5 paprasti būdai, kaip tapti žvaliu, jei naktį prastai miegojot

Miego trūkumo problema gerai žinoma kiekvienam šiuolaikiniam žmogui. Kartais atrodo, kad 24 valandų per parą tiesiog neužtenka atlikti viskam, ką esi suplanavęs!

Dažnai žurnaluose galima rasti informacijos, kaip tapti žvalesniu ilgalaikėje perspektyvoje (vartojant vitaminus, taisyklingai maitinantis, einant miegoti visada tuo pačiu metu ir t.t.), tačiau ką daryti, kai išvakarėse neišsimiegojote, o įsitraukti į darbą reikia nuo ankstyvo ryto? Papasakosime, kaip tapti žvalesniu čia ir dabar!

1. Mėta

Mėtų arbata po pusryčių padės šiek tiek atsigauti, tačiau geriausia būtų paimti keletą šviežios mėtų lapų ir juos pakramtyti. Kramtomieji judesiai suaktyvina smegenų darbą: organizmas, nusiteikdamas maistui ir jo tolesniam virškinimui, pradeda gaminti insuliną, dėl kurio žmogų užlieja žvalumo banga.

Šiuo atveju mėta yra natūralus energijos šaltinis. Jei neturite mėtos, galite pakramtyti kramtomąją gumą mėtų arba mentolio skonio.

2. „Taisyklingas“ kavos gėrimas

Niekada nepradėkite savo dienos nuo kavos puodelio, ypač negerkite jos tuščiu skrandžiu. Net jeigu jaučiatės labai mieguistas ir nenorite pusryčiauti, prisiverskite ką nors suvalgyti (bent avižinių dribsnių šaukštą).

O štai kavą gerti reikėtų ne anksčiau nei po valandos nuo prabudimo, kitaip budrumą „nužudysite“ dar jo užuomazgoje. Esmė tame, kad prabudus organizmas pradeda gaminti kortizolį, kuris yra atsakingas už energijos išsaugojimą ir, atitinkamai, už žvalumą. Jei kavą išgersite tada, kai organizmas yra šioje fazėje ir bando savarankiškai „prabusti“, tai procesas bus sutrikdytas, o jums reikės daug daugiau laiko tam, kad galėtumėte pradėti aktyvią veiklą.

3. Kaklo masažas

Trumpas, lengvas šios kūno dalies masažas padės nuimti sunkumą, pagerinti kraujo apytaką, o tai reiškia – tapti žvaliu! Nedarykite aštrių agresyvių judesių: pakaks lengvai pamasažuoti viršugalvį, galinę galvos dalį, ausis ir šiek tiek stipriau pamasažuoti pečius. Be to, nepakenks šiek tiek apšilti – rankomis atlikti sukamuosius judesius (prisimenate, kaip darydavote apšilimą per kūno kultūros pamokas?).

Panašų savarankišką masažą reikia daryti ne tik rytais, bet ir per visą dieną, kai tik pasijusite pavargę.

4. Šaltis rankoms

Jeigu negalite pasiryžti rytiniam kontrastiniam dušui arba jums būtina tapti žvalesniu darbo dienos eigoje, tiesiog pakiškite rankas po šaltu vandeniu. Ant rankų yra susikaupusios nervų galūnės ir jungtys, kurios jungia visas organizmo sistemas. Žemos temperatūros poveikis iš karto grąžins jums gyvybingumą.

5. Aromaterapija

Negalima nevertinti kvapų poveikio mūsų nervų sistemai! Kuomet neišsimiegate ar esate pavargę, jums skauda galvą, šokinėja spaudimas, pabandykite užlašinti keletą lašų eterinio aliejaus ant riešo. Puikus pasirinkimas: mėtos, citrinos, bergamočių, imbiero ir spygliuočių eterinis aliejus. Tokie kvapai tonizuoja ir padidina koncentracijos lygį.

Taip pat galite turėti su savimi eterinio aliejaus buteliuką ir naudoti jį tais atvejais, kai būtina tapti žvalesniu. O namams puikiai tiks aromatinės lempos, žvakės ir aromatinės lazdelės.

Sidebar placeholder