Tvarios mados dizainerė O. Les: „Drabužiai sąvartynuose atsiduria toli gražu ne dėl to, kad jie nusidėvi“

(1)

Skaičiuojama, kad moterų mados industrija iki 2025 m. turėtų išaugti dar bent 5 procentais. Šis augimas siejamas su moterų įgalinimu, dirbančių moterų skaičiaus didėjimu, nuolat kintančiomis mados tendencijomis ir galimybe išleisti daugiau įvairių naujų gaminių moterims.

Nepaisant to, kad moterys ir yra ta perkamoji galia mados industrijoje, vis dažniau jos pradeda domėtis būdais kaip vartoti atsakingiau ir susikurti tvarų drabužinės turinį.

Kauno kino centre „Romuva“ vykusiose moterų drabužių mainytuvėse susirinkęs būrys moterų ne tik stebėjo filmą „Ponia Haris vyksta į Paryžių, kurio kostiumai – autentiški bei kurti remiantis „Dior“ aukštosios mados namų archyvais, bet ir drauge su tvarios mados puoselėtojomis diskutavo, kaip susikurti tvarų drabužinės turinį, išvengiant greitosios mados parduotuvių.

Nebūtina pakeisti viso drabužinės turinio

Kaip teigia tvarios mados dizainerė ir stilistė Olesia Les, norint būti tvarioms ir stilingoms, nereikia pakeisti visų turimų drabužių tvaresniais prekių ženklais. Pats tvariausias pasirinkimas yra dėvėti jau turimus, o ne pirkti naujus drabužius.

„Alternatyvų šiais laikais – begalė. Galite pirkti iš antrų rankų, perdarinėti drabužius, kaip tai daryti aš asmeniškai dalinuosi savo socialiniuose tinkluose, taisyti, siūti, atsakingiau pirkti arba tiesiog mainytis drabužiais su draugėmis.

Tai yra nuostabus būdas atnaujinti savo spintą ir tvariai utilizuoti nebenešiojamus drabužius“, – kalbėjo tvarios mados dizainerė Olesia Les.

Anot O. Les, ne paslaptis, kad didžioji dauguma išmetamų drabužių, kurie kadaise kabojo spintoje, atsiduria sąvartynuose ir toli gražu ne dėl to, kad jie nusidėvėjo, o todėl, kad prarado aktualumą – nebepatinka, nebetinka dydis, nepritaikomas stilius, atsibodo.

Todėl mainytuvės yra puikus būdas susiburti, gerai praleisti laiką tarp bendraminčių ir apsimainant prailginti drabužių gyvavimo ciklą.

„Labai norėčiau, kad tokie susibūrimai populiarumu pralenktų visus „Black Friday“, „Boxing Day“ ir kitus besaikį vartojimą skatinančius renginius“, – renginyje susirinkusioms moterims kalbėjo O. Les.

Ilgus metus spintos revizijas savo namuose organizuojanti kaunietė Agnė Paradnikaitė-Kiverė dalinosi patarimais, kaip įgyvendinti mainytuves savo draugių būryje ir kodėl tai gali tapti gražia bei tvaria tradicija, taupančia pinigus ir atnešančia daug džiaugsmo.

„ Raginu visas moteris burtis drauge, dalintis savo spintos turiniu su draugėmis. Aš tai darau jau daugybę metų. Dalintis drabužiais pradėjau su mama, sese, o vėliau įsitraukė ir būrys moterų.

Šiandien sunku sutalpinti visas norinčias. Tai tampa labai gražia ir smagia tradicija. Drabužiai, kurie jums atrodo nebemieli ir pabodę, jūsų artimai draugei, sesei, mamai jie gali būti tikru spintos lobiu ir atradimu, tereikia ugdytis įprotį dalintis“ – savo patarimais dalijosi A. Paradnikaitė-Kiverė.

Renginyje tvarios mados puoselėtoja ir mylėtoja Augustė Barbora, socialiniame tinkle „instagram“ geriau žinoma kaip  „dressedherring“ įkūrėja, renginyje atskleidė paslaptį, kaip pomėgis lankytis antrų rankų rūbų parduotuvėse virto sėkmingu verslu, o jos rastas švarkelis atsidūrė „Netflix“ seriale ir patarė kaip susikurti originalų bei tvarų drabužinės turinį, išvengiant greitosios mados parduotuvių.

„Neprisipirk nereikalingų rūbų „kuistukuose“ vien dėl to, kad jie pigūs. Jei dvejoji dėl drabužio, paklausk savęs, ar pirktum jį, jei kainuotų ne 5, o 50 Eurų. Tai labai geras filtras, padėsiantis neprisipirkti nereikalingų daiktų“, – teigė tvarios mados mylėtoja Augustė Barbora.

Mados pramonė ieško sprendimų

Viena renginio organizatorių, „Miraceti“ agentūros kūrybos vadovė Evelina Petkevičienė, susirinkusioms moterims pristatė mados industrijos naujoves.

Ne vienerius metus dirbanti su mados prekės ženklais Europoje bei Kinijoje E. Petkevičienė tvirtino, kad skaitmeninė mada skinasi kelią į Europą ir tai galėtų tapti daug tvaresne alternatyva šiuo metu itin taršiai mados pramonei.

„Galime tik įsivaizduoti, kokią didžiulę paramą gali turėti skaitmeninė mada, jai ją vis dažniau pasirinktų mados prekės ženklai. Net Kinijoje, kurioje vietiniai prekių ženklai lėčiau įsisavina naujas technologijas, prasidėjo mados revoliucija šia linkme.

Planuojama, kad iki 2024 m. metaversijos pramonė Kinijoje bus įvertinta 8 trilijonais dolerių“, – kalbėjo E. Petkevičienė.

Sprendimas drabužių mainytuvės

Tai, kad antrinis drabužių panaudojimas yra geriausia šiuo metu esanti alternatyva, siekiant įgyvendinti žiedinės ekonomikos principus ir puoselėti mus supančią aplinką, tvirtina ir drabužių atiduotuvių-mainytuvių platformos „giver tag“ kūrėja Karolina Barišauskienė.

„Skaičiuojama, kad 2021 m. pasaulinės vartotojų išlaidos drabužiams ir avalynei sudarė apie milijardus JAV dolerių, iki 2025 m. šie skaičiai, kaip ir išmetamos tekstilės kalnai į sąvartynus tik didės.

Tad kelio atgal nėra, sprendimus tvaresnei ateičiai turime priimti jau šiandien, todėl labai smagu, kad Lietuvoje drabužių mainytuvių ir atiduotuvių idėja plečiasi, moterys ne tik vartoja, bet ir pradeda galvoti, kaip tai daryti atsakingai“, – tvirtina K. Barišauskienė.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder