Skrydis lėktuvu

Lėktuvo keleivių mirtis per turbulenciją: aviacijos ekspertai papasakojo, kaip išgelbėti gyvybę

Po oro linijų bendrovės „Singapore Airlines“ keleivio žūties dėl stiprios turbulencijos aviacijos ekspertai paskelbė keletą svarbių patarimų, kaip išlikti saugiam, jei orlaivis ore patiria stiprią turbulenciją. Apie tai praneša dienraštis „Daily Mail“.

Antradienį, gegužės 21 d., 73 metų britų senjoras žuvo, o daugiau kaip 30 kitų keleivių buvo sužeisti po to, kai lėktuvas SQ321 pateko į stiprią turbulenciją, nukrito 1,8 km ir išsviedė neprisisegusius diržų keleivius į virš galvos esančias lentynas.

Dėl to iš Londono į Singapūrą skridęs lėktuvas buvo priverstas avariniu būdu leistis Bankoke.

Kad išvengtumėte su turbulencija susijusių traumų ar net didelių nepatogumų, skrydžių ekspertas pataria keleiviams laikytis labiausiai paplitusios taisyklės: sėdint prisisegti saugos diržą.

„Jei nesate prisisegę diržo, lėktuvui krentant žemyn, jūs kilsite aukštyn“, - sakė 20 metų patirtį turintis pilotas Teris Tozeris (Terry Tozer).

- Taigi paslaptis - saugos diržą reikia segėti nuolat.

Aš niekada nesėdžiu neprisisegęs saugos diržo.

Nesuprantu, kodėl jūs negalėtumėte daryti to paties“.

Ir nors skrydžių palydovai pripažįsta, kad ilgų skrydžių metu sunku ir keleiviams, ir įgulos nariams, prisisegti diržus sėdint gali padėti sumažinti riziką.

Keleiviai gali dar labiau užtikrinti savo saugumą išmintingai pasirinkdami sėdimąsias vietas.

Tozeris pataria sėdėti lėktuvo viduryje, kad būtų sumažintas turbulencijos poveikis.

„Lėktuvas pakibęs ant sparnų, todėl likusią jo dalį įsivaizduokite kaip trampliną“, - aiškina pilotas.

- Vieta, kurioje patirsite mažiau turbulencijos, yra virš sparno“.

Kalbant apie konkrečią vietą, saugiausia sėdėti netoli iliuminatoriaus, nes yra mažesnė tikimybė, kad keleivius turbulencijos metu pataikys nuo viršutinės lentynos krentantis bagažas.

„Rinkitės vietą prie lango, kad nebūtumėte tiesiai po viršutiniais skyriais, kurie gali atsidaryti per stiprią turbulenciją“, - perspėja kelionių tinklalapio „Points Guy“ redaktorius Nicky Kelvinas.

Jis taip pat pataria laikytis atokiau nuo virtuvėlės, nes joje pilna daiktų, kurie, lėktuvui patekus į turbulenciją, gali tapti pavojingais.

Įdomu tai, kad lėktuvo gale esančios vidurinės sėdynės yra saugiausia vieta lėktuvo katastrofos metu, nes, remiantis TIME atlikta 35 metų Federalinės aviacijos administracijos (FAA) duomenų analize, jose žuvusiųjų skaičius siekia tik 28 proc.

Jos yra daug saugesnės nei salono viduryje esančios sėdynės prie praėjimo, kur mirtinų atvejų skaičius siekia 44 proc.

Keleiviai turėtų ne tik susirasti saugias vietas, bet ir žinoti, ką daryti, kai lėktuvą ištinka turbulencija.

Skrydžių ekspertai pataria judėti pagal turbulencijos ritmą, supantis ant sėdynės - tai netikėta keleivių salono įgulos naudojama technika.

„Kai patirsite turbulenciją, įsivaizduokite, kad esate drebučiai arba panardinti į drebučius“, - TPG redaktoriaus Kelvino paskelbtame „TikTok“ vaizdo įraše pataria skrydžio palydovė, vardu Taylor.

- Pasisukite ant sėdynės kaip maža medūza ir pasijusite daug geriau“.

Ši atsakomoji priemonė gali atrodyti nelogiška, tačiau judėdami kartu su orlaivio judėjimu keleiviai gali sumažinti jo poveikį.

Keleiviai netgi gali pasitikrinti turbulencijos prognozę savo maršrute naudodamiesi Turbli.com, kurioje, naudojant interaktyvius žemėlapius, rodomi prognozuojami smūgiai pakeliui.

Laimei, tokie incidentai kaip „Singapore Airlines“ tragedija yra „labai, labai reti“, teigia Tozeris.

„Per savo 20 metų karjerą tik kartą susidūriau su turbulencija, dėl kurios lygis pasikeitė kelis kilometrus“, - sakė jis.

- Turbulencija, kurią sukėlė audra, mus švystelėjo 300 metrų aukštyn ir tada mes nusileidome žemyn.

Ir tai nebuvo taip baisu, kaip „Singapore Airlines“ incidento metu“.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder