2022-ųjų pradžioje į Klaipėdą atplauks nauji laivai (1)

AB „DFDS Seaways“ vykdomasis direktorius Jonas Nazarovas baigiantis 2021-iesiems visiems klaipėdiečiams, o ypač jūrininkams, uostininkams, visų pirma linki pakantumo kitai nuomonei. „Labai karšti pasidarėme, bet dėl to, kad mes karščiuojamės, niekam aplinkui nepasidaro lengviau“, - sako jis.

Kaip jūsų bendrovės keltai dirbs šventiniu laikotarpiu?

Ir prieš Kalėdas, ir po Naujųjų metų mes praleidžiame kelis reisus, bet šiaip visą tą laikotarpį dirbsime. Tuo laikotarpiu padaugėja ir keleivių, ir krovinių. Tradiciškai daug kas iš užsienio grįžta į Lietuvą, o po švenčių išvyksta atgal.

Ar dėl pandeminės situacijose liko kokių nors apribojimų keltuose?

Taisyklės šiek tiek kaitaliojosi, kartais buvo šiek tiek liberalizuojamos, kartais sugriežtinamos, bet visas tas kadrilius liko.

Ar bendrovė patyrė nuostolių dėl pandemijos?

Specialių apskaičiavimų nedarome, bet mūsų pelningumas mažesnis nei 2019 metais. Priežasčių daug, ne tik tai, kad reikia pirkti daug dezinfekcinio skysčio ar turėti papildomų rankų kai kuriose darbo vietose.

Kokie 2021-ieji buvo bendrovei „DFDS Seaways“, palyginti su pernai metais ir su laikotarpiu prieš prasidedant pandemijai?

Mano manymu, geri metai buvo ir šitie, ir prieš tai buvę. Mūsų rezultatai tiek krovinių kiekiu, tiek keleivių skaičiumi šiek tiek geresni nei pernai, bet 2019 metų lygio nepasiekėme. Ko gero, tai natūralu. Žmonės dar prisibijo keliauti. Ir teisingai daro.

Koks jūsų bendrovei šiemet reikšmingiausias įvykis? Kas girdėti apie naujus laivus, statomus Kinijoje?

Visos DFDS grupės mastu reikšmingas įvykis buvo „HSF Logistics“ įsigijimas. Į mūsų grupę įsiliejo 1 800 naujų kolegų.

Sunkus tas naujų laivų įsigijimo procesas. Tačiau šiandien iš ryto (gruodžio 20 d. - aut. past.) keltas „Aura Seaways“ pajudėjo iš laivų statyklos Singapūro link. Kelionė truks ilgai. Bet jeigu viskas gerai seksis, tai kitų metų pradžioje, sausio vidury arba jo antroje dekadoje, jis startuos linijoje Klaipėda-Karlshamnas (Švedija). O netrukus iš paskos ir kitas laivas „Luna Seaways“, irgi pastatytas Kinijoje, atplauks į Klaipėdą. Dar tiksliai nežinome, bet jis gali būti čia jau kovą.

Vertinant visą DFDS istoriją, tai didžiausia kompanijos investicija į keleivinius ir krovininius laivus.

Kitais metais būsite pasiruošę gabenti daugiau keleivių ir krovinių, nes rikuotėn stos du didesni laivai, bet ar jie neplaukios apytuščiai dėl pandemijos?

Nuo to laiko, kai laivas užsakomas, iki tol, kol jis išplaukia, praeina kokie treji ketveri metai. Sunku buvo prognozuoti, kad bus tokia pandemija. Bet reikia manyti, kad arba ji baigsis, arba mes išmoksime gyventi su ja.

Ar šiemet įvykdėte visus planus, ar kažką keliate į kitus metus?

Tai, ką žadėjome, daugmaž įvykdėme. Na, tas naujas laivas turėjo ateiti šių metų pradžioje, bet atplauks tik kitais metais. Pandemija ir Kinijoje daro įtaką.

Ar šiemet remontavote kuriuos nors keltus?

Šiemet ilsėjomės nuo remontų. Bet dabar nuo Kalėdų prasidės ir iki pavasario tęsis remonto laikotarpis - didžioji dalis keltų bus remontuojami. Kai kurie Lietuvoje, o kiti yra pernelyg toli nuo jos, tad čia nebus plukdomi.

VADOVAS. AB „DFDS Seaways“ vykdomasis direktorius Jonas Nazarovas sako, kad gyvenimas vyksta šachmatų lentos principu: vieną dieną stovi ant balto langelio, kitą - ant juodo.

VADOVAS. AB „DFDS Seaways“ vykdomasis direktorius Jonas Nazarovas sako, kad gyvenimas vyksta šachmatų lentos principu: vieną dieną stovi ant balto langelio, kitą - ant juodo.

Ko tikitės ateinančiais 2022-aisiais? Kam daugiausia skirsite dėmesio?

Teks pasirūpinti tų dviejų naujų laivų visaverčiu įdarbinimu. Kitas dalykas, dabar esame išsidėstę per tris biurus - Šaulių g., Dubysos g. ir Baltijos pr. O kitais metais planuojame susikraustyti į vieną - į Centrinio Klaipėdos terminalo pastatą, nes pagrindinis jo nuomininkas ketina išsikraustyti. Mes užimsime beveik visą pastatą. Maždaug 130 kranto darbuotojų reikia vietos biure. Jūrininkų turime apie 600. Greičiausiai tai padarysime vasarą, nes kraustymasis nėra labai jau paprastas dalykas.

Ar neplanavote pasistatyti kokį nors šiuolaikišką, modernų pastatą?

Senas anglų verslininkas yra pasakęs, kad sėkmingos kompanijos pabaiga prasideda tada, kai ji pasistato naują gražų biurą. Tad mes nestatysime.

Ar ketinate didinti atlyginimus darbuotojams?

Ketiname. Nenoriu pasakydamas, kiek jie didės, sukelti lūkesčių. Kalbant apie jūrininkus, tai mes su Lietuvos jūrininkų sąjunga deramės dėl kolektyvinės sutarties pasirašymo. Savo pasiūlymus esame pateikę, dabar klausimas, ar juos patvirtins Kopenhaga (Kopenhagoje yra pagrindinė Danijos kompanijos DFDS būstinė - aut. past.) Akcininkas turi pasakyti, bus taip ar ne.

Lietuvoje vos ne visi darbdaviai skundžiasi, kad trūksta darbuotojų. Jų jums irgi trūksta?

Na, jeigu visi skundžiasi, mes irgi neturime išsiskirti. Kalbant rimtai, mūsų dviem naujiems laivams „Aura Seaways“ ir „Luna Seaways“ reikia keturių įgulų, apie 150-200 žmonių. Kol kas dar nė vienas laivas iš senesnių nėra parduodamas, vadinasi, tiek reikia samdyti papildomai žmonių.

Kai pradės dirbti tie nauji keltai, kiek iš viso AB „DFDS Seaways“ Klaipėdoje turės laivų?

Trylika.

Oi, negeras skaičius.

Ko gero, vieną parduosime greitai greitai, kai tik atsiras galimybė (juokiasi). Kol kas visiems laivams yra darbo, netgi jų trūksta.

Kokia jūsų kaip kompanijos vadovo svajonė?

Su tais norais reikia būti atsargiam. Kompanijai ir dabar ne taip jau blogai. Jeigu mes ko nors užsinorime, apsvarstome, ar mūsų noras yra logiškas, o po kurio laiko tai ir turime. Žinoma, kol kas kosmoso užkariavimo klausimo mes nesvarstome.

Ar jūsų kompanija irgi eina žalumo link?

Jeigu mes pripažįstame, kad klimatas šyla ir kad pasekmės planetai bus labai liūdnos, bijau, kad tą nemažą kainą mums visiems reikės sumokėti.

Tas žalumas virš mūsų kabo kaip Damoklo kardas. Einame mažais žingsneliais, nors tikslaus kelio dar nežinome, dar niekas jo tiksliai nenupiešė. Bijau, kad teks patiems jo ieškoti ir surasti.

Mūsų laivuose vadinamieji „skruberiai“ yra. Beje, ne į visus laivus apsimoka diegti dujų plovyklę, nes tai nepigus malonumas. Jeigu laivas jau senas, ta nauja sistema gali kainuoti tiek pat, kiek ir pats laivas. Naujieji mūsų laivai, kurie atplaukia iš Kinijos, nėra naujosios revoliucinės kartos laivai. Jie ekonomiškesni, nei dabartiniai ir juose yra „skruberiai“.

Bet „skruberiai“ išvalo tik sieros dioksidą, anglies dvideginio jie nevalo. Tos problemos sprendimas dar laukia mūsų ateityje. CO2 emisijos klausimas yra naujo žaliai pagaminto kuro klausimas. Kol kas kokių nors sprendimų šioje srityje nelabai kas ir turi.

Kur jūsų kolektyvas švęs Kalėdas, Naujuosius metus? Kokias dovanėles dovanosite?

Mes jau atšventėme praėjusį penktadienį. Ir šį kartą mūsų kalėdinis vakarėlis buvo lauke - jaukiame Klaipėdos koncertų salės parkelyje. Kažkaip pastaruoju metu neturime fantazijos, tai darbuotojams dovanojame čekius, vaikams - saldainių ir irgi duodame laisvę ką nors patiems susirasti ir nusipirkti.

Pernai nešventėme, o šiemet kažkaip visi labai buvome išsiilgę to pabuvimo kartu. Turėjome keturis variantus: pirmas - kaip ir pernai, visai neorganizuoti vakarėlio, antras - bandyti spėti, kokia bus pandeminė situacija ir renginių organizavimo taisyklės, trečias - daryti nuotolinį vakarėlį, nors mums tai nelabai tinka, ketvirtas - susitikti lauke. Tam reikėjo atspėti orą, ir mums pavyko.

O kur jūs pats sutiksite Kalėdas ir Naujuosius metus?

Tai priklausys nuo to, ar bus kas nors iš šeimos narių saviizoliacijoje. Jeigu bus, tai sėdėsime prie stalo ir žaisime kokius nors stalo žaidimus. O jeigu individuali mūsų pandeminė situacija leis, tai eisime pėstute į kokį nors nedidelį žygį.

Norėtųsi kad gryzrumete į tarptautinį terminalą. Atlaisvindami Baltijos pr.nuo furu. Tuo pačiu ir mažesnė tarša mieste būtų ir laisvės į keliai.
fff, 2021-12-31 09:58
Sidebar placeholder