Kurios vietos lėktuve skrydžio metu yra saugiausios – patarimai ir statistika
Kokia yra saugiausia vieta lėktuve
Pirmiausia, svarbu pažymėti, kad skrydžiai yra viena iš saugiausių transporto rūšių.
Mirtingumas yra daug, daug mažesnis nei vairuojant automobilį. Remiantis 2024 m. tyrimu, jūsų tikimybė žūti komerciniame skrydyje yra 1 iš 13,7 mln.
Remiantis 2001–2017 m. duomenimis, dauguma avarijų su keleiviniais lėktuvais, apie 94 %, baigėsi 100 % išgyvenamumu.
Vis dėlto iki šiol nebuvo atlikta patikimų mokslinių tyrimų, skirtų saugiausių vietų lėktuve nustatymui.
Tačiau remiantis ankstesnių avarijų duomenimis ir žiniomis apie lėktuvų konstrukciją, galima spėti, kuri vieta yra saugiausia avarijos atveju.
Viskas priklauso nuo avarijos dinamikos (aviakatastrofos proceso fizikos, įskaitant smūgio metu veikiančias jėgas). Žinoma, jei lėktuvas visiškai sunaikinamas, jūs esate pasmerkti, nesvarbu, kur sėdite.
Bet tarkime, kad avarija įvyksta esant mažai energijai ir mažam smūgio kampui, pavyzdžiui, jei lėktuvas praranda valdymą leisdamasis ir išrieda už kilimo ir tūpimo tako ribų.
Tokiu atveju jūsų vieta iš tiesų yra svarbi išgyvenimui, atsižvelgiant į konstrukcijos vientisumą.
Tokiais atvejais lėktuvas gali suskilti į dvi dalis susidūręs su žeme, o didesnė kinetinė energija teks lėktuvo priekinei daliai, priversdama ją judėti į priekį dėl inercijos.
Tokiu atveju lėktuvo galinė dalis bus saugesnė.
Iš tiesų, žurnalo „Time“ atlikta 2015 m. duomenų analizė parodė, kad galinėje lėktuvo dalyje mirtingumas buvo mažiausias.
Verta paminėti dar vieną vietą, kuri gali užtikrinti didesnę apsaugą: sėdynės šalia lėktuvo sparnų arba arti jų.
Ši dalis yra žymiai sustiprinta (fuzeliažo elementai, didinantys jo tvirtumą ir atsparumą deformacijoms), todėl ji gali atlaikyti dideles apkrovas.
Šios vietos taip pat yra netoli avarinių išėjimų, o tai reiškia, kad galima greičiau evakuotis (jei nesėdite eilėje prie avarinio išėjimo ir neprivalote padėti kitiems evakuotis).
Tačiau po šia vidurine lėktuvo dalimi slypi pavojus: degalų bakai. Nors lėktuvai prieš nusileidimą turi ištuštinti degalų bakus, šios talpos vis tiek gali užsidegti avarijos metu.
Tokiais atvejais dar svarbiau greitai evakuotis iš lėktuvo – per 90 sekundžių. Tai reiškia, kad reikia palikti savo bagažą ir nepanikuoti, nefilmuoti įvykių ir nedaryti kitų veiksmų, kurie gali jus sulėtinti.
Svarbiausia – klausyti stiuardesių nurodymų. Lėktuvai paprastai yra gerai suprojektuoti, kad būtų sumažinti pavojai.
Jų dalys gali atsiskirti, kad apsaugotų pagrindinę salono dalį, sėdynės yra labai tvirtai pritvirtintos, o saugos diržai suprojektuoti taip, kad sumažintų smūgio jėgą keleiviams.
Be saugos diržų naudojimo ir instrukcijų laikymosi, būkite atidūs aplinkai. Iš anksto suraskite artimiausią avarinį išėjimą ir suskaičiuokite eilių skaičių iki jo, jei dūmai apribos matomumą.
Taigi, kitą kartą, kai būsite lėktuve, atkreipkite dėmesį į savo aplinką, atidžiai išklausykite arba peržiūrėkite saugos instrukcijas ir būkite pasirengę laikytis nurodymų bet kokio incidento atveju.
Parengta pagal užsienio spaudą

Rašyti komentarą