Kas yra pilotų kabina ir kodėl ji taip vadinama?

Kodėl lėktuvo kabina taip vadinama? Šio pavadinimo kilmė siekia pirmuosius žmogaus valdomus lėktuvus. Štai kodėl atsirado toks pavadinimas, - rašo 
technology.org.

Lėktuvas "Wright Flyer", dar žinomas kaip "Kitty Hawk" arba "Flyer I", neturėjo pilotų kabinos.

Jis atliko pirmąjį ilgalaikį žmogaus pilotuojamo lėktuvo skrydį 1903 m. gruodžio 17 d., tačiau jo pilotas Orvilis Raitas (Orville Wright), kuriam tuo metu buvo 32 metai, valdė lėktuvą gulėdamas pilvu ant sparno.

Tačiau netrukus po to, kai lėktuvuose atsirado pilotų kabinos, šis vietos, kurioje yra lėktuvo valdymo įtaisai, pavadinimas prigijo visam likusiam laikui.

Bet kodėl? Kas yra "pilotų kabina"?

Nors "Wright Flyer" neturėjo pilotų kabinos, tačiau po jo sekusiuose lėktuvuose ji netrukus atsirado.

Pavyzdžiui, Louis Blériot lėktuvuose buvo piloto erdvė, kuri buvo vadinama "kabina".

Tiesą sakant, 1913 m. žodis "kabina" aviacijoje jau buvo plačiai vartojamas.

Netrukus jis atkeliavo į automobilių pasaulį ir kai kurias kitas sritis.

Dabar "Formulės-1" lenktynininkai patogiai įsitaiso pilotų kabinose, naikintuvų pilotai dirba pilotų kabinose, o pilotai, kurie valdo "Boeing 737", skraidinantį jus į jūsų atostogų vietą, taip pat sėdi lėktuvo salono priekyje esančioje pilotų kabinoje.

Kaip pastebėjo Quara.com vartotojas Cody Kent, pavadinimas "kokpitas" jau buvo vartojamas burlaiviuose.

Iš tiesų burlaiviai šiuo žodžiu buvo apibūdinami XVII a.

Aviacija perėmė didžiulę dalį savo terminijos iš laivybos pasaulio. Štai kodėl skrydžius pradedame iš oro uostų, lėktuvai vadinami oro transporto rūšimi, o atstumai, kuriuos jie skraidina, dažnai matuojami jūrmylėmis.

Jūreivystės žodynuose kokpitas yra kokpito (angl. coxswain) - asmens, atsakingo už laivą, ypač už jo navigaciją ir valdymą, darbo vieta.

Taigi kokpitas - tai vieta, kurioje dirba gaidžių kapitonas. Tačiau yra ir kita versija, iš kur atsirado lėktuvų kabinos.

Organizatorių nuotr.

Wright Flyer" neturėjo pilotų kabinos - John T. Daniels via Wikimedia

Organizatorių nuotr.

Lockheed Martin F-22A Raptor kabina. USAF via Wikimedia

Kaip pastebėjo JAV karinių oro pajėgų veteranas, tarptautinės aviacijos ir oro transporto specialistas bei žurnalistas Džimas Gordonas, žodis "kokpitas" galėjo būti pasirinktas, nes tos ankstyvosios uždaros pilotų darbo vietos priminė kokpitus - mažus apvalius aptvarus, į kuriuos kovai metami gaidžiai.

Gaidžių kovos tūkstančius metų buvo žiūrovų sportas, o nedidelė arena, kurioje buvo laikomi gaidžiai, kartais buvo vadinama kokpitu.

Kai kurie mano, kad pirmųjų lėktuvų pilotai galėjo su malonumu stebėti gaidžių kovas.

Tam tikru metu tai buvo populiari pramoga - ypač Europoje, kur buvo sukurti ir, tikėtina, pavadinti pirmieji lėktuvų kokpitai.

Organizatorių nuotr.

Gaidžių kovos Londone, 1808 m. Koviniai gaidžiai kabinoje. Paveikslėlio kreditas: Thomas Rowlandson via Wikimedia
 

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder