Kodėl žarnyno bakterijos tokios svarbios? Atkurkite natūralų žarnyno bakterijų balansą

Dažnai minimos “antrosios smegenys” - visai ne metaforinė sąvoka. Antrosioms smegenims galime prilyginti enterinę nervų sistemą, esančią žarnyne. Enterinėje nervų sistemoje yra per 100 milijonų nervinių ląstelių, kurios komunikuoja su smegenimis galvoje. Todėl ir jaučiame pilvo, skrandžio skausmus, kai esame susijaudinę ar sunerimę. 

Mokslininkai tai įvardija kaip žarnyno-smegenų ryšį, kuris yra itin svarbus faktorius, palaikantis fizinę ir emocinę sveikatą. Mūsų žarnynas yra susietas su smegenimis per klajoklį nervą, kuris yra atsakingas už siunčiamus signalus ir daugeliui kitų organų. 

Svarbiausia, jog šias žinutes gauna ir žarnyno mikrobiota, kuri yra sudaryta iš mikroorganizmų - grybelių, virusų ir bakterijų. Daugelis šių mikroorganizmų padeda virškinti maistą ir yra imuninės sistemos dalis. 

Tačiau mikrobiotos disbalansas gali lemti tokius sutrikimus, kaip širdies ligas, diabetą, nutukimą, gastroinestinalinius sutrikimus (dirgliosios žarnos sindromą) ir psichinės sveikatos sutrikimus (depresiją, nerimą).

Mikrobiota yra veikiama daugelio įvairių faktorių, tačiau genetika, gyvenimo būdas ir dieta yra pagrindiniai dalykai, valdantys šiuos mikroorganizmus. Geros naujienos tokios, jog jūs galite palaikyti ir pagerinti žarnyno būklę. 

Puikūs būdai tai padaryti:

  • Sportuokite reguliariai - tyrimai rodo, jog judėjimas gali padidinti gerųjų žarnyno bakterijų skaičių žarnyne. 
  • Subalansuokite savo dietą. Ieškokite tokių maisto produktų, kurie turi itin daug skaidulų. Kuo labiau venkite pridėtinio cukraus, smarkiai perdirbto maisto. Toks maistas naikina gerąsias bakterijas.
  • Pasitarkite su gydytoju ar vaistininku ir įsigykite geros kokybės probiotikų, kurie papildys žarnyną gerosiomis bakterijomis. 

Ir visada prisiminkite, jog puiki žarnyno sveikata - būtina norint jaustis puikiai, palaikyti gerą fizinę ir psichinę sveikatą. 

Skaitomiausi portalai

Raktažodžiai
Sidebar placeholder