Socialiniai tinklai siekia užtikrinti vartotojų pasitikėjimą skelbiamomis reklamomis, todėl kiekviena reklama, kurią siekiama transliuoti pasirinktame socialiniame tinkle, yra peržiūrima užtikrinant, kad ji atitinka socialinio tinklo nustatytas reklamos politikos taisykles. Taip pat egzistuoja papildomų vartotojų apsaugos priemonių, kuriomis socialiniai tinklai siekia įvertinti konkretaus reklamos užsakovo patikimumą bei ankstesnių reklamos veiksmų socialiniame tinkle istoriją siekiant užkirsti kelią pakartotiniams pažeidimams.
Nustačius, kad konkrečios reklamos užsakovas pakartotinai pažeidžia socialinio tinklo reklamos taisykles ar bendruomenės nuostatas, tokio užsakovo reklamos paskyra galiausiai yra užblokuojama. Tais atvejais, kai reklamos užsakovai kuria naujas reklamos paskyras tam, kad galėtų toliau transliuoti nuostatas pažeidžiančią reklamą, rizikuojama netekti asmeninės teisės publikuoti reklamą bei kurti naujas reklamos paskyras.
„Susidūrus su reklamos paskyros blokavimu „Facebook” socialiniame tinkle, kartais užsakovai, norėdami kuo greičiau pasiekti užsibrėžtų tikslų, imasi kurti naujas paskyras ir mėgina tęsti suplanuotas reklamos kampanijas. Vis tik, tokie veiksmai galiausiai gali lemti ne tik pakartotinį reklamos paskyrų blokavimą, tačiau rizikuojama netekti ir asmeninių teisių skelbti reklamą ar kurti naujas reklamos paskyras šiame socialiniame tinkle“, – sako Kristina Ramaškaitė, HTTPOOL vyresnioji „Facebook“ klientų partnerė.
K. Ramaškaitė primena, kad paskyros socialiniuose tinkluose blokuojamos tuomet, kai nustatoma tam tikrų reklamos politikos pažeidimų. Elektroninės komercijos verslams „Facebook” socialiniame tinkle keliami papildomi reikalavimai – vartotojai, įsigiję konkretaus prekės ženklo produktus internete, gauna apklausas, kurių pagrindu vertinamas jų pasitenkinimas gauta preke, pristatymo greičiu bei aptarnavimu. Tais atvejais, kai pirkėjų lūkesčiai nėra patenkinami ir socialinis tinklas sulaukia skundų apie reklamos užsakovą ar iš jo įsigytas prekes – verslo „Facebook” puslapis praranda teisę reklamuotis šiame kanale. Yra sukurta daug patikros būdų, leidžiančių susieti reklamos užsakovą su jo ankstesne veikla platformoje, todėl mėginti gudrauti nevertėtų. Naujų paskyrų kūrimas naudojant netikrą tapatybę ne tik atitolina problemos sprendimą, bet ir sukuria papildomų rizikų galiausiai prarasti teisę reklamuoti konkretų prekės ženklą šiame socialiniame tinkle.
Taisyklės, padedančios išsaugoti reputaciją
Siekiant užsitikrinti sklandų darbą ir gerus rezultatus, ekspertė rekomenduoja vadovautis keliomis esminėmis elgesio socialiniuose tinkluose taisyklėmis.
Pirma, derėtų atidžiai susipažinti su reklamos politika, gerai įsiskaityti į naudojamo socialinio tinklo bendruomenės standartus. Taip pat – tiksliai išsiaiškinti, ką ir kaip jame galima reklamuoti, o ko – ne. Pavyzdžiui, dažnai kituose reklamos kanaluose matoma „prieš ir po“ tipo reklama, taip pat asmeniniai kreipiniai į vartotojus kalbant apie jų sveikatą ar išvaizdą yra draudžiami „Facebook“ socialinio tinklo reklamose.
Antra, svarbu įsitikinti, kad sukurta svetainė atitinka galiojančius reikalavimus. Jeigu joje pateikiama klaidinančios informacijos, ji nebaigta, netvarkinga ir dėl to erzina vartotojus – reklamos rezultatai nukentės.
Trečia, vykdant elektroninės komercijos veiklą svarbu užtikrinti, kad reklamos keliami lūkesčiai atitiktų realybę. Vartotojų pasitenkinimą padeda užtikrinti kokybiškos produktų nuotraukos bei tiksli informacija apie prekių savybes, pristatymo laiko nuostatų laikymasis, aiški grąžinimo politika bei glaudi komunikacija su pirkėjais. Vadovaujantis šiais kriterijais sumažinama rizika netekti teisės reklamuotis socialiniame tinkle.
„Taip pat ne mažiau svarbu atsakingai tvarkyti savo asmeninį profilį. Jeigu, pavyzdžiui, „Facebook“ naudojate verslui, vietoje slapyvardžio naudokite tikruosius vardą ir pavardę. Jeigu prireiks atlikti tapatybės patikrą, o jūsų paskyra bus sukurta naudojant netikrą tapatybę, teks atsisveikinti su viltimi gauti prieigą prie paskyros, o tai ypač aktualu „Facebook“ verslo funkcijoms“, – sako K. Ramaškaitė.
Jei paskyra buvo užblokuota per klaidą
Jeigu tikėtina, kad socialinis tinklas paskyrą blokavo per klaidą, galima pateikti skundą. Tiesa, pavyzdžiui, „Facebook” socialiniame tinkle yra daugiau nei 10 milijonų reklamos užsakovų, tad skundo nagrinėjimas gali užsitęsti.
Tačiau, netgi tokiu atveju, svarbiausia susilaikyti nuo mėginimų pergudrauti sistemą – socialiniams tinklams siekiant užtikrinti aukščiausios kokybės vartotojų patirtį, abejonių keliantys reklamos užsakovai gali netekti teisės kurti reklamą ar galiausiai naudoti savo prekės ženklą konkrečiame socialiniame tinkle.
Rašyti komentarą