Profesionalaus teatro kūrėjų apdovanojimuose „Pagauk bangą“ – ir pasaulinių įvykių atspindžiai

Didžiausius kūrybinius iššūkius įveikę bei aukščiausių meno bangų keteras 2021 m. pasiekę Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro (KVMT) kūrėjai ir darbuotojai tradiciškai Tarptautinės teatro dienos proga įvertinti profesionalaus teatro kūrėjų apdovanojimuose „Pagauk bangą“.

Į sceną grįžta nominacijos 

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras nuo 2019 m. puoselėja tradiciją Tarptautinės teatro dienos proga pagerbti ir apdovanoti šiame teatro dirbančius profesionalaus teatro meno kūrėjus bei teatro darbuotojus specialiai kasmet rengiamoje apdovanojimų ceremonijoje „Pagauk bangą“.

Ryškiausiems praėjusių metų operos, operetės, miuziklo solistams, baleto artistams, debiutantams, svariai bendram labui nusipelniusiems teatro darbuotojams ceremonijos metu įteikiamos statulėlės „Banga“, diplomai ir rėmėjų dovanos. 

Kasmet užgimsta vis naujų nominacijų, nes aktyviai reaguojama į praėjusių metų aktualijas, įvykius ir iššūkius. Tarp ryškiausių 2021 m. aktualijų – pandemijos išprovokuoti teatro veiklos pokyčiai, tad šiemet laureatai nominuoti ir „Metų virtualaus projekto“ apdovanojimui.  

Laureatus siūlo ne tik komisija, teatro darbuotojai. Išrinkti „Publikos simpatijos“ laimėtoją patikėta publikos slaptam balsavimui, o po pandemijos pamėgtų spektaklių išsiilgę žiūrovai buvo ypač aktyvūs.  

Šiemet, po dviejų pandeminių „bangų“ ceremonijų, kai nominacijos teiktos virtualiai, pagaliau vėl galėjome švęsti gyvai. 2021-ųjų geriausius išrinko garbinga komisija, kuriai vadovauja teatro vadovė Laima Vilimienė. Anot komisijos pirmininkės L. Vilimienės, kiekvienas teatro darbuotojas yra ir lobis, ir švyturys, o sparčiai besikeičiančiose aplinkybėse netrūksta iššūkių niekam.

Tačiau šiomis aplinkybėmis didėja muzikinio teatro komandos sutelktumas, išryškėja nauji, dar neatrasti talentai, o ypač žmogiškosios savybės – atjauta, gerumas ir noras padėti.

Ritos Petrauskaitės talentas 

„Metų operos soliste“ už Mari vaidmenį G. Donizetti operoje „Pulko duktė“ ir Undinės vaidmenį A. Dvořáko operoje „Undinė“ paskelbta talentingoji dainininkė Rita Petrauskaitė.  

Gaetano Donizetti komiška opera „Pulko duktė“ itin sudėtinga, mat pagrindinio moters vaidmens – pulko markitantės Mari – atlikėja turi ne tik nepriekaištingai valdyti balsą, kad įveiktų visus vokalo daugiakovę primenančios virtuozinės partijos ruožus, bet ir tuo pat metu scenoje kurti spalvingą personažą.

Pasak kritiko Kristupo Antanaičio, „R. Petrauskaitė operoje atsipalaidavusi, į daug ką numojanti ranka ir tiesiog kerinti“. Į vokalo meno aukštumas R. Petrauskaitei tenka kopti ir kaip pagrindinio vaidmens atlikėjai A. Dvořáko operoje „Undinė“.  

R. Petrauskaitė yra KVMT solistė nuo 1991 m., bendradarbiauja ir su kitais Lietuvos muzikiniais teatrais, orkestrais, lietuvių kompozitoriais, atlikdama jų kūrinių pasaulines premjeras. Apdovanojimą jai įteikė pernai „Metų solisto“ apdovanojimą pelnęs Tadas Jakas.

Ambicingoji baleto artistė Daria Verovka 

„Metų baleto artiste“ tapo KVMT baleto trupės narė Daria Verovka. Nominacija baleto artistei skirta už Džuljetos auklės vaidmenį šokio spektaklyje S. Prokofjevo „Romeo ir Džuljeta“, solistės vaidmenį šokio spektaklyje I. Stravinskio „Šventasis pavasaris“ ir Margaritos vaidmenį šokio spektaklyje „Faustas“.

Apdovanojimą įteikė teatro vyriausiasis choreografas Aurelijus Liškauskas. 

Neseniai D. Verovka kartu su kolegomis įvertinta aukščiausiu uostamiesčio teatro menininkų įvertinimu: KVMT baleto trupė šiemet tituluota geriausia metų teatro meno kūrybine komanda Klaipėdoje ir apdovanota „Padėkos kauke“ už vienaveiksmių šokio spektaklių diptiką „Stabat Mater“ / „Šventasis pavasaris“ (2021). Spektaklyje „Šventasis pavasaris“ D. Verovka atlieka pagrindinės solistės vaidmenį.  

Trejus metus teatre dirbanti ukrainietė į Klaipėdą atvyko vos baigusi Serge'o Lifario choreografijos koledžą Kyjive (2019 m., ten pat 2021 m. įgijo bakalauro diplomą). Savo veiklą uostamiestyje ji vadina sau mestu iššūkiu bei sparčiai siekia vis ambicingesnių vaidmenų.

Tenoras Tadas Jakas vėl „pagavo bangą“ 

Tadas Jakas apdovanotas kaip „Metų debiutantas“ operos, operetės, miuziklo srityje už Pinčiuko vaidmenį V. Ganelino miuzikle „Velnio nuotaka“. „Pagauk bangą“ jam įteikė teatro vyriausiasis dirigentas Tomas Ambrozaitis. 

Tadas Jakas sparčiai tobulėja bei apdovanojimuose „Pagauk bangą“ sužiba kone kasmet. Pernai jis apdovanotas kaip „Metų atlikėjas“ operos ir operetės srityje už Plutono / Aristėjo vaidmenį Jacques‘o Offenbacho operetėje „Orfėjas pragare“.

Solisto kūrybinėje biografijoje gausu vaidmenų, sukurtų įvairiuose teatro repertuare esančiuose spektakliuose: Ragūnas (G. Kuprevičiaus operoje „Prūsai“), Don Otavijus (W. A. Mozarto operoje „Don Žuanas“), Motelis (J. Bocko miuzikle „Smuikininkas ant stogo“), Ridikėlis (A. Kučinsko spektaklyje vaikams „Bulvinė pasaka“) ir kt.

T. Jakas taip pat dalyvauja teatralizuotose koncertinėse programose „Aš – senas jūrininkas”, „Teisingos dainos“, „Išvirkščios dainos“, „Vasaros atspindžiai“. 

Įsimintiniausias šokio debiutas 

Nominacijoje „Metų debiutas šokio spektaklyje“ laimėjo baleto artistas Yan Malaki už Džono vaidmenį M. Theodorakio balete „Graikas Zorba“, Spragtuko vaidmenį P. Čaikovskio „Spragtuke“ ir Seminaristo Petrylos vaidmenį „Altorių šešėly“. Garbingą apdovanojimą baleto artistui įteikė solistė R. Petrauskaitė. 

Jaunas ir ambicingas baleto trupės naujokas Y. Malaki sparčiai įsilieja į teatro repertuarinius spektaklius, juose kuria pagrindinius vaidmenis. Be jau paminėtųjų, šokėją galima išvysti „Fauste“, šokio spektaklių diptike „Stabat Mater“ / „Šventasis pavasaris“.

Apdovanotas pandemijos įkvėptas šokio filmas „Viskas bus gerai“ 

2021 metais, kai šalį kaustė pandemija, muzikiniame teatre gimė daug gražių virtualių iniciatyvų, mėginusių tiesti tiltus tarp kūrėjų ir išsiilgtos publikos. „Geriausiu metų virtualiu projektu“ tituluotas Aušros Krasauskaitės ir komandos sukurtas įkvepiantis šokio filmas „Viskas bus gerai!“. Apdovanojimą įteikė praėjusių metų „Publikos simpatijos“ laureatas Artūras Kozlovskis. 

Šokio filmas „Viskas bus gerai!“, gimęs iš poreikio užpildyti atsivėrusią tuštumą vietoje įprastų susitikimų su publika teatre, buvo tarsi KVMT baleto trupės pareiškimas, kad kūrėjai nepasiduos pandemijos įšalui, sukausčiusiam visų gyvenimus. Filmas subūrė baleto trupę ir kvietė kartu virtualiai švęsti gyvenimą, tarsi patvirtindamas seną tiesą, jog menas, grožis, kultūra vis dar gali išgelbėti pasaulį.

Nušviesti kelią statyboms 

„Metų švyturio“ nominacijos kandidatus anonimiškai siūlė teatro kolektyvas, o nugalėtoją išrinko komisija. Komisijos vadovė Laima Vilimienė nominaciją „Pagauk bangą“ įteikė bei „Metų švyturiu“ paskelbė KVMT Strateginio ir investicijų valdymo skyriaus vedėją Naglį Stanciką. Garbingas apdovanojimas skirtas už nuoseklų ir produktyvų darbą, siekiant kuo greičiau atverti naujo teatro pastato duris mūsų kūrybos Švyturiui. 

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras – vienintelis šalyje ne tik rekonstruojamas, bet ir iš naujo statomas teatras. Tikimasi, kad KVMT pastatas 2023 m. atvers naują puslapį muzikinio teatro Klaipėdoje istorijoje, išsaugodamas tai, kas sena, ir jungdamas paveldą su inovatyviais architektūriniais, inžineriniais sprendimais. Naujasis KVMT pastatas ne tik organiškai įsilies į senamiesčio bei modernėjančios Klaipėdos kraštovaizdį, bet ir taps išskirtiniu orientyru tiek miestiečiams, tiek miesto svečiams. 

Muzikinio teatro rekonstrukcija reikalauja specifinių žinių tiek iš rangovų, tiek ir iš užsakovų pusės: tenka pasitelkti ne tik sukauptą patirtį, bet ir daug domėtis, kaupti naujas žinias, konsultuotis su įvairių sričių specialistais tiek Lietuvoje, tiek užsienyje. Teatro kolegos N. Stanciką įvardija kaip vieną iš daugiausiai apie rekonstrukciją žinančių teatro profesionalų bei tikisi, kad jo indėlio dėka kuo greičiausiai džiaugsimės įkurtuvėmis. 

Nominacija gelbėtojui 

Ne tik pandemija, bet ir Ukrainą ištikęs karas daugiau ar mažiau palietė kiekvieną. Didžiausi iššūkiai kilo KVMT baleto trupei, kurios net 70 procentų narių yra Ukrainos piliečiai. Dalis vaikinų išvyko ginti Tėvynės, o baleto artistėms ukrainietėms buvo sudėtinga grįžti į Klaipėdą bei prisikviesti šeimos narius. Ne visi panoro išvykti, dalis šeimos narių liko padėti už taiką kariaujantiems. Teatras aktyviai rūpinasi nuo karo bėgančiais muzikantais, šokėjais, suteikdamas jiems laisvas darbo vietas bei padėdamas įsikurti Lietuvoje.  

„Metų iššūkio“ laureatu tapo teatro vyriausiasis choreografas Aurelijus Liškauskas, nuolat susiduriantis su iššūkiais baleto trupėje bei su begaliniu atsidavimu juos sprendžiantis: važiuojantis parvežti bėgančių nuo karo, ieškantis kur jiems apsistoti ir t.t. Apdovanojimą įteikė praėjusių metų „Metų teatro švyturio“ laureatė Žaneta Skersytė. 

Teatras lobių neslepia, o jais didžiuojasi! 

Muzikinis teatras didžiuojasi savo didžiausiu turtu – darbuotojais, kartais mažiau matomais publikai, bet savo kasdieniu darbu užtikrinančiais sėkmingą teatro gyvavimą. Kiekvienais metais su pasididžiavimu ir meile paskelbia bei apdovanoja „Teatro lobį“.

2021-ųjų „teatro lobiu“ už atsidavimą teatrui bei puikiai prižiūrimą ūkį pripažinta KVMT Ūkio skyriaus vedėja Valė Vilčiauskienė. Laureatę pasveikino teatro vadovė Laima Vilimienė. V. Vilčiauskienė nominuojama nebe pirmą kartą: 2019 m jai skirta nominacija „Metų iššūkis“ už Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro perkraustymą į laikinas patalpas. 

Publikos numylėtinis – Vilius Trakys 

Daugiausiai susidomėjimo kasmet sulaukia nominacija „Publikos simpatija“, kurią slaptu balsavimu renka teatro kūrėjų gerbėjai. Didžiule balsų persvara „Publikos simpatiją“ šiųmečiuose apdovanojimuose pelnė charizmatiškasis solistas Vilius Trakys, sparčiai kopiantis į muzikos olimpą bei scenoje atsiskleidžiantis kaip vis naujų, didesnių vaidmenų atlikėjas. Apdovanojimą jam įteikė KVMT Pastatymų tarnybos vedėjas Aivaras Tarvydas. 

V. Trakys KVMT dirba nuo 2015 m. Tarp svarbesnių čia sukurtų vaidmenų: Seržantas Sulipicijus (G. Donizetti operoje „Pulko duktė“), Ponas (E. Balsio operoje „Kelionė į Tilžę”), Krivis (G. Kuprevičiaus operoje „Prūsai“), Bertranas (P. Čaikovskio operoje „Jolanta”), Don Bazilijus (G. Rossini operoje „Sevilijos kirpėjas”), Komandoras (W. A. Mozarto operoje „Don Žuanas”); Kareivis (G. Puccini operoje „Bohema”); Vyras (R. Leoncavallo operoje „Pajacai”); Ubertas (G. B. Pergolesi operoje „Tarnaitė ponia“); Vyras (Z. Liepinio operoje „Paryžiaus katedra”), Maiklas Džeksonas (A. Kučinskas operoje vaikams „Žvaigždžių opera“), Perčikas (J. Bock miuzikle „Smuikininkas ant stogo”), solistas teatralizuotame E. Balsio dainų koncerte „Aš – senas jūrininkas”.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder