
KKKC Parodų rūmai nori keisti pavadinimą, kviečia siūlyti variantus
(1)„Ši diskusija - tai kvietimas visiems klaipėdiečiams kartu permąstyti institucijos įvaizdį, atsižvelgiant į jos istorinę raidą ir dabartinę veiklą ir teikti pasiūlymus, koks galėtų būti naujas Klaipėdos kultūrų komunikacijų centro pavadinimas“, - sako įstaigos vadovas Liudas Andrikis.
Kodėl norite keisti Kultūrų komunikacijų centro pavadinimą?
Yra keletas priežasčių. Pirma, pavadinimas galbūt yra neaiškus: kas mes esame, ką darome ir ką lankytojas įstaigoje galėtų atrasti. Norisi aiškaus pavadinimo, kad auditorijai būtų aišku, kas tai per įstaiga ir ko tikėtis joje.
Antra, tai klaidingas įstaigos pavadinimo tarimas, įvardinimas, ypač žiniasklaidoje ir kituose miestuose, kurie mažiau susidūrę su mūsų įstaiga.
Esame girdėję įvairių variacijų: nuo „kultūros komunikacijos“, „kultūrų komunikacijų“, „kultūros centras“...
Pažymėtina, kad šis pavadinimas buvo sukurtas daugiau kaip prieš 20 metų, 2004-ųjų pabaigoje.
Tuo metu jis atspindėjo veiklą, kurią vykdė įstaiga, transformavusis iš Klaipėdos menininkų namų.
Jos pirminis tikslas buvo kultūrinės informacijos sklaida, projektai, jaunųjų kūrėjų integracija į meno bendruomenę ir panašiai.
2010 metais Klaipėdos kultūrų komunikacijų centras buvo sujungtas su Parodų rūmais, išsiplėtė įstaigos veiklų spektras.
Dabar labiausiai matoma įstaigos veikla yra parodų organizavimas.
Dėl to kyla nesusipratimų, ar Parodų rūmai ir Kultūrų komunikacijų centras yra ta pati, ar atskiros įstaigos.
Ar turite kokių nors variantų, kokį pavadinimą norėtumėte matyti?
Kolektyvo pasiūlymas yra pasivadinti „Klaipėdos meno centru“. Šis pavadinimas aiškiai pasako, kas tai per įstaiga ir kad joje atrasite meną. Mūsų nuomone, tai aiškiausias variantas.
Bet platesnėje diskusijoje yra ir kitų minčių. Vieni siūlo nieko nekeisti ir palikti tą patį pavadinimą, kiti - palikti tik pavadinimą „Parodų rūmai“.
Dar buvo pasiūlytas tarptautinis pavadinimas „Kunsthalle“.
Pagrindinis tikslas yra turėti aiškų pavadinimą, kad jį išgirdus ar pamačius iškabą būtų aišku, kas yra viduje. Kai yra aišku, drąsiau ir apsilankyti.
Neseniai buvo pakeistas įstaigos logotipas. Pakeitus pavadinimą, vėl kainuos naujo jo įvaizdžio kūrimas.
Šis keitimas buvo dar prieš man pradedant vadovauti. Tai buvo kolektyvo iniciatyva, atlikta vidiniais resursais, nebuvo panaudota papildomų finansinių lėšų.
O įstaigos misija, tikslai kaip nors keisis kartu su pavadinimu?
Misiją esame išsigryninę - kurti jungtis tarp meno ir visuomenės, tarp kūrėjų ir visuomenės. Tai išliks.
Bet kuriuo atveju esame meno centras: pristatome meną, buriame meno bendruomenę, padedame jauniausiems kūrėjams.
Pakeitus pavadinimą, iš esmės niekas nesikeis.
Galbūt diskusijos metu bus proga plačiau su bendruomene aptarti lūkesčius, poreikius ir ar tikrai juos atliepiame.
Kiek anksčiau buvo diskusijų dėl įstaigos komunikacijos funkciją atliekančio portalo „Kultūrpolis“ ateities. Ar šis projektas išlieka?
Taip, „Kultūrpolis“ lieka. Turime atsakingą žmogų už jo vystymą, tik keičiasi pareigybė - nebe redaktorius, o fasilitatorius.
Yra suburta išorinė redkolegija, kuri jau pradėjo darbą.
Turime tam tikrų iššūkių su informacine sistema, bet artimiausiu metu bus baigti atnaujinimo darbai.
„Kultūrpolis“ veiks. Jo pirminis tikslas bus Klaipėdos kultūros ir meno apžvalgos, komentarai, refleksijos, kritinė nuomonė. Taip pat atsiras ir nauji formatai: tinklalaidės, reportažai.
Dar gryniname jo strategiją. Tikslas yra ir rodyti, ir skatinti miesto meno bei kultūros lauko gyvybingumą.
Rašyti komentarą