Gydytoja -psichoterapeutė: intensyvus vaikščiojimas arba žygiai- pagrindinės naudos žmogaus organizmui ir psichologinei būsenai (2)

Gydytoja - psichoterapeutė Gražina Sidorovienė apie vaikščiojimo ir žygių naudą žmogaus organizmui bei emocinei būsenai. „Esu gydytoja- psichoterapeutė, visą gyvenimą aktyvi ir optimistiška skautų judėjimo narė. Konsultuoju privačiai, vedu grupes ir mokymus. Dabar pasaulinės pandemijos ir karantino ribojimų metu susiduriame su dideliais iššūkiais, žmonėms reikalinga pagalba ir motyvacija imtis visapusiško savęs sveikatinimo”. Kokios yra pagrindinės naudos?

Gerėja medžiagų apykaita

Pagrindinės naudos yra trys: skeleto sistemai, širdies kraujagyslių sistemai bei psichinei sveikatai. Visų pirma - dėl energingiau dirbančio raumenyno, gerėja medžiagų apykaita raumenyse, kauluose, sąnariuose. Dėl šios priežasties, didėja kaulų tankis, gerėja sąnarių lankstumas, o kaip pavyzdys tarpslanksteliniuose diskuose tik esant fiziniam apkrovimui, vyksta metabolizmas, tad tik tuomet jie pasipildo naujomis medžiagomis.

Visapusiška nauda žmogaus organizmui

Visų antra - dažniau susitraukinėjant raumenims, aktyviau cirkuliuoja kraujas, ko dėka greičiau pašalinami medžiagų apykaitos likučiai, o iš aplinkos pasisavinami nauji – taip geriau aprūpinamos smegenys, plaučiai, širdis ir visas organizmas. Gaunant fizinį apkrovimą, tam, kad aprūpinti visą organizmą deguonimi, didėja širdies išmetamo kraujo kiekis, o tai automatiškai šalina cholesterolį, streso hormonus bei mažina kraujospūdį.

Fizinis krūvis- “vaistas” nuo psichikos sutikimų

Ir svarbiausia, kaip sakydavo “smetoninės” medicinos mokyklos gydytojai - „jei blogai su galva, dirbk su raumenynu“. Esant blogai nuotaikai, trūkstant energingumo, esant depresijai, nerimui ar kitiems psichikos sutrikimams, fizinis krūvis yra vienas svarbiausių „vaistų“. Taip yra dėl to, kad vaikštant išsiskiria specialūs hormonai, įtakojantys mūsų nuotaiką, laimės pojūtį, slopinantys streso hormonų žalojantį poveikį. Tuos pačius hormonus reguliuoja ir antidepresantai.

Vaikščiojimas turi ir daugiau naudų- deginamos kalorijos, stiprinamas kvėpavimas, mažinamas gliukozės kiekis kraujyje ir panašiai. Tad pirmyn - į pavasarėjančius miškus, pražystančius laukus grožėtis ir stiprinti sveikatą.

Na bet ir logika KVAILA - tai pagal Jus su viršsvoriu tik lovoje gulėti ir depresuoti... Nes šiaip tai bet kokia veikla duoda apkrovas... Bėgiojimas, sutinku, kad duoda didesnę apkrovą, bet, kad vaikščiojimas...
Algimantui, 2021-04-19 10:27
Grazi reklama /greiciau saves/be rimtesnes argumentacijos.Ilgas vaiksciojimas stimuliuoja /o kartu ir perkrauna/ nedideles raumenu/pagrinde koju/ grupes,bet duoda didziule apkrova sanariams/elementari fizika/,ypac turintiems virsvori.Na o jei monotoniskas kinkavimas Jums sukelia laimes hormonus-tai vyresniame amziuje garantuotas kelio ar klubo sanariu persodinimas.7
Algimantas, 2021-04-16 16:59
Sidebar placeholder