Pirmas signalas, kad automobiliui gali reikėti didesnio ar mažesnio remonto – pasikeitusi važiavimo kokybė. Metas apsilankyti autoservise, jeigu važiuojant pradėjo girdėtis bildėjimas, ūžimas ar kitokie pašaliniai garsai, kitoks jausmas vairuojant ar stabdant.
Keičiantis oro sąlygoms verta pagalvoti ir apie padangų keitimą.
Pasak įmonės „Inter Cars Lietuva“ Padangų skyriaus vadovo Dmitrijaus Murnikovo, rudenį geriausia rinktis universalias padangas.
„Rudenį oro temperatūra svyruoja – dienomis gali būti šilta, o naktimis net lengvas minusas. Sukibimą su kelio danga pablogina ir lietus, nukritę lapai. Tokiomis sąlygomis rekomenduočiau universalias padangas, nes jos nebijo rudeninio oro temperatūrų svyravimo.
Jeigu žemiausia paros oro temperatūra nukrenta žemiau nei 7 laipsniai šalčio, vertėtų rinktis žiemines padangas“, – teigė D. Murnikovas.
Pataria stebėti padangų nusidėvėjimo lygį
Nors su tomis pačiomis padangomis rekomenduojama važinėti ne ilgiau nei 5 sezonus, jeigu keliaujate itin daug ar toli, jos gali nusidėvėti greičiau. D. Murnikovas pataria, kaip patiems pasitikrinti padangų nusidėvėjimo lygį.
„Padangos turi nusidėvėjimo indikatorius. Jei protektorius nusidėvėjęs sulig indikatoriumi, tuomet padangas reikia keisti. Kai kurie gamintojai yra užpatentavę papildomus žymėjimus ant padangos protektoriaus, tada yra matomas likęs milimetrų skaičius“, – sakė D. Murnikovas.
Gamintojų ir importuotojų asociacijos (GIA) bei Elektronikos gamintojų ir importuotojų organizacijos (EGIO) vadovė Veronika Masalienė primena, kad pasirūpinti būtina ne tik automobilio saugumu, bet ir tinkamu automobilių atliekų sutvarkymu.
Dažniausiai po transporto priemonių priežiūros ir remonto susidarančios atliekos yra šios: padangos, automobilių panaudota alyva ir jos talpos, filtrai, amortizatoriai, akumuliatoriai ar stabdžių kaladėlės.
„Alyvos atliekose gausu sunkiųjų metalų ir kitokių kenksmingų aplinkai cheminių junginių. Seni amortizatoriai, kaip ir automobilių kuro ir tepalo filtrai ar akumuliatoriai, patekę į aplinką tampa itin dideliu taršos šaltiniu.
Ne vietoje išmestos padangos teršia mus supančią aplinką ir reikia mažiausia 120-140 metų, kad jos suirtų. Visos pavojingos atliekos turi patekti pas atliekų tvarkytojus“, – paaiškino V. Masalienė.
Perdirbant atliekas tausojami gamtos ištekliai
Automobilių atliekų perdirbimo procesas yra itin svarbus, nes jo metu sunaudojama daug mažiau energijos, nei jos reikėtų naujiems produktams pagaminti, todėl taip yra tausojami gamtos ištekliai.
Įsigyjant naujas padangas, senas galima palikti pardavėjams. Jas taip pat galima nuvežti į savivaldybių didelių gabaritų atliekų surinkimo aikšteles, kuriose priimamas ir panaudotas tepalas. Automobilių atliekų perdavimu atliekų tvarkytojams pasirūpina ir autoservisai.
Kai netinkami naudojimui automobilių amortizatoriai, filtrai ir kitos vertę rinkoje turinčios automobilių atliekos priduodamos pavojingų atliekų tvarkytojams, už tai mokamas atlygis.
GIA ir EGIO kasmet organizuoja aplinkosauginius projektus „Mes rūšiuojam autoservise“ ir „Mes rūšiuojam automobilių atliekas“, kurie skirti transporto priemonių techninę priežiūrą ir remontą vykdančioms įmonėms.
Projektų metu daugiausia dėmesio skiriama šviesti eksploatuoti netinkamų transporto priemonių ardytojus, servisus ir, žinoma, gyventojus apie tai, kad susidarančios atliekos būtų rūšiuojamos ir tvarkomos pagal visus reikalavimus.