Milita Daikerytė prisiminė savo pirmąjį atlyginimą: „Pajutau uždirbimo skonį ir man jis patiko“

Verslininkė, dainininkė, grožio salonų „StudioM“ savininkė Milita Daikerytė į verslo pasaulį pasuko būdama vos 20-ies. Mergina teigia nuo vaikystės pajutusi užsidirbto atlygio skonį ir darbo niekuomet nesibaidė. Todėl ir spontaniškai atsidūrusi grožio industrijoje, joje ėmė uoliai vystyti savo salonų veiklą, šiandien skaičiuojančius jau aštuntus gyvavimo metus.

Šeštadienio popietėmis prie televizoriaus ekranų žiūrovus kviečia „Lietuvos ryto“ televizijos laida „Gyvenimas versle“, kur uždangas į nematomą savo veiklų pasaulį praskleidžia šalyje puikiai žinomi prekiniai ženklai. Nors žodyne žodis „verslas“ apibūdinamas kaip veikla, suteikianti pirkėjams prekes ir paslaugas, tačiau iš tikrųjų už to slypi kur kas daugiau. Už kiekvienos sėkmingos verslo istorijos yra žmonės, nuolatiniai sprendimai ir iššūkiai, su kuriais tenka susidurti vystant savo mylimą veiklą.

Šios savaitės laidos herojė – visiems puikiai žinoma šou pasaulio atstovė, socialinių tinklų įžymybė, dainininkė Milita Daikerytė, kuri jau aštuntus metus save drąsiai gali vadinti sėkminga verslininke. Mergina neslepia, kad verslumo gyslelę jai įdiegė tėvai savo pavyzdžiu, tačiau ir pati nuo vaikystės jautė norą dirbti bei uždirbti.

„Mano nuomone, visgi, ta verslumo gyslelė turi šiek tiek būti įgimta ir galbūt pati savo patirtimi supratau, kad svarbiausia yra tai, kiek savyje turi to natūralaus suvokimo apie verslą, to stimulo.

Vaikystėje mokėjau paskaičiuoti, taupyti, susirast darbelių dienpinigiams užsidirbti, todėl niekad nebijojau darbo. Pirmasis buvo televizinėje vaistinės reklamoje, kai gavau pirmuosius uždirbtus pinigus, kelis šimtus litų, man tėvai paaiškino, jog tai yra atlygis už mano padarytą darbą, aš pajutau uždirbimo skonį ir man jis patiko. Nuo to laiko atsirado tas varikliukas dirbti toliau.

Ieškojau įvairiausių būdų, kaip padėti tėvams ar kokius daiktus iš namų parduoti komisuose, kad užsidirbčiau bent po kelis litus“, – laidoje pasakos Milita.

Netrukus atradusi save vizažo srityje, Milita būdama vos 16-os jau vedė mokymus gausioms moterų grupėms. Po daug įdėtų pastangų, ji ėmė siekti ir didesnių svajonių bei atidarė grožio salonus „STUDIO M“, šiandien skaičiuojančius jau beveik dešimtmetį sėkmingos veiklos.

„Aš neturėjau konkretaus tikslo tapti vizažiste, kaip ir būti matoma ar žinoma. Tame ir įvyko sėkmingiausias dalykas, kuris lėmė daug rezultatų, kad grožio srityje aš atsiradau labai natūraliai bei spontaniškai. Man dėl to ir pavyko nueiti tiek toli, nes pradėjau be dideliu lūkesčių ir įtampos.

Galbūt vėlesniame amžiuje, kai gali racionaliai apgalvoti savo sprendimus, kuriuos darysi versle, pavyksta, nes žinai kaip reikia, bet kai tau yra 16–18 metų, mano nuomone, vienintelė sėkmės formulė yra tada, kada tu darai, nes tau patinka ir mėgaujiesi procesu, o ne galvoji apie rezultatus. Bet, žinoma, darai – nieks neįvyksta savaime“, – atviravo pašnekovė.

Į verslo pasaulį įsiliejusi jauna mergina neslepia, jog būtent per pamokas ir klaidas mokėsi, kaip reikia vystyti atsakomybių ir įsipareigojimų kupiną veiklą. Atsidavimo ir ryžto netrūksta, tačiau Milita pripažįsta, jog kai pradedi savo verslą, esi atsakingas nebe vien tik už save, esi atsakingas už komanda, kuri tiki tuo keliu, kuriuo ją vedi.

„Aš atsidariau saloną, įkūriau verslą, priėmiau tam tikrus įsipareigojimus: skolą, komandą, patalpas, dideles atsakomybes. Iš pradžių viskas smagu ir gražu iš šono, bet ateina laikas, kuomet supranti, jog ne viskas yra vien tik apie tavo įkvėpimą. Kartais turi suimti save į rankas ir daryti, nes turi įsipareigojimus ir niekam neįdomu, ar tu pavargęs, ar nori, ar nenori“, – nematomus verslo užkulisius atskleidė verslininkė.

Visgi, nepaisant pasirinkto profesinio kelio, Milita pripažįsta savo širdyje visad sauganti tą dalį, kurią yra okupavusi muzika. Deja, sceninei veiklai laiko beveik nelieka, tačiau naujoms avantiūroms mergina – atvira, todėl palieka intrigą apie netrukus jos gerbėjus pasieksiančią naujieną.

„Nors aš pasirinkau kitą kelią, verslas nugvelbė ir nelieka laiko tam, kas tūno krūtinėje ir yra malonu, dalelė mano širdies visada yra scenoje, muzikoje, televizijoje ir žmonių akyse“, – tikino Milita.

Kita laidos tema: pajūris patrauklus ir žiemą

Palangoje esantis viešbutis „Gabija“ mena savo istoriją, daugeliui žmonių primenančią apie senus laikus, kai didžiuliame balkone vykdavo to meto VIP vakarėliai. Tačiau gyvybės bei šurmulio čia netrūksta ir dabar. Vasaromis į kurortą traukia atostogautojų bangos, žiemomis – ramybės ieškantys poilsiautojai.

Viešbučio direktorė Indrė Stasiulaitytė pasakoja, jog dirbdamas pajūryje, kiekvienu metu laiku šį kraštą pamatai vis kitokį, bet tuo pačiu reikia įdėti ir nemažai pastangų, norint sudominti žmones bei pritraukti juos čia atvykti.

„Vadovauti viešbučiui reiškia kiekvieną rytą atsikelti su gera nuotaika ir kaskart matyti vis kitokį pajūrį: žiemą jis vienoks, rudenį kitoks, vasarą čia daug žmonių, todėl jis dar labiau atsiskleidžia. Kiekvienas sezonas ypatingai žavus ir turi įvairiausių iššūkių“, – laidoje kalbėjo I. Stasiulaitytė.

Pasak pašnekovės, net ir žemei pasidengus sniegu, Palangoje tikrai yra ką veikti. Ypač kai artėja gražiausios metų šventės, kurioms viešbučio kolektyvas ruošiasi ne tik puošdamas erdves dekoracijomis, bet ir tradiciškai planuodamas Naujųjų metų sutikimo vakarą.

„Į klausimą, ką veikti Palangoje žiemą, visada atsakau: tą patį, ką ir bet kuriame kitame mieste. Čia yra sporto klubai, yra baseinas, pasivaikščiojimai prie jūros, bėgiojimas, šiaurietiškos lazdos slidės. Vyksta renginiai, koncertai, veikia restoranai.

Kad į Palangą atvažiuotų žmonės, reikia juos pritraukti ir sužavėti, todėl mes patys viešbučio viduje galvojame kokias pramogas surengti, spektaklius, muzikinius vakarus. O ir per naujus metus kiekvienais metais suplanuojam didelę šventę, su specialiu meniu, programa, koncertu“, – naujametiniais planais dalijosi viešbučio direktorė.

Kita laidos tema: iššūkiai, neriant į naują verslą

Verslininkė Lina Vyšniauskienė žinoma kaip gurmaniškų produktų krautuvėlės „Gurmena“ įkūrėja, tačiau prieš metus ji įšoko į naują kryptį, kuri buvo nauja net ir jai pačiai – dantų priežiūros priemonės. Moteris teigia, jog šis sprendimas ją pasitiko netikėtai, tačiau susidomėjusi italų prekės ženklu „Piuma“, panoro su šia produkcija supažindinti ir Lietuvos rinką.

„Kartais nutinka dalykai, kurių neplanuoji. Pernai dalyvavau tarptautiniame seminare apie dovanas, kur pagrindinis minimas aspektas – šiai dienai nebepakanka gaminti tvariai, turi būti ir gražiai, ir estetiškai. Po to seminaro grįžau ir galvojau, kas yra per dovana, kuri yra ir tvari, ir graži. Taip netikėtai atradau italų prekinį ženklą „Piuma“, – laidoje pasakojo pašnekovė.

Šie produktai pagaminti iš perdirbto plastiko, turi pasaulinį dizaino apdovanojimą ir sparčiai rinkoje žengia į priekį. Viena jų dantų šepetėlių linija – pirma pasaulyje su impregnuotu vitaminu C, kuris mažina uždegimus burnoje. Tačiau tiek pradedant savo verslą nuo pagrindų, tiek tampant jau esamo verslo distributoriais, pasak pašnekovės, iššūkių netrūksta.

„Ir viename, ir kitame versle reikia kartais ir su kaliošais pavaikščioti. Aišku, šioje veikloje tu jautiesi stipresnis, nes gauni palaikymą, mokymus, tave konsultuoja, turi tarsi užnugarį su kuo pasitarti. Visgi, mūsų Baltijos šalys yra priešingos italų kultūrai, labai skiriasi vizualai, kad ir gavus reklaminę medžiagą, yra sunku ją adaptuoti, todėl tenka pasukti galvą, kaip produktus pristatyti, jog jie patraukti Lietuvoje gyvenančių žmonių dėmesį“, – atviravo L. Vyšniauskienė.

„Gyvenimas versle“ – jau trečiąjį sezoną skaičiuojanti laida, kurioje vedėja Dovilė Urbanaitė pristatys ir atskleis šalyje veikiančių įdomiausių, populiariausių bei netikėčiausių verslų istorijas. Lietuva koja kojon žengia su pasauliniais inovacijų pokyčiais ir savo šalyje turi būrį kūrybingų, sumanių ir savo sritį išmanančių verslininkų, kurie suburdami profesionalias komandas gali didžiuotis atradę raktą į verslo sėkmę. Apie visą tai – kiekvieną šeštadienį, 17:30 val., per „Lietuvos ryto“ televiziją.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder