Jachta „Lietuva“ ruošiasi bandomajai kelionei

Savivaldybės jachtos „Lietuva“ įgulos planai - galbūt jau ketvirtadienio vakarą išplaukti į Baltijos jūrą, aplankyti Gdanską (Lenkija), o gal Gotlando salą (Švedija).

Plauks 10-12 žmonių. Tiek telpa šiame laive. Kartu su jachtos įgula ir kapitonu Osvaldu Kudzevičiumi į trumpą kelių dienų kelionę leisis ir laivą remontavusios įmonės „Garant Boats & Yachts“ atstovai: pagrindinis mechanikas ir elektrikas, projektų vadovas.

„Jachtą reikia tinkamai perduoti įgulai. Dabar laive viskas yra kitaip, nei įgula buvo pripratusi anksčiau“, - sako įmonės vadovas Simas Šakalinis.

Negaila investuotų pinigų

Praėjusį penktadienį Kruizinių laivų terminale vyko ilgai laukta ir jaudinanti legendinės uostamiesčio Savivaldybės jachtos „Lietuva“, pirmosios apiplaukusios pasaulį, perdavimo pagal panaudos sutartį sporto klubui „Ostmarina“ ceremonija.

1976 metais pastatytai jachtai „Lietuva“ atliktas kapitalinis remontas, trukęs ilgiau kaip dvejus metus ir kainavęs trečdalį milijono eurų. Lėšų tam skyrė Savivaldybė. Paminėti šio neeilinio įvykio susirinko, pasak Klaipėdos mero Vytauto Grubliausko, uostamiesčio buriuomenė.

Beje, ir prieš kapitalinį remontą „Lietuva“ pagal panaudos sutartį naudojosi klubas „Ostmarina“, kuriam vadovauja O. Kudzevičius. Jame per metus buriuoti mokosi keliasdešimt jaunuolių.

„Kai palygini dabartinę jachtos būklę su ta, kokia buvo pradėjus ją ardyti remonto metu, investuotų pinigų tikrai negaila. Manau, kad iš tikrųjų remonto kaina yra daug didesnė. Labai daug pastangų dėjo rangovas, galbūt net ir savo finansų. Jis padarė didelį darbą. Dabartinė ir buvusi jachtos būklė skiriasi kaip diena ir naktis.

Remontas gerokai užtruko, nes daug kas sukrito į vieną krūvą: ir laivo būklė buvo daug blogesnė nei visi įsivaizdavo, ir pandemija prasidėjo, ir t. t.

Labai džiaugiamės, kad jis nepabrango. Manau, ši mūsų investicija yra tikslinga ir reikalinga, nes šis laivas turi istorinę reikšmę. Nors ši jachta visos Lietuvos, Klaipėdos miestas apsiėmė ją sutvarkyti", - sakė Savivaldybės administracijos Turto valdymo skyriaus vedėjas Edvardas Simokaitis.

Klaipėdos miesto pasididžiavimui

„Garant Boats & Yachts“ direktorius S. Šakalinis sako, kad „Lietuva“ ne suremontuota, o restauruota. Rodydamas senąjį falškilį, demonstruojamą krantinėje, jis sakė, kad paskutiniu metu plaukdami įgula ir kapitonas labai rizikavo.

„Kai ištraukėme laivą iš vandens, jis atrodė dar visai neblogai. Kad yra apverktinos būklės, pamatėme tik tada, kai pradėjome jį ardyti. Jis daugiau kaip 40 metų nebuvo iš esmės remontuojamas.

Senosios jachtos dabartinėje „Lietuvoje“ likę tik apie 10 proc.

Ji turi galingesnį variklį, naujas bures, naują elektros instaliaciją, įrengtą atsižvelgiant į įgulos pageidavimus, visą navigacinę sistemą - faktiškai tai nauja jachta. Mes įveikėme šį iššūkį. Sunkiausia buvo tai, kad nebuvo išlikę senų brėžinių ir senosios statyklos, nebuvo į ką kreiptis pagalbos", - kalbėjo laivą remontavusios įmonės vadovas.

O. Kudzevičius sakė, kad ne laivo įgula, pasirengusi plaukti, yra didvyrė, o tie vyrai, kurie remontavo jachtą. Jis pasidžiaugė, kad viskas buvo daroma ne greitai, o kokybiškai.

Rangovai perdavė miesto merui Lietuvos vėliavą ir autentišką jachtos klampę, kurioje išgraviruotas šūkis, naudotas „Lietuvos“ žygio aplink pasaulį metu - „Lietuvos garbei, tautos vienybei“. Bet dar pridėti žodžiai „ir Klaipėdos miesto pasididžiavimui“.

V. Grubliauskas pasidžiaugė, kad prieš kelerius metus užteko išminties priimti teisingą sprendimą.

Pasak jo, buriuojanti Klaipėda yra Lietuvos ambasadorė visame pasaulyje.

„Tai nebuvo jachtos „Lietuva“ remontas, tai buvo misija, kurios nebuvo galima neįvykdyti“, - sakė meras, vertindamas laivą remontavusių žmonių darbą.

V. Grubliauskas jachtos įgulai įteikė ne tik Lietuvos, bet ir Klaipėdos vėliavą. Naujasis Lietuvos buriuotojų sąjungos prezidentas Raimundas Daubaras atkreipė dėmesį į tai, kad Lietuvos jūrinė pakrantė labai trumpa, tačiau jos buriuotojai jau tampa garsūs visame pasaulyje. Jis įteikė „Lietuvos“ įgulai vimpelą. Nuskambėjo tradicinis „Vėjo, vėjo, vėjo“.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder