Po viešnagės Japonijoje: „Vokiška tvarka verkia kamputyje“

„Jeigu susigaudai Londone, nebus problemų ir Tokijuje“, - tikina Japonijoje neseniai viešėjusi Sigita Bukučinskaitė.

Japonijoje ji dvi savaites savarankiškai keliavo tradiciniu maršrutu: Tokijas-Osaka-Hirošima-Itsukušima-Osaka-Kiotas-Nara-Tokijas.

„Į Japoniją skridome iš Frankfurto su “Air China„. Beje, “Air China„ skrenda per Rusiją, ko nedaro kitos oro linijos. Apie tai sužinojom tik skrydžio metu, kažkaip iš anksto net neatėjo į galvą pasidomėti. Dėl to skrydis trumpiausias. Ir gal dėl to buvo gana pigus“, - pasakojo lietuvė.

Pasak jos, prieš keliaujant į Japoniją, verta paskaičiuoti, ar verta įsigyti Japan Rail (JR) pasą. Jo kaina žmogui priklauso nuo kelionės dienų skaičiaus (7, 14 ar 21 d.).

„Gal geriau pirkti atskirus bilietus kiekvienai kelionei. Pavyzdžiui, mums dviem visos kelionės Šinkansenu (Japonijoje esantis greitųjų traukinių geležinkelių tinklas, - aut. past.) atsiėjo 533 Eur, kai JR paso kaina 14 d. dviem žmonėms būtų buvusi apie 1 060 Eur. Žinoma, dar turėjome kelias keliones paprastais traukiniais, bet ne visur veikia JR, už kitas linijas taip ar taip reikia mokėti atskirai. Beje, į JR pasą metro neįskaičiuotas“, - transporto subtilybes Japonijoje paaiškino S. Bukučinskaitė.

Anot lietuvės, keliaujant Japonijoje, nepamainoma vertybė - „Suica“ kortelė įdiegta „Apple Wallet“.

„Su ja keliausite metro, visomis geležinkelio linijomis, autobusais, keltu į Itsukušimos salą, atsiskaitysite gėrimų automatuose ir kioskuose. Beje, gėrimai automatuose mieste ir oro uostose kainuoja tiek pat. Tereikia priliesti telefoną“, - pranašumus vardijo moteris.

Ji pasakojo, kad orientuotis Japonijoje taip pat (ne)lengva, kaip bet kurioje kitoje šalyje. Puikiai veikia Google maps.

"Yra angliški užrašai, stotyse visada galima klausti darbuotojų. Jie prieina iš karto, jeigu užstringi prie įėjimo vartelių, paaiškina kas ir kaip. Jeigu esate patyręs keliautojas, žinote metro ir geležinkelių veikimo principus, ten viskas taip pat. Restoranuose yra planšetė su anglišku meniu ir užsakymų sistema. Kaip sakiau, jeigu susigaudai Londone, nebus problemų ir Tokijuje.

Ar Japonija brangi? Sakyčiau, kad nebe. Gal dėl silpnos jenos euro atžvilgiu. Metro kelionė Tokijuje kainuoja nuo 0,8-1,2 Eur (palyginkite su Londonu), labai geras, skanus ir kokybiškas maistas - vos nuo kelių eurų. Galite rinktis iš gausybės gatvės maisto, ramenų, sušių, Wagyu jautienos. Puikus užkandžių pasirinkimas „Seven Eleven“ ir kitose parduotuvėse. Sakoma, kad Šinkansene yra brangu. Bet pabandykite pakeliauti traukiniais Vokietijoje, iš karto atsiimsite savo žodžius. Ir dar vėluos, ir ne tokie greiti bus", - pasakojo keliautoja.

Anot jos, didumą kelionės kainos sudarė skrydžiai (850 Eur žmogui), viešbučiai (80-200 Eur už naktį) ir organizuoti turai.

„Pirkome dienos kelionę iš Tokijo į Hakonę ir Fudžį, dienos turą po Tokiją, Osakoje privatų gatvės maisto turą, ir turą į tunų aukcioną Tokijuje“, - paaiškino S. Bukučinskaitė.

Japonijoje lietuviai pirko japoniškų peilių, arbatos ir matės, japoniškos keramikos, veido kaukių. Parduotuvėse dažnai yra „Tax free“ apsipirkimo galimybė.

„Vokiška tvarka, palyginus su japoniška, verkia kamputyje. Jeigu vokiečiai tvarkos siekia per nurodymus, įsakymus ir baudimą, Japonijoje ji yra gyvenimo būdas - tai, kas sumažina stresą kasdienybėje. Japonijoje nepamatysite šiukšliadėžių, bet nėra ir šiukšlių. Japonijoje nėra nešvarių ar nemaloniai kvepiančių tualetų. Vaikai nuo pirmos klasės patys valo visą mokyklą. Valytoja mokykloje neegzistuoja. Tai ugdymo dalis. Dėl to niekas nešiukšlina ir visi palieka viską tvarkingai“, - pastebėjimais dalijosi keliautoja.

Vaikai nuo pirmos klasės patys valo visą mokyklą. Valytoja mokykloje neegzistuoja. Tai ugdymo dalis.

Dviejų savaičių Japonijoje kelionės kaštai dviems žmonėms su skrydžiais atsiėjo beveik 6000 eurų, neįskaitant pirkinių.

„Savęs labai neribojome“, - patikino S. Bukučinskaitė.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder