Jei Labubu „susirgo“: kaip žaislų mada Kinijoje sukūrė naują profesiją – „lėlių gydytojus“

(1)

Ausys kaip kiškio. Akys – išsipūtusios. Šypsena – iki ausų ir su aštriais dantukais. Susipažinkite: tai Labubu, Kinijos gatvių ir socialinių tinklų žvaigždė. Šis žaislas, sukurtas Honkongo dizainerio Lun Jia Sheng (jis taip pat yra Kashing Lung), tapo toks populiarus, kad Kinijoje atsirado nauja mada – „žaislų gydytojai“, kurie profesionaliai gydo jos įbrėžimus, dėmes ir „kritimus iš rankinės“.

Kaip rašo „South China Morning Post“, remonto kaina sudaro apie 10 % pačios Labubos vertės. Įprasta ne kolekcionuojama versija kainuoja apie 99 juanių (maždaug 14 JAV dolerių), bet tikriems gerbėjams svarbu ne kaina, o rūpestis. Juk Labuba – tai daugiau nei paprasta figūrėlė. Tai įvaizdžio dalis. Tai stilingas aksesuaras, kurį tvirtina prie rankinės ar kuprinės, nešioja į kavinę ir pasivaikščioti, o tada, jei reikia, atiduoda „į kliniką“.

Vienas iš tokių meistrų, prisistatęs kaip Hartmanas, sako, kad per mėnesį spėjo „išgydyti“ apie 100 žaislų.

Jis prisipažįsta: „Jaučiuosi kaip gydytojas. Gelbėju gyvybes, nors ir plastmasines“. Jo „praktikoje“ – ne tik įbrėžimų šalinimas ir kailio valymas, bet ir detalių ryškumo atkūrimas, ausų taisymas ir netgi mini operacijos, kurių metu keičiami vidiniai elementai.

Gerbėjai socialiniuose tinkluose dalijasi patarimais: kaip nušlifuoti kojeles, kaip nuvalyti rašalo pėdsakus, kaip sugrąžinti blizgesį plastikinėms dalims. Tačiau vis dažniau jie nenori rizikuoti ir neša Labubą į profesionalų rankas.

Nuo pasakos iki milijonų

Labubu gimė 2015 m. pasakų serijoje „The Monsters“, įkvėptoje skandinavų mitologijoje. Jau po ketverių metų „Pop Mart“, didžiausias dizaino žaislų gamintojas Azijoje, pradėjo masinę lėlės gamybą. 

Šiandien Labubu gaminama daugiau nei 300 variantų – įvairių spalvų, formų ir dydžių. O 2024 m. „The Monsters“ tapo geriausiai parduodama prekės ženklo serija, kurios pajamos išaugo 726,6 %, o pardavimai siekė 3,04 mlrd. juanių (apie 423 mln. JAV dolerių).

Kas dar „serga“?

Labubu nėra vienintelis mados pasaulio herojus tarp kinietiškų rankinių. Kinijos ir Honkongo miestuose galima sutikti „Molly“ figūrėles – mergaitę su išpūstomis lūpomis, sukurtą Kenny Wong, arba „Pucky“ – svajingą mergaitę su kepurėle.

Visi jie yra kolekcionavimo kultūros „Pop Mart“ dalis, kurią sudaro ne tik paaugliai, bet ir suaugusieji: IT specialistai, dizaineriai, rinkodaros specialistai.

Ir visiems jiems „žaislinių daktarų“ atsiradimas nėra kaprizas, o logiška meilės savo mažiesiems draugams tąsa. Juk jei aksesuaras tapo tavo stiliaus ir nuotaikos dalimi, kodėl gi nepasirūpinti juo taip, kaip rūpiniesi mylimu augintiniu?

Kinų popkultūra dabar neapsiriboja muzika ir serialais – ji gyvena smulkmenose, figūrėlėse ant kuprinių, dirbtuvėse, kur taisomos plastikinės ausys. Ir jei jums tai atrodo keista, prisiminkite, kiek kartų taisėte savo telefono ekraną. Bet „Labubu“ – tai ne tik prietaisas. Tai visas mažas pasaulis, kurį galima nešiotis su savimi.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Sidebar placeholder