
Dešimt metų gyvena viltimi kažkada turėti geležinkelį
„Kamineros“ krovinių terminalas yra mažiausias Klaipėdos uosto terminalas ir vienintelis terminalas, vis dar neturintis geležinkelio. Jis yra įsikūręs anksčiau nuomotoje bankrutavusios bendrovės „Klaipėdos hidrotechnika“ ir UAB „Lietuvos durpių krova“, paskui pervadintos UAB „Mabre LPC“, teritorijose, jas sujungus į vieną. Durpės šiame terminale kraunamos iki šiol.
Pernai krova augo apie 3,5 proc., palyginti su 2023-iaisiais.
Prognozuojama, kad 2025-ieji bus auksiniai metai Lietuvos ekonomikai. Kaip galvojate, kokie šie metai bus „Kamineros“ krovinių terminalui?
Mes tikimės, kad šie metai bus tokie, kaip ir pernai, to paties lygio. Pernai krova augo apie 3,5 proc., palyginti su 2023-iaisiais. Tas augimas yra susijęs su pačia rinka, kurioje mes esame paslaugos tiekėjai.
Jeigu klientai susidėlioja kainas, frachtai būna geri, jie veža daugiau krovinių, jeigu nepasiseka, būna bloga kaina, atitinkamai jie gabena mažiau krovinių ir mes krauname mažiau. Augimas svyruoja 3,5-4 proc.
Šiemet krovinių srautų augimą reikėtų prognozuoti labai atsargiai. Krova pas mus pastaruoju metu svyruoja nuo 500 tūkst. iki vieno milijono tonų krovinių, o terminalo pajėgumas - 1,5 mln. t.
Kiek darbuotojų šiuo metu dirba jūsų terminale?
Apie 45.
Gal jau žinoma, kada pas jus nuties geležinkelį? Atrodo, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija tai padaryti žada nuo 2016 metų. Iš pradžių buvo kalbama apie 2031 metus, paskui apie 2026 metus ar net 2025-uosius. O kas žadama dabar?
Jau dešimti metai, kai mes gyvename viltimi, kad kažkada turėsime geležinkelį. Be jo mums sunku konkuruoti, negalime tiesiai iš laivų krauti krovinių į vagonus, tausoti aplinką.
Girdime, kad specialusis planas yra vykdomas, bet kuriais metais bus tiesiamas geležinkelis, kol kas neturime jokių žinių. Esame informuoti tik tiek, kad 2025 metų birželį bus baigta pagal specialiųjų planą vykdoma sklypų, kurie trukdo geležinkeliui tiesti, paėmimo procedūra.
30 metų senumo kranas keičiamas nauju elektriniu kranu - modernesniu, greitesniu, penkis kartus našesniu nei senasis.
Kokios naujovės numatomos šiemet įmonėje?
Atnaujiname seną techniką, bet jos nedauginame. Seną kraną, kuriam 30 metų, keičiame nauju elektriniu kranu - modernesniu, greitesniu. Jis penkis kartus našesnis nei senasis.
Mes bandome savo įmonėje tiek, kiek įmanoma, optimizuoti procesus, naudosimės saulės elektrine, kad visa energija būtų pagaminta iš atsinaujinančių šaltinių.
O kur yra ta saulės elektrinė?
Ji pastatyta ne mūsų terminalo teritorijoje, o toliau nuo jos. Pagal sutartį įmonės „Green Genius“ ji yra pastatyta kitame rajone. Iš ten ji aprūpins mūsų terminalą elektros energija. Kai išgyvensime šiuos metus, pamatysime, ar mums užteks energijos, ar jos pritrūks.
Ar vis dar kraunate durpes?
Krauname. Padedame Lietuvos eksportuotojams išgyventi sunkius laikus.
Koks jūsų krovinys yra pagrindinis?
50 proc. mūsų krovinių sudaro metalo laužas.
Iš kur jis pas jus atkeliauja?
Yra vietinio metalo laužo, o kitas importuojamas iš kitų šalių, tokių kaip Švedija, Danija, kai kada Lenkija. Mes tik sukaupiame metalo laužą, kad galėtume pakrauti pilnus laivus, kurie jį išplukdo į Turkiją. Tiek vietinio metalo laužo mes neturime. Pilna partija, kuri kraunama į laivą, yra 40 tūkst. tonų.
Koks šiemet jūsų įmonės pagrindinis siekis?
Optimizuoti procesus, atsinaujinti, naudoti žaliąją energiją ir stebėti, kokie pokyčiai vyks globaliame pasaulyje.
Ar pernai dirbote pelningai, ar patyrėte nuostolių?
Pelningai.
Ar pernai investavote į ką nors?
Investavome į aplinkosauginius reikalus, apšvietimo modernizavimą. Didžiausios investicijos buvo nukreiptos į triukšmo ir dulkių mažinimo procesus.
Ar negaunate gyventojų skundų dėl triukšmo, kuris paprastai kyla kraunant metalo laužą?
Mes esame pastatę 8 metrų aukščio garsą slopinančią sienutę, ji kažkiek padeda. Be to, esame pakeitę darbo organizavimą. Šiaip dirbame iki 20 val., o laivą krauti stengiamės greičiau.
Kai turėsime naują kraną, krausime dvigubai greičiau - vietoje 6 krovos parų bus tik 3. Tikimės, kad naujas kranas bus pradėtas eksploatuoti nuo šių metų rugsėjo.
Kas jūsų įmonei galėtų padaryti didžiausią neigiamą poveikį?
Geopolitinė situacija. Manau, kad visi terminalai junta krovinių trūkumą. Kol jis bus juntamas, tol bus didelė konkurencija. Jeigu šita upė prisipildys, galimai pasikeis situacija.
Rašyti komentarą