Virginijaus Viningo ekspresija apie moteriškumą ir vyriškumą

Lietuvos dailininkų sąjungos Klaipėdos skyriaus Klaipėdos galerijoje (Bažnyčių g. 6) vakar pristatyta Virginijaus Viningo personalinė paroda „Moters anatomija“. Joje tapytojas gilinasi į vyriškumo ir moteriškumo temas ir kviečia žiūrovą apmąstyti šias sąvokas platesniame kontekste, atspindinčiame socialines, kultūrines ir asmenines patirtis.

„Kiekviename iš mūsų, įskaitant ir tave su manimi, esama ir vyriškumo ir moteriškumo - viename daugiau, kitame mažiau. Tik išmokę su tuo susitaikyti galėsime pasiekti darnų Vienį.

- Ar tu nori pasakyti, kad manyje esama vyriškumo?

- O taip, žinoma. Ir moteriškumo manyje.

- O Rumis? Kaipgi jis?

Šamsas greitai nusišypsojo.

- Kiekvienas vyras turi moteriškumo.

- Net tie, kurie labai vyriški?

- Ypač tie, brangioji, tarė Šamsas, palydėdamas savo žodžius akies mirktelėjimu ir pritildęs balsą iki šnabždesio, tarsi atskleisdamas paslaptį."

Šią ištrauką iš Elif Shafak knygos „Keturiasdešimt meilės taisyklių“ jūsų žmona Irmina Viningienė panaudojo parodos pristatymui. Kodėl?

Su žmona šią knygą skaitėme, aptarinėjome. Abu sutikome, kad ji tarsi apie mane parašyta.

Jūsų žmona taip pat nuostabiai tapo. Ar negalvojate apie bendrą kūrybos pristatymą? Kaip ji vertina jūsų naujausią parodą?

Kartu savo kūrybą pristatysime Vilniaus šiuolaikinio meno mugėje.

Irminos nuomone, dabar moterys mano tapyboje gražesnės nei anksčiau. Matyt, keičiasi mano santykis su moterimis ir moteriškumu.

Kai kalbame apie moteris ir moteriškumą, kyla asociacijos apie grožį, švelnumą, emocionalumą. Jūsų žvilgsnis gi krypsta į fizinius dalykus, anatomiją, tapyti pasirenkate kūniškų profesijų atstoves - šokėjas, sportininkes.

Nuo savęs nepabėgsi. Kiekvienas menininkas kūryboje palieka dalelę savęs.

Mano temperamentas diktuoja ekspresyvių modelių pasirinkimą ir ekspresyvią išraišką.

Taip yra ir dirbtinai savęs nelaužau. Beje, beveik viskas, ką tapau, tinka šios parodos temai.

Mano temperamentas diktuoja ekspresyvių modelių pasirinkimą ir ekspresyvią išraišką.

Ar modelius tapote iš natūros?

Šiais laikais dailininkui tapyti iš natūros - brangus malonumas. Dauguma paveikslų sukurti iš eskizų, kai kurie žiūrint fotografijas. Tik šokėjos buvo tapomos gyvai - pozavo nuostabi balerina Beata Molytė.

Parodoje pristatote naujausius, dar niekur kitur nerodytus savo kūrinius - daugiau kaip 10 paveikslų, nutapytų per pastaruosius metus. Jūsų paveikslai, net ir labai dideli, atrodo tarsi vienu ypu nutapyti. Kaip yra iš tikrųjų?

Įvairiai. Vieni gimsta labai greitai, per 2-3 seansus, kiti lėčiau. Pastebiu, kad pastaruoju metu vis daugiau laiko skiriu apmąstymams, tempas lėtėja.

Jūsų braižas, spalvos atpažįstamos iš pirmo žvilgsnio. Tai sąmoningas pasirinkimas, gal konkrečioms spalvoms priskiriate kokią simboliką?

Kažkada, kai studijavome, buvome visi „pilkiukai“, tačiau ateina laikas, kai išlenda prigimtiniai dalykai.

Aš labai mėgstu raudoną spalvą, ji man artima, bet šioje parodoje jos nėra, dominuoja juoda, mėlyna, geltona.

Iš tiesų, man vis norisi padaryti ką nors kitaip, bet išeina vis taip pat.

Dėkoju už pokalbį.

V. Viningo paroda „Moters anatomija“ Klaipėdos galerijoje veiks iki spalio 19 d.

Komentaras 

Visų parodoje eksponuojamų paveikslų - džiazo, imtynių, teniso, baleto tematiką vienija tai, kad juose visuose vaizduojama moteris. 

Per šokančios, dainuojančios, grojančios, kovojančios moters charakteringą judesio anatomiją menininkas braunasi link žmogiškosios gelmės, sielos, tarsi norėdamas rasti atsakymus į klausimus, kurie dar neužduoti, bet kažkur viduj kirba nepažinumo smalsumas, vedantis prie prima balerinos, kovų menų pasaulio čempionės ar džiazo roko divos Amy Winehouse studijos. 

Su kiekviena iš jų vyksta nebylus vidinis dialogas - akis į akį. 

Sudėtingas ir dramatiškas, atimantis daug energijos, arba lengvas ir žaismingas ir visais atvejais - teikiantis emocinį pasitenkinimą. 

Visi menininkai daugiau ar mažiau, užslėptai savo kūryboje pasitelkia savo gyvenimą. Nesąmoningai, organiškai. 

Todėl tapytojo V. Viningo paveikslas tampa savarankišku „gyvu organizmu“, nepaliekančiu žiūrovo abejingo, rezonuojančio, užmezgančio intymią pažintį, dažnai lemtingą - kai šie du apsigyvena kartu, bendruose namuose.

Dosjė 

Virginijus Viningas gimė 1960 m. Pasvalyje. 1990 m. baigė Vilniaus dailės akademiją, kur studijavo tapybą ir kompoziciją pas profesorių Algirdą Savicką. 

Nuo 1990 m. V. Viningas gyvena ir kuria Klaipėdoje, kur dirba Eduardo Balsio menų gimnazijoje, dėsto tapybą, kompoziciją bei akvarelę. 

Per savo kūrybinę karjerą V. Viningas surengė daugiau nei 40 personalinių parodų Lietuvoje, Vokietijoje, JAV ir Suomijoje, taip pat dalyvavo daugiau nei 20 grupinių parodų įvairiose pasaulio šalyse, įskaitant Estiją, Latviją, Švediją, Vokietiją, Kiniją, Rusiją, Maltą, Lenkiją ir Ameriką. 

Jo darbų yra įsigyjusios tokios institucijos kaip Lewben Art Foundation (Noewe Foundation) ir MO muziejus, taip pat privatūs kolekcininkai Lietuvoje, Japonijoje, Amerikoje, Vokietijoje ir kitur. 

2018 m. menininkas buvo apdovanotas Lietuvos dailininkų sąjungos aukso ženkleliu už savo indėlį į ekspresyvaus potėpio ir spalvų džiazo drobėje vystymą bei ilgametį darbą sąjungos taryboje.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder