Traukinio bilieto atvykusi ukrainietė buvo apšaukta esą „ir taip viską gauna nemokamai“

„Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupė nuo kovo 1 dienos Ukrainos piliečiams pasiūlė traukiniais keliauti nemokamai, tačiau, kaip 15min pasakojo Vilniaus rajone gyvenanti, nuo karo pabėgusių ukrainiečių šeimai padedanti Rima Ramonienė, realybė ne visada sutampa su pažadais. Jos namuose prisiglaudusi ukrainietė Vilniaus geležinkelio stotyje pabandė įsigyti nemokamą traukinio bilietą į pajūrį, tačiau kasininkės buvo apšaukta – esą pabėgėliai ir taip viską gauna nemokamai, tai dar ir užsigeidė nemokamai pasivažinėti.

 

Bendrovė dėl tokio incidento atsiprašė ir patikino – tai pirmas ir vienintelis toks atvejis.

„Reaguodamos į vykstantį Rusijos karą prieš Ukrainą ir siekdamos padėti nuo karo baisumų bėgantiems žmonėms „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupės įmonės pradeda teikti pagalbą. Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ nuo kovo 1 d. Ukrainos piliečiams pasiūlė nemokamą susisiekimą vietiniais maršrutais Lietuvoje.

Nemokamu susisiekimu pasinaudoti norintiems Ukrainos piliečiams pakaks pateikti Ukrainos pasą ar asmens tapatybės kortelę, vaikams – gimimo liudijimą“, – kovo pradžioje pranešime spaudai dėstė LTG.

Vis dėlto, kaip kartais nutinka, geri norai taip ir netampa realybe. Vilniaus rajone, Riešėje, gyvenanti R.Ramonienė 15min pasakojo, kad jos namuose su šeima prisiglaudusi ukrainietė sostinės geležinkelio stotyje bandė įsigyti nemokamą traukinio bilietą į pajūrį, tačiau kasoje dirbusios moters buvo apšaukta – esą karo pabėgėliai ir taip viską gauna nemokamai, tai dar ir užsigeidė nemokamai pasivažinėti.

Rima pasakojo, kad jos globojama dėl Rusijos pradėto karo tėvynę turėjusi palikti moteris yra labai kukli ir inteligentiška, labai vertina gautą pagalbą, o apie nutikimą geležinkelio kasoje atsivėrė labai nenoriai – gėdijasi apie tai net kalbėti.

Archyvų nuotr.

„Lietuvos geležinkeliai“ logotipas / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Lietuvoje ji gyvena apie mėnesį. 15min kalbinta Rima sakė, kad matydama, kaip šiai moteriai sunku, vis skatindavo nuvykti prie jūros, nors trumpam ištrūkti iš kasdienybės ir nukreipti mintis: „Mes vis skatindavom nuvažiuoti prie jūros. Sakėm, kad būtinai turite pamatyti, o juo labiau, kad tai nemokama. Jie labai kuklūs ir nereiklūs, kokią pagalbą gauna, tuo džiaugiasi.

Ta psichologinė būsena kuo toliau, tuo blogesnė, jie labai skaudžiai viską išgyvena, jiems yra labai sunku.“

Galiausiai įkalbėti pavyko. Ukrainiečiams skirtus kelionių bilietus galima atsiimti tik traukiniuose arba kasose, tad balandžio 12 dieną ji atvyko į Vilniaus geležinkelio stotį, kur pasiteiravo apie galimybę gauti nemokamą traukinio bilietą, tačiau iš kasininkės išgirdo ne teigiamą atsakymą, o priekaištus, esą karo pabėgėliai iš Ukrainos viską gauna nemokamai, o dar ir užsigeidė nemokamai kažkur važiuoti.

Taigi, istorija baigėsi tuo, kad ilgai nedrįsusi pasinaudoti galimybe pamatyti Lietuvos pajūrį, ukrainietė bilieto nesulaukė ir grįžo atgal į Riešę.

Pats tas žmogiškumo klausimas… dėl to man „užvirė“ labiausiai, nes čia apie mus, lietuvius.

„Kaip taip apskritai galima, jeigu „geležinkeliai“ patys kviečiasi ir reklamuojasi… Niekas jų nieko neprašė, jie patys siūlo“, – stebėjosi Rima ir atkreipė dėmesį, kad laisvų bilietų tądien tikrai buvo.

„Labai žeidžia ir nemanau, kad tai yra vienetinis atvejis. Jos (kasininkės) lygiai taip pat galėjo pasakyti ir kitai, ir dar kitai nemokamo bilieto atėjusiai pasiimti moteriai.

Tai yra nesuvokiama – jų vyrai dabar kovoja už mus visus. Kaip galima taip elgtis…

Ta moteris turi tris aukštuosius išsilavinimus… Atrodo, kad pabėgėlis – kažkoks „žemas lygis“, į kurį net dėmesio neverta kreipti. Pats tas žmogiškumo klausimas… dėl to man „užvirė“ labiausiai, nes čia apie mus, lietuvius“, – kalbėjo Rima.

Pasak jos, po šio nemalonaus incidento Rimos vyras kreipėsi į LTG bendrovę raštu, su darbuotoju kalbėjosi ir telefonu, tačiau iš jo išgirdo atsakymą, esą taip tiesiog negalėjo nutikti.

Vis dėlto, pasakojo ji, netrukus bendrovės atstovai patys susisiekė su Rimos šeima ir nuoširdžiai atsiprašė bei pasirūpino, kad šios istorijos herojei nemokamas bilietas būtų suteiktas. 15min taip pat susisiekė AB „Lietuvos geležinkeliais“ ir paprašė pakomentuoti šią situaciją.

Bendrovė atsiprašė ir teigė, kad toks atvejis – pirmas

Bendrovės komunikacijos partnerė Kotryna Dzikaraitė sakė, kad minima situacija yra žinoma ir įmonė dėl to atsiprašo.

„LTG Link“ klientų informavimo centro darbuotojai susisiekė tiesiogiai su Ukrainos pilietę priėmusiais žmonėmis, atsiprašė, suteikė nemokamos kelionės bilietą ukrainietės prašomais reisais ir situaciją išsprendė“, – teigė ji.

Archyvų nuotr.

Traukinių stotis / Arno Strumilos / 15min nuotr.

15min atsiųstame įmonės komentare teigiama, kad nemokamo susisiekimo Ukrainos piliečiams iniciatyva įgyvendinta solidarizuojantis su nuo Rusijos karo Ukrainoje bėgančiais žmonėmis: „Norime konkrečiais sprendimais suteikti pagalbą ukrainiečiams ir padėti jiems paprasčiau pasiekti prieglobsčio vietas šalyje, o vėliau – ir integruotis į visuomeninį gyvenimą Lietuvoje. Šiuo metu iniciatyvą tęsiame.

Per beveik pusantro mėnesio Ukrainos piliečiams buvo suteikta daugiau nei 12 tūkst. bilietų.“

Bus imtasi visų būtinų priemonių, kad tokie atvejai nepasikartotų.

„Dar kartą atsiprašome tiek Ukrainos pilietės, tiek ją priėmusių Lietuvos piliečių dėl šios situacijos. Be abejonės, tokių atvejų netoleruojame. Visuomet siekiame kuo maloniau aptarnauti visus keleivius ir suteikti geriausias kelionės patirtis.

Šiuo metu situacija yra vertinama ir bus imtasi visų būtinų priemonių, kad tokie atvejai nepasikartotų“, – teigiama bendrovės atsakyme.

Kaip nurodė K.Dzikaraitė, tai yra pirmas ir vienintelis įmonei žinomas atvejis, kai Ukrainos pilietis ar pilietė kreipėsi dėl nesuteiktos galimybės pasinaudoti šia iniciatyva.

„Nuo pat kovo mėnesio pradžios komanda yra susitelkusi, tiek traukiniuose, tiek stotyse dirbantys darbuotojai siekia suteikti visą aktualią informaciją apie susisiekimą traukiniais bei prireikus pasidalina kitų pagrindines inciatyvas vykdančių organizacijų ir institucijų kontaktais“, – teigė ji.

Gemius

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder