IŠSKIRTINUMAS. „Ašies kodui“, kaip ir kitiems Monikos Dirsytės kūriniams, būdinga apgalvota scenografija, o pats veiksmas iš abiejų performanso atlikėjų reikalauja didelės ištvermės - ir psichologinės, ir fizinės.

Performerės iš Vilniaus Jono kalnelyje įkurdins 5 metrų aukščio instaliaciją

Gegužės 27 d., šeštadienį, nuo 13 iki 17 val. Klaipėdoje, Jono kalnelyje, vyks išskirtinis ir intriguojantis performansas „Ašies kodas“, kuriame savo jėgas sujungs dvi talentingos kūrėjos - performanso menininkė Monika Dirsytė ir operos solistė Agnė Sabulytė. Penktadienį, gegužės 26 d., 17.30 val. KKKC Parodų rūmų kieme (Didžioji Vandens g. 2 / Aukštoji g. 1) klaipėdiečiai ir miesto svečiai kviečiami susitikti su menininkėmis pasikalbėti apie performanso žanrą.

Šiuolaikinis pasaulis yra nusakomas kaip nuolatinė žmogaus pastanga pagal savąją valią perdirbti ir įvaldyti tikrovę. Žmonijos istorija rodo, kad šioje pastangoje glūdi ne tik kūrybinis, bet ir destrukcinis potencialas.

Todėl ji yra tiek žmogiškosios laisvės, tiek totalinio santykio su Kitu prielaida. Totalinis santykis su Kitu reiškiasi skirtingomis egzistencinėmis formomis - kaip siekis susekti, kontroliuoti, išlaikyti, pritraukti, perkeisti ar užvaldyti.

Jis įžvelgiamas pačiose įvairiausiose žmogiškųjų santykių - nuo tarpasmeninių iki tarpvalstybinių - plotmėse.

Laisvė tarsi lieka niekada neišsipildantis idealas arba nepasiekiama siekiamybė.

Performanso „Ašies kodas“ sumanytojos ir atlikėjos Monika Dirsytė ir Agnė Sabulytė kviečia svarstyti, ar iš principo yra įmanomas neprievartingas santykis?

Ar įmanoma patirti į egzistencines transformacijas vedantį ryšį, bet kartu išsaugoti savąjį tapatumą ir unikalumą?

Galiausiai šiuolaikinį pasaulį struktūruojančios posthumanistinės kultūros kontekste keliamas pamatinis klausimas: kokia yra paties žmogiškumo esmė - jo ašis arba kodas? Judėjimas į Kitą ar sugrįžimas į Save?

Performanso „Ašies kodas“ idėja kilo praėjusių metų gruodį, kai šios dviejų skirtingų žanrų menininkės susitiko ir užmezgė draugystę. Per performanso įgyvendinimą jos norėjo reflektuoti žmogiškosios laisvės siekiamybes ir totalinį santykį su Kitu.

Pagrindinės temos, kurias tyrinėja „Ašies kodas“, - šiuolaikinio žmogaus pastangos perdirbti ir įvaldyti tikrovę, kurioje slypi kūrybiniai ir destrukciniai potencialai.

„Ašies kodui“, kaip ir kitiems M. Dirsytės kūriniams, būdinga ir apgalvota scenografija, o pats veiksmas iš abiejų performanso atlikėjų reikalauja didelės ištvermės - ir psichologinės, ir fizinės.

Specialiai šiam performansui buvo sukurta 5 m aukščio instaliacija, o pačiai M. Dirsytei teko nugalėti savo aukščio baimę.

Performanso „Ašies kodas“ premjera įvyko 2022 m. spalio 7 dieną šiuolaikinio meno mugėje „ArtVilnius“.

IŠSKIRTINUMAS. „Ašies kodui“, kaip ir kitiems Monikos Dirsytės kūriniams, būdinga apgalvota scenografija, o pats veiksmas iš abiejų performanso atlikėjų reikalauja didelės ištvermės - ir psichologinės, ir fizinės.

IŠSKIRTINUMAS. „Ašies kodui“, kaip ir kitiems Monikos Dirsytės kūriniams, būdinga apgalvota scenografija, o pats veiksmas iš abiejų performanso atlikėjų reikalauja didelės ištvermės - ir psichologinės, ir fizinės.

Prieš performansą - pokalbis

Gegužės 26 d., penktadienį, 17.30 val. KKKC Parodų rūmų kieme (Didžioji Vandens g. 2 / Aukštoji g. 1, Klaipėda) vyks susitikimas su menininkėmis, kurio metu jos pasakos apie performanso žanrą ir performansą „Ašies kodas“.

Diskusija bus skirta aptarti idėjos koncepcijai, ištvermei, valiai ir patirčiai, taip pat dviejų skirtingų žanrų atstovų sintezei ir bendradarbiavimui. Bus nagrinėjamos performanso žanro galimybės, jo apibrėžtumas ir ribos, taip pat šiuolaikinio meno svarba kultūros politikoje ir šiuolaikinio meno judėjimas žmogaus link.

Esant nepalankioms oro sąlygoms, susitikimas vyks KKKC Parodų rūmuose.

IŠSKIRTINUMAS. „Ašies kodui“, kaip ir kitiems Monikos Dirsytės kūriniams, būdinga apgalvota scenografija, o pats veiksmas iš abiejų performanso atlikėjų reikalauja didelės ištvermės - ir psichologinės, ir fizinės.

Apie autores

Monika Dirsytė (g. 1989, Panevėžys) - viena iš žymiausių performanso menininkių Lietuvoje, dažniausiai dirbanti instaliacijos ir performanso takoskyroje. Skaičiuodama jau dešimtus kūrybos metus performanso žanre, menininkė įgyvendino per 20 įsimintinų ir sudėtingų performansų Lietuvoje ir užsienyje. 2015 m. geriausia „ArtVilnius'15“ žiūrovų išrinkta menininkė (performansas „Aš - tavo saulė“). 2016 m. baigė skulptūros bakalauro ir magistrantūros studijas Vilniaus dailės akademijoje. Performansus menininkė yra pristačiusi Didžiojoje Britanijoje (Londono „D Contemporary“ galerijoje), Vokietijoje (Berlyno „Burster“ galerijoje), Olandijoje, Vengrijoje ir kitur. Darbų yra įsigijęs Mo muziejus. Šiuo metu M. Dirsytė studijuoja meno doktorantūrą (tiriamojo darbo tema „Transperformansas kaip jungtis tarp meno ir gyvenimo“). Agnė Sabulytė - operos solistė, aktorė, kūrybinių projektų sumanytoja ir iniciatorė, dainų tekstų ir muzikos autorė. 2009 m. apdovanota „Auksiniu scenos kryžiumi“ debiuto nominacijoje už Izadoros vaidmenį monospektaklyje-operoje „Izadora“. Atlikėjos repertuare - nuo šiuolaikinės monooperos, japonų muzikos iki klasikinio žanro, tango, lietuvių liaudies, partizanų dainų ir originalios pačios menininkės kūrybos. 2022 m. menininkė leidosi į pažintį su performanso žanru: dalyvavo atnaujintame Monikos Dirsytės performanse „True not True“ kartu su tapytoju, performeriu Evaldu Jansu ir aktoriumi Matu Dirginčiumi, šiuolaikinio meno mugėje „ArtVilnius'2022“ su Monika Dirsyte pristatė bendrą darbą - performansą „Burster“.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder