yra ir Savivaldybės kieme, ir kt. „Iš tikrųjų yra tų stotelių“, - tikina R. Mockus.

Pasak jo, pietiniuose rajonuose yra numatyta nemažai vietų, kuriose atsiras elektromobilių įkrovos stotelės.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder