Kelionės

Ne už kalnų atostogos: ką planuoja Klaipėdos krašto žmonės?

(1)

Vos tik orai pradeda šilti, daugėja saulėtų dienų, tuojau pradedame svajoti apie atostogas. Vieni žmonės jas labai kruopščiai planuoja iš anksto, tam tikslui taupo pinigus, kiti atostogų sprendimus priima spontaniškai, o yra ir tokių, kurie apskritai neatostogauja - šiek tiek pailsi dirbdami. Teiravomės Klaipėdos krašto žmonių, kaip elgiasi jie.

Tomas KESMINAS, sporto klubo „Apelsinas” vadovas

Atostogų laiką planuojame. Tris ar keturis kartus per metus stengiamės kur nors išvažiuoti. Kartais žiemos metu išlekiame paslidinėti. Pinigų sumą atostogoms numatome, „nesitaškome“.

Dabar labiausiai esame pamėgę Ispaniją: Tenerifę, Malagą, Esteponą. Norime ir Portugaliją pamatyti, dar nesame buvę Madeiroje.

Įspūdingiausios mano gyvenime buvo priverstinės atostogos Tenerifėje, kai važiavome dviem savaitėms, o per kovido pandemiją likome trims mėnesiams. Buvo pasakų pasaka: turistų mažai, kainos nedidelės, jautėmės kaip karaliai. Kiekvienoje kavinėje ar restoranėlyje buvome laukiami išskėstomis rankomis.

Ir Dubajus didelį įspūdį padarė. Buvome šiemet vasario pradžioje. Tai, ką arabai padarė per 20 metų, protu sunkiai suvokiama.

Man idealios atostogos būtų trys savaitės Ispanijoje. Ten ir šilta, ir kainos normalios, ir žmonės geri, ir krikščioniška kultūra, ir šilta jūra, ir saulės daug. Mūsų su žmona norai šiuo atžvilgiu sutampa.

Dr. Giedrė VAIČEKAUSKIENĖ, Vilniaus universiteto Komunikacijos fakulteto, SMK aukštosios mokyklos dėstytoja

Kadangi mes turime sodybą Žagarėje, ji visada yra mano atostogų planuose. Ten yra gėlių, kurių žydėjimo laukiu, ten patinka agurkus auginti ir juos valgyti.

Mėgstu spontaniškumą. Man patinka nuspręsti ir netikėtai kur nors išvažiuoti. Pinigų atostogoms kažkiek atsidedu todėl, kad saugiau jausčiausi.

Kadangi esu dėstytoja, turiu beveik du mėnesius atostogų. Vieša paslaptis, kad per atostogas dažnai turi padaryti tai, ko nespėjai per mokslo metus. Sodyboje gali džiaugtis gėlėmis, agurkais ir baigti rašyti kokį nors mokslinį straipsnį.

Labai vertinu atostogas su šeima. Prisimenu, kai kur nors išvykdavo visa mūsų trijų asmenų šeima, kai dukra Guostė buvo maža. Dabar šeima pasipildė: Guostė ištekėjo, turime anūką Jokūbą. Labai smagu, kai kartu gali pabūti visi šeimos nariai, būna labai gera.

Vienos įsimintiniausių atostogų su vyru Gintaru buvo Norvegijoje. Man iki šiol akyse stovi tie vaizdai. Kai Guostė buvo maža, turėjome atostogų seriją Turkijoje, kiekvienais metais ten važiuodavome. Dabar dažnai tenka man vienai kur nors išvažiuoti.

Norėčiau atostogauti Peru, Vietname, Argentinoje ir kad keliautume visi - aš, Gintaras, Guostė, žentas ir anūkėlis. Idealios atostogos būtų tada, jeigu daug šeimos narių kartu išvyktume į tas šalis. Labiausiai norėčiau į Vietnamą.

Romas KARMAZINAS, Lietuvos jūrų kapitonų asociacijos narys, laivybos inspektorius

Aš neatostogauju, dirbu krante, skraidau tikrinti laivus, audituoti. Kaip ir visi kranto žmonės, turiu mėnesį atostogų per metus.

Būdamas jūrininkas jau du kartus apiplaukiau aplink pasaulį, bet lankiausi tik tuose miestuose, kurie yra prie vandens. Dabar mes su žmona planuojame vienais metais vykti į kokią nors poilsinę, o kitais - į kokią nors pažintinę kelionę. Stengiamės važiuoti ten, kur aš galėčiau pamatyti tai, ko dar nemačiau.

Kai atostogauji, tada ilsiesi. Tai visai kitas jausmas nei kad dirbdamas trumpam išlipi iš laivo apžiūrėti miesto.

Man smagiausias poilsis su šeima gamtoje, prie kokio nors ežeriuko, su meškere rankose, su šašlykais ir kt. Geros atostogos būna tik su šeima, nes mes, jūrininkai, pusę gyvenimo, gal net ir daugiau, praleidžiame darbe ir be jos.

Juozas BENETIS, senjoras

Jau išėjau ilgų atostogų. Mes kiekvienais metais su didele šeima - ir anūkas, ir žentas - visi važiuojame slidinėti į Alpes, dažniausiai į Austriją. O gruodį ten pat važiuojame dar su draugais. Labai mėgstu slidinėti, esu senas slidininkas. Šiemet vasarį jau slidinėjau, o dabar kol kas nieko neplanuojame. Gal rudenį ką nors sugalvosime. Vasarą būna karšta, niekur vykti nesinori.

Paprastai vasarį arba kovą imdavau porą savaičių atostogų, kad važiuočiau slidinėti, ir porą savaičių kada nors vasarą, irgi kažkur važiuodavome arba su automobiliais, arba skrisdavome į pažintines ar poilsines keliones. Pinigų specialiai atostogoms netaupome.

Kelionės prasidėjo nuo kokių 1994 metų, kai pasidarė lengviau išvykti iš Lietuvos. Su kompanija automobiliais važiuodavome daug kur, ypač vasarą.

Gulėti kur nors pliaže ir maitintis, kai viskas būna įskaičiuota į kelionės kainą, man jau neįdomu. Idealu poilsiaujant pažinti naujas vietas, naujus kraštus ir, žinoma, tai daryti su gera kompanija.

Eglė VAUPŠAITĖ, buvusi plaukikė, Klaipėdos baseino sportinės dalies vadovė

Esu iš tų žmonių, kurie ir planuoja savo atostogas, ir ne. Pastaruoju metu, jeigu tik būna koks nors geras pasiūlymas, tai viską prisitaikau prie jo. Pinigų netaupau, bet sau esu pasakiusi, kad kažkokią jų dalį skirsiu atostogoms, t. y. kelionėms. Jos - mano hobis.

Atostogas imu dalimis. Viena kelionė užtrunka dvi savaites, kita - savaitę, o dar kuriai nors užtenka ir 3 dienų. Neseniai grįžau iš Tailando. Kadangi skrydis atgal per Suomiją truko 14-15 valandų, dabar apie kitą kelionę negaliu net pagalvoti.

Man patinka pažintinės kelionės, renkuosi ir poilsinę kelionę, kai norisi pagulėti, ramiai pabūti. Didelį įspūdį padarė Ukraina, Odesa. Buvau ten anksčiau, kol dar nebuvo prasidėjęs karas. Vasarą vieną kartą važiavome su draugėmis savaitei, o po mėnesio - su šeima irgi savaitei. Stebino, kad ukrainiečiai maistą nešėsi indeliuose ir valgė pliažuose, kaip mes prieš trisdešimt metų.

Labai patiko Vietnamas. Lankiausi jame 2019 metų pabaigoje, ten jau plito kovidas. Įsimintiniausia kelionė buvo į Balį. Įtariu, todėl, jog mes labai gražiai ją susiplanavome, vykome ne į turistines vietas, o į gamtą.

Man idealios atostogos būtų šiltuose kraštuose ir tokios, kad nereiktų nieko planuoti. Ir dabar į Tailandą keliavau be jokio plano. Pirmą kartą taip dariau ir man labai patiko. Svarbu, kad galėtum būti ten, kur nori, kad nebūtum priklausomas nuo laiko ir, žinoma, su gera kompanija - antrąja puse, draugėmis, šeima.

Jonas DUMAŠIUS, verslininkas

Atostogos - malonus dalykas. Aš iš karto imu visas atostogas, dalimis jų nedalinu. Mes planuojame daugiausia kryptis - kokią norime aplankyti šalį ar kurortą, specialiai pinigų atostogoms netaupome.

Šiemet vasarį buvome išvažiavę į Tenerifę, taip sakant, žiemą vykome į šiltus kraštus. Vasarai kol kas nieko nesu numatęs, gegužę tuo užsiimsiu.

Paprastai stengiamės pamatyti ką nors naujo. Turint galvoje mano amžių, kartais norisi ir tas pačias vietas aplankyti, kurios labiausiai patiko.

Mano aplankyti tolimesni kraštai - Pietų Afrikos Respublika, esu atostogavęs ir Kinijoje. Savotiškai patiko Kroatija, Juodkalnija.

Idealios atostogos būna tada, kai negaišina verslas, niekas tavęs netrukdo. Labai svarbu, kad būtum su šeima. Jeigu keliauji su bičiuliais, jie turėtų būti bendraminčiai.