Rekordiniai bilietų pardavimai, pilnos žiūrovų salės ir kai kurių spektaklių pažiūrėti ne tik iš įvairių Lietuvos miestų, bet ir kaimyninių šalių atvykstantys žmonės. Visa tai ženklas, kad „TheATRIUM“ suaugo ir turi savo bendruomenę.
Kasmet rengiamas festivalis turi nusistovėjusią struktūrą, kuri išsitęsia per beveik du mėnesius. Pirmoji jo dalis, Lietuvos teatro vitrina, vyko gegužės 15–19 dienomis, per jas parodyti 11 Lietuvoje kurtų scenos meno kūrinių, jų susirinko teatro profesionalai iš įvairių šalių.
Antroji dalis, tarptautinė programa, vyko nuo gegužės 24 d. iki birželio 13 d., jos metu parodyti penki spektakliai, kai kurie po du kartus. Viso festivalio metu taip pat buvo galima apsilankyti teatro kamerinėje salėje įrengtoje garso menininko Adomo Zubės garso ir vaizdo instaliacijoje „Regykla“.
„Intuityviai atrodo, kad šie metai galutinio įsitvirtinimo laikas, tai liudija ir bilietų iššlavimas, į kai kuriuos spektaklius jie buvo išpirkti per kelias dienas, ir didelis teatro kritikų iš sostinės būrys, be to, žmonės iš kitų miestų jau tikrai sužinojo, kad pas mus vyksta geri dalykai.
Nuo šių metų esame nebekvestionuojamas dydis, nors atrodo, kad formaliai niekas labai nepasikeitė – kaip ir kasmet stengiamės rodyti kokybiškus spektaklius“, – apibendrindamas sėkmingus 8-uosius „TheATRIUM“ metus kalbėjo festivalio meno vadovas Gintaras Grajauskas.
Anot jo, natūralu, jog festivaliui užaugti prireikė laiko, „pamenu pačią pradžią, kuomet žiūrovams kildavo klausimų, kaip žiūrėti, pavyzdžiui, spektaklį iš Prancūzijos. Kokia kalba kalbės aktoriai, kaip žiūrėti ir spektaklį, ir jo surtitrus. Tai buvo labai neįprasta. Dabar tokių klausimų net nekyla“.
Vienas iš festivalio sumanytojų, Klaipėdos dramos teatro vadovas Tomas Juočys, apžvelgdamas „TheATRIUM“ reikšmę, antrino G. Grajauskui, „per šiuos metus įvyko didžiulė transformacija, tiek žiūrovų, tiek teatro. Mūsų repertuaras sudarytas iš sudėtingų spektaklių, sunkių temų ir nieko labai paprasto nesiūlome, bet toks mūsų kelias, o mūsų žiūrovas pažįsta ir pripažįsta tokį teatrą.
Turime savo fanų bazę, svarbu, kad ji ne tik klaipėdietiška, ji plečiasi, jau apima ir Vilnių, ir Kauną. Tai teikia viltį ir ateičiai. Kiekvieną naują savo projektą darome vis drąsiau, nebijome likti nesuprasti. Gal nukrypau nuo festivalio, bet tai labai susiję“ – festivalio svarbą pačiam teatrui pabrėžė T. Juočys.
„Tikiu, kad festivalis padėjo žiūrovui praplėsti savo akiratį, atsidurti Europos teatro kontekste. Esame ne kartą kalbėję, kad mums rūpi kurti tokį teatrą, kurio programa gali būti bet kur Europoj, tai ir vyksta“, – savo mintį toliau plėtojo teatro vadovas.
Didelio žiūrovų dėmesio šiais metais „TheATRIUM“ programoje sulaukė ne tik šiuolaikinio Europos teatro žvaigždės italo Romeo Castellucci spektaklis „Bros“, ar vienas paskutiniųjų Rimo Tumino darbų, spektaklis „Ana Karenina“ – festivalio rengėjai pastebėjo, jog publiką domino visas siūlomas spektaklių spektras.
„Bilietai buvo aktyviai perkami į visą programą, taip pat ir į Lietuvos teatro vitriną, kurią paprastai dėliojame daugiau galvodami apie mūsų svečius iš užsienio, jos ir laikai ne visada buvo patogūs“, – atkreipė dėmesį T. Juočys.
Festivalio rengėjai akcentavo, kad „TheATRIUM“ ne tik suteikia progą toli nekeliaujant pamatyti platų žinomų teatro kūrėjų darbų spektrą, bet ir leidžia tą padaryti už prieinamą kainą. Bilietai net ir į didžiausių festivalio žvaigždžių renginius buvo tokie pat, kaip ir į repertuarinius Klaipėdos dramos teatro spektaklius, jiems galiojo ir visos teatre taikomos nuolaidos.
Teatro gyvenimas planuojamas kelis metus į priekį, tas pats ir su festivaliu – dar nepasibaigus 8-ajam „TheATRIUM“, jau ruošiamasi būsimiems šio teatro festivalio metams.
Rudenį vyks atranka į Lietuvos teatro vitriną, svarstoma ir tarptautinės festivalio programos sudėtis. „Lietuvos teatro vitrina kasmet yra didelis iššūkis – savo erdvėse per minimaliausią laiką apsiimame parodyti daug spektaklių.
Tai didžiulis iššūkis tiek technikams, tiek likusiam personalui. Be to, ne visi spektakliai, kuriuos norėtume parodyti, telpa mūsų salėse, nuolat svarstome, kaip tai išspręsti. Kol kas atrodo, kad didelių revoliucijų kitais metais nebus, kaip visada, dirbsime kaip dirbę, atrodo, tai daryti sekasi neblogai“, – sakė G. Grajauskas.
Rašyti komentarą