Įvertintos investicijos į infrastruktūrą efektyvesniam perkėlimui per Kuršių marias

Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) kasmetiniame konkurse „Lietuvos metų gaminys“ Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos investicijų Naujojoje Smiltynės perkėloje projektui skirtas aukso medalis. Šis projektas užtikrina efektyvesnį, operatyvesnį ir saugesnį susisiekimą su Kuršių nerija, sklandesnį keltų darbą.

Konkurso „Lietuvos metų gaminys“ apdovanojimai įteikti 28-ąjį kartą. Paskirtasis ekonomikos ir inovacijų ministras Lukas Savickas, sveikindamas apdovanojimus pelniusių įmonių atstovus, sakė nuoširdžiai tikintis Lietuvos pramonės potencialu ir kartu jaučiantis didžiulį verslo bendruomenės lūkestį Vyriausybei.

„Mūsų ekonomikos atsparumas ne vieną ir ne du kartus minėtas pasaulio analitikų įžvalgose. Dabar jau Lietuva vadinama ekonomikos stebuklu. 

Tą stebuklą visi kūrėme kartu: verslas, valdžios atstovai ir visi Lietuvos gyventojai, kiekvienas įnešdamas savo indėlį“, - apžvelgdamas metus bei sveikindamas įmones sakė LPK prezidentas Vidmantas Janulevičius.

Naujosios Smiltynės perkėlos krantinės statytos maždaug prieš keturis dešimtmečius, tad jas rekonstruoti buvo būtina.

Rekonstrukcija buvo būtina

"Perkėlimas per Kuršių marias yra svarbus nemažai Lietuvos daliai, ypač šiltuoju sezonu, kai gyventojų, besikeliančių į Kuršių neriją, srautas stipriai išauga. 

Pasiekti kitą krantą visi norime sklandžiai ir saugiai. Uosto direkcija, būdama atsakinga už uosto vystymą, uosto krantines, jų būklę, prisideda ir prie tos infrastruktūros, kuri yra skirta gyventojams ir transporto priemonėms perkelti per Kuršių marias.

Naujosios Smiltynės perkėlos krantinės statytos maždaug prieš keturis dešimtmečius, tad rekonstrukcija, siekiant efektyviau ir saugiau švartuoti keltus, buvo būtina", - sako Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.

Keturių krantinių rekonstrukcijos ir naujų reguliuojamųjų rampų įrengimo darbai kainavo 5,8 mln. eurų.

Keturių krantinių rekonstrukcijos ir naujų reguliuojamųjų rampų įrengimo darbai kainavo 5,8 mln. eurų. Iš jų Uosto direkcija skyrė 3,34 mln. eurų, AB „Smiltynės perkėla“ - 2,47 mln. eurų. Rangos darbus atliko UAB „Tilsta“.

GALIMYBĖ. Rekonstravus krantines atsirado galimybė įrengti naujas hidraulines rampas, o tai reiškia, kad transporto priemonės saugiau ir greičiau patenka į keltus, nepriklausomai nuo vandens lygio svyravimų, blogų oro sąlygų. Vitos JUREVIČIENĖS nuotr.

Darbai vyko dviem etapais

Įgyvendinant minėtą projektą, rekonstruotos dvi krantinės Naujojoje perkėloje Klaipėdos pusėje ir dvi krantinės Smiltynės pusėje, ties jomis atnaujinta danga. 

Senosios rampos buvo pakeistos naujomis hidraulinio tipo rampomis. Įrengtos naujos atmušos, nauji švartavimo stulpeliai, kelio užtvarai, lauko apšvietimas, kurio anksčiau nebuvo.

Krantinių rekonstrukcija buvo atliekama taip, kad nebūtų trikdomas keltų darbas, ir vyko dviem etapais. Iš anksto buvo numatyta, kad darbai galės vykti tik nuo rugsėjo iki gegužės mėnesio, kad vasarą galėtų dirbti mažiausiai 3 keltai.

Pirmas darbų etapas prasidėjo 2022 metų rudenį, bemaž po metų pradėtas antras etapas.

Po krantinių rekonstrukcijos buvo įrengtos 4 hidraulinės rampos po vieną kiekvienoje krantinėje. Jomis rūpinosi AB „Smiltynės perkėla“.

Kiekviena rampa, įskaitant visas sudedamąsias konstrukcijas, sveria 48 tonas. Įdomu tai, kad hidraulinės rampos buvo pagamintos Kaune ir į Klaipėdos uostą atplukdytos baržomis Nemunu. Pirmą kartą toks gaminys buvo transportuotas vidaus vandens keliu.

Įrengti inovatyvūs, iš kelto vairinės valdomi hidrauliniai tilteliai, kurių aukštį galima reguliuoti nuotoliniu būdu.

Paspartino procesus

Naujojoje perkėloje įrengtos modernios krantinės ir hidrauliniai tilteliai reikšmingai pagerino kėlimo per Kuršių marias saugumą, efektyvumą ir operatyvumą. 

Išlaikyti operatyvumą ypač svarbu vasaros sezono metu, kai išauga keleivių ir transporto priemonių srautai. Dabar esant būtinybei vienu metu gali dirbti keturi keltai.

Anot AB „Smiltynės perkėla“, įgyvendintas projektas ne tik pagerino jų darbo sąlygas, bet ir užtikrino saugesnį bei greitesnį įvairių transporto priemonių, ypač autobusų ir sportinių automobilių, pakrovimą ir iškrovimą iš keltų, keleivių įlaipinimą ir išlaipinimą.

Tai reiškia, kad sezono metu mažės transporto priemonių eilės į keltus, o kartu ir CO2 išmetimai į aplinką, kai transporto priemonės stovi eilėse.

Naujoji krantinių infrastruktūra leidžia efektyviau organizuoti „Smiltynės perkėlos“ darbą, o inovatyvūs, iš kelto vairinės valdomi hidrauliniai tilteliai, kurių aukštį galima reguliuoti nuotoliniu būdu, suteikia galimybę lengvai ir saugiai vykdyti pakrovimo procesus, nepriklausomai nuo vandens lygio svyravimų, nuo blogų oro sąlygų. Nebereikia po aparelėmis kaišioti specialių konstrukcijų, kas užimdavo nemažai laiko.

„Noriu padėkoti visiems prisidėjusiems ir įgyvendinusiems šį projektą - Uosto direkcijos darbuotojams, rangovams, projekto partneriams - kad jis buvo įgyvendintas sklandžiai, nestabdant perkėlos darbo ir šiandieną jau galime matyti rezultatą. Esame dėkingi, kad šios investicijos buvo pastebėtos ir įvertintos“, - sako Uosto direkcijos vadovas A. Latakas.

INFORMACIJA

Konkurso „Lietuvos metų gaminys“ tikslas - išskirti inovatyvius ir aukštos kokybės lietuviškus projektus bei skatinti jų konkurencingumą rinkoje. Klaipėdos uosto direkcijos įgyvendinta rekonstrukcija yra reikšmingas indėlis į efektyvesnį susisiekimą, tvarią infrastruktūrą ir patogesnį gyventojų judėjimą tarp krantų.

Užs. Nr. 317356

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder