Lietuviai – ištikimi bandelių mėgėjai: jas bent keletą kartų per savaitę perka kas trečias šalies gyventojas

Keletą kartų per savaitę ar mėnesį – tiek dažnai Lietuvos gyventojai yra linkę mėgautis bandelėmis bei kitais konditerijos gaminiais, atskleidė reprezentatyvi „Spinter tyrimai“ apklausa. Pasak gamintojų, šalies vartotojai pirmenybę teikia klasikiniams gaminiams – kruasanams ir saldžioms bandelėms su įdarais.

Rugsėjo pabaigoje vykdytos apklausos duomenimis, 41 proc. respondentų bandeles ir kitus konditerijos gaminius perka keletą kartų per mėnesį. Gerokai dažniau – keletą kartų per savaitę – šiuos gaminius perka beveik trečdalis, arba 27 proc., apklaustųjų.

„Saldūs kepiniai Lietuvoje yra itin mėgstami – per mėnesį vidutiniškai pagaminame apie 7 mln. įvairių rūšių bandelių, iš kurių apie pusę suvartojama Lietuvoje.

Šalies gyventojai itin pamėgę klasikinių skonių gaminius – su šokoladu, karamele, uoginiais įdarais. Kiek rečiau perkami gaminiai su išskirtiniais skoniais, pvz., apelsinų įdaru.

Pastaruoju metu į lentynas grįžta ir klasikiniai lietuviškos virtuvės gaminiai, pvz., grietiniečiai“, – komentuoja „Mantinga“ naujų produktų vystymo vadovė Ramunė Puzinienė.

Pasak jos, populiariausių bandelių Lietuvoje penketukas jau ilgą laiką nesikeičia: kruasanas su karameliniu įdaru, pyragėlis su obuolių įdaru, sviestinis kruasanas, kruasanas su šokoladu ir marcipaninis sukutis.

„Pastarąjį dešimtmetį stebime įdomią tendenciją ne tik Lietuvoje, bet ir kitose šalyse – vartotojai renkasi kruasanus ne tik pusryčiams, bet ir kaip užkandį pietums ar vakarienei“, – sako R. Puzinienė.

Mažiausiai bandelių nuperkama šaltuoju metų laiku, jų vartojimas pradeda kilti pavasarį, o didžiausi būna vasarą bei rudenį.

Dairosi sveikesnio pasirinkimo

Apklausos duomenimis, pirkti bandeles keletą kartų per savaitę labiau linkusios moterys, o kasdien – vyrai. Visai neperka bandelių tik 10 proc. apklaustųjų, tarp kurių daugiausia vyriausio amžiaus respondentų. Kasdien bandelėmis mėgaujasi vos 2 proc. respondentų.

Pomėgį bandelėms gali nulemti ne tik įpročiai, bet ir noras keisti mitybą, teigia R. Puzinienė: „Kaip ir kiekvienoje maisto produktų kategorijoje, taip ir bandelių, vartotojai ieško sveikesnio pasirinkimo.

Mums, kaip gamintojams, taip pat aktualu mažinti cukraus bei druskos kiekį, pasiūlyti naujų gaminių, tinkamų vegetarinei ir veganinei mitybai.

Turime liniją gaminių, tinkamų mokinių maitinimui, juose yra mažiau cukraus ir druskos, daugiau skaidulų. Šiais metais sukūrėme veganišką pyragėlį su miško uogų įdaru.“

Naujų bandelių receptai gimsta ir dairantis į užsienio šalių pavyzdžius bei bendradarbiaujant su užsienio šefais-technologais: „Nemažai sezoninių gaminių kepame Skandinavijos rinkai, pavyzdžiui, bandeles su šafranu.

Kitose šalyse parduodama produkcija gali būti pamėgta ir mūsų vartotojų. Vienas tokių pavyzdžių – pyragėlis su klevų sirupu ir pekano riešutais, patekęs į mėgstamiausiųjų sąrašą – kai jis atkeliavo į Lietuvą, kitose šalyse top‘uose jis buvo jau kelerius metus.“

Apklausos duomenimis, bandeles keletą kartų per pusmetį ar kartą per metus perka vos po 8 proc. respondentų.

Rugsėjo 20-30 d. vykdytoje apklausoje dalyvavo 1010 respondentų nuo 18 iki 75 metų amžiaus.

„Mantinga“ – didžiausia duonos, užkandžių ir šaldytų gaminių gamintoja Baltijos šalyse. Įmonės asortimente yra daugiau nei 1000 skirtingų produktų, iš kurių daugiau nei 100 skirtingų skonių bei formų saldžių mielinių bandelių, pyragėlių ir kruasanų.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder