Miegant šąla kojos? Specialistė pataria kaip to išvengti

Šąlančios pėdos miego metu vieniems gali skambėti kaip sunkiai suvokiamas dalykas, o kitiems – savaime suprantama kasdienybė. Žymiai dažniau su tokia problema susiduria moterys nei vyrai. Specialistai teigia, jog tam įtakos turi intensyvesni hormonų svyravimai dėl temperatūrų kaitos.

Patarimais ką įtraukti į maisto racioną, kokias medžiagas naudoti ir kaip kovoti su šąlančiomis kojomis miego metu, dalinasi natūralių audinių specialistė ir vilnos gaminių kūrėjų „Flokati" atstovė Žydrūnė Ragelė.

Paįvairinkite maisto racioną

„Žmonėms, kurie susiduria su šąlančių galūnių problema pirmiausia reikėtų peržvelgti savo mitybos racioną, svarbu, jog jame būtų gausu geležies turinčių produktų. Pavyzdžiui, mėsos, žuvies, augalinio aliejaus", vardina Ž. Ragelė.

Svarbus ir vitaminas C, kurio daugiausiai gauti galime su vaisiais ir daržovėmis. Taip pat dažniau reikėtų rinktis šiltus patiekalus vietoj šaltų. Būtų puiku, jeigu juose atsirastų daugiau šildomuoju poveikiu pasižyminčių prieskonių, pavyzdžiui, pipirų.

Prieš miegą masažas, šildomasis gelis arba vonelė

„Taip pat verta išbandyti šildomuosius gelius, balzamus. Jų dažniausiai pasitaikančios veikliosios medžiagos, imbieras, pipirai, rozmarinai ir eteriniai aliejai, gali padėti pėdoms sušilti. Ištepus pėdas, reikėtų jas masažuoti.

Pradėkite masažą nuo pačios pėdos ir pereikite prie kiekvieno piršto atskirai. O po masažo užsidėkite šiltas kojines. Patartina vengti sitentinių audinių ir rinktis natūralaus pluošto, vilnones ar medvilnines, kojines", pasakoja specialistė.

Moteris teigia, kad svarbu šildančių gelių nenaudoti jei ant kojų yra žaizdelių, įtrūkimų.  Kita išeitis vietoje šildomojo gelio, labiau tradicinė vonelės.

„Žiūrint filmą ar skaitant knygą kojas įmerkite į šiltą vandenį, jis neturėtų būti itin karštas, svarbu nesukelti organizmui per didelio šoko. Taip pat galima išbandyti ir anksčiau labai populiarias šildykles arba kitaip – vandens pūsles", užsimena natūralių audinių specialistė.

Miego metu kojinės ir natūralių pluoštų patalynė

Specialistė pasakoja, kad nemaža dalis su šąlančiomis galūnėmis kovoja miego metu dėvėdami kojines.

„Miegoti su kojinėmis, kai nuolatos susiduriama su šąlančių pėdų problema, tikrai galima. Tačiau būtina atkreipti dėmesį į jų sudėtį, patariama rinktis jas iš natūralaus pluošto.

Tokios kojinės bus minkštos, o vilna padės palaikyti tinkamą temperatūrą", pasakoja Ž. Ragelė ir primena, jog labai svarbu pasirinkti tinkamą kojinių dydį. Per mažos kojinės gali net sutrikdyti kraujotaką ir pėdos bus dar šaltesnės.

Specialistė pasakoja, jog natūralių pluoštų patalynė kūnui suteikia mikromasažą, tokiu būdu yra skatinama kraujotaka ir taip kūnas žymiai greičiau sušyla.

„Didelė klaida, kurią dažnai daro šąlančių kojų savininkai – netinkamos patalynės pasirinkimas. Tokiems žmonėms vertėtų atsisakyti sintetinės patalynės, užvalkalų.

Kad ir kokia stora sintetinė antklodė bus, šąlančių galūnių problema greičiausiai nebus išspręsta. Tokiu atveju patartina rinktis natūralios medvilnės užvalkalus ar vilnonę patalynę", – teigia specialistė

Anot moters, jei susiduriate su šąlančių galūnių problema svarbus kompleksiškas problemos sprendimas – nuo tinkamos mitybos, įpročių kūrimo iki medžiagų pasirinkimo.

Raktažodžiai
Sidebar placeholder