krova

Blogiausias scenarijus: Klaipėdos uostas netektų iki pusės krovinių

(11)

Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos (LJKKA) vykdomasis direktorius Robertas Valantiejus  sako, kad blogiausias, koks gali būti, scenarijus esant dabartinei situacijai  – krovinių Klaipėdos uoste gali sumažėti per pusę. Ar Lietuvos uostas gali atsidurti ekonominėje izoliacijoje?

Pasak LJKKA prezidento Vaidoto Šileikos, visa laimė, kad Klaipėdos uoste nebuvo daug  rusiškų krovinių.

Rusija ir toliau sėkmingai įgyvendina planus krovinius krauti tik savo uostuose.

Anksčiau labai daug rusiškų krovinių turėjo Ryga ir Talinas, šiandien jų ten nėra. Taigi rusiškų krovinių tikėtis Klaipėdos uostui nėra jokių galimybių.

Iš Rytų į Baltijos jūrą eina daugiau kaip 100 milijonų tonų krovinių turint omenyje ir vietinę rinką. V. Šileika sako, kad Lietuvai tranzitas iš Rytų yra gana sudėtingai pasiekiamas.

Situacija darosi gana įtempta turint omenyje ir Kinijos politiką, ir tai, kad kai kurioms Baltarusijos įmonėms taikomos Europos Sąjungos ir Amerikos sankcijos. Jos nutraukė krovą per Klaipėdos uostą. 

Vidurinė Azija orientuojasi į Juodosios jūros uostus.

Klaipėdos uoste dirbančios kompanijos patiria ir vadinamąją vidinę, ir išorinę konkurenciją tarp kaimyninių uostų.

Paklaustas, ar Klaipėdos uostas gali atsidurti ekonominėje izoliacijoje, V. Šileika atsakė:

„Vargu ar galima tai vadinti ekonomine izoliacija, bet šiandien mes turėtume  įvertinti, kokios iš tikrųjų yra Klaipėdos uosto rinkos.

Beje,  mes tai darome jau ne pirmus metus. Netiesa, kad mes nevertiname tam tikrų šalių keliamos rizikos, mes ją vertiname.

Tačiau turime suprasti, kad labai daug alternatyvų mes neturime.

Jeigu būtų buvęs krovinių pasirinkimas, tai šiandien Ryga ir Talinas nebūtų tušti. Deja, ne viskas įmanoma, nepaisant to, kad mes daug dirbame su savo klientais."

Kol kas situacija nėra prasta

Kol kas Klaipėdos uoste situacija nėra labai prasta ir jis tebėra lyderis tarp Baltijos uostų.

Krovinių, gabenamų konteineriuose, kiekis Klaipėdos uoste auga, o pačių konteinerių krova - ne ir yra praėjusių metų lygio.

Klaipėdos uoste LKAB „Klaipėdos Smeltė" liepą atnaujintas konteinerių, atgabentų okeaniniais laivais, paskirstymo centras, vadinamasis „transschipmentas".

Kompanijos MSC linija  konteineriai gabenami iš Pakistano ir Indijos į Europos uostus.

Ir dėl to, kad paskirstymo centras atnaujino veiklą, ir todėl, kad auga trumpųjų nuotolių laivybos pervežimai, ir todėl, kad į Lietuvos uostą atėjo nauja linija, jam  pavyksta šiemet šiek tiek sumažinti konteinerių krovos kritimą.

Šiemet Lietuvos uoste, Klaipėdos konteinerių terminale, atidaryta konteinerinė Norvegijos  kompanijos „Viasea Shipping" linija, užsiimanti konteinerių pervežimais tarp Europos, Baltijos jūros ir Norvegijos uostų.

Šiuo metu ja gabenami konteineriai iš Klaipėdos į Oslą.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder