Jūreivystės akademijoje - pats darbų įkarštis
„Laukiame, kada baigsis tas maratonas ir lengviau kvėptelsime atostogų savaitę“, - sako akademijos studijų ir tarptautiškumo prodekanė Rima Mickienė.
Kitų metų pirmą savaitę prasidės baigiamieji egzaminai tiems laivavedžiams, mechanikams, kurie nori anksčiau baigti studijas, ir elektromechanikams.
Šiomis dienomis R. Mickienė išvyko į Rumuniją. Lietuvos jūreivystės akademija su partneriais Rumunijos Konstancos jūrų universitetu laimėjo jūrinės anglų kalbos mokymo projekto tęsinį. Dabar renkasi projekto koordinatoriai susiplanuoti veiklas.
„Ką tik baigėme vykdyti vieną jūrinės anglų kalbos projektą, kuris gavo Prancūzijos vyriausybės apdovanojimą kaip geriausias užsienio kalbų projektas. Su naujais partneriais stengsimės pasiekti tokių pačių rezultatų“, - „Vakarų ekspresui“ sakė R. Mickienė.
Kėlė kvalifikaciją Antverpene
R. Mickienė su dar trimis Lietuvos jūreivystės akademijos dėstytojais kėlė kvalifikaciją Belgijoje, APEC Antverpeno uosto mokymų centre, dalyvaudami dviejų savaičių mokymo programoje „Uosto logistika“.
Pusę dienos vykdavo po dvi paskaitas. „Po pietų vežė pažiūrėti, kaip viskas vyksta realybėje Antverpeno-Briugės uostuose. Tiek kompanijų, tiek logistikos sandėlių aplankėme, kad per dieną surinkdavome daugiau nei 15 tūkst. žingsnių“, - pasakojo prodekanė.
Nustebino labai didžiulis „Nike“ sportinės avalynės gamintojų logistikos centras.
"Robotai, robotizuotos mašinos sandėliuose juda 4 km per valandą greičiu, o žmogus - 3 km. Mašina nuvažiuoja iki vietos ir palaukia, kol ateina žmogus. Nematėme bėgiojančių, besinervinančių žmonių, nors kaip tik tada Belgijoje buvo juodasis penktadienis.
Nors daugelis procesų ne tik automatizuoti, bet ir robotizuoti, tačiau neapsieinama be žmogaus. Vis tiek jis 20 kg sveriančią dėžę iš sunkvežimio ant konvejerio pakrauna savo rankomis", - dalijosi įspūdžiais R. Mickienė.
Lankantis Flandrijos vidaus vandenų administracijoje įspūdį padarė autonominis kanaluose plaukiančių baržų valdymas. Prie pulto sėdi vienas kapitonas ir per nuotolį vienu metu valdo 7-8 baržas. Baržoje yra jūreivis, prižiūrintis laivą.
Mokys filipiniečius
Lapkritį R. Mickienė vyko dvi savaites skaityti paskaitas Filipinuose, Davao šventojo kryžiaus koledže, kuriame rengiami jūrininkai. Lietuvos jūreivystės akademija su šia mokymo įstaiga bendradarbiauja jau treti metai.
Filipinų jūrininkų rengimo centras yra atskiroje saloje ir gali rengti pratybas vandenyne. Pasak prodekanės, jame labai daug studentų, nes būti jūrininku Filipinuose yra pranašumas.
Azijos ir Europos tyrimų institutas organizavo viešą R. Mickienės paskaitą, kurioje dalyvavo 130 žmonių salėje ir dar 150 buvo prisijungę internetu.
„Buvau labai gražiai pristatyta su Lietuvos himnu, net susigraudinau. Pavadino mane Baltijos jūreivystės ambasadore. Skaičiau paskaitą apie Baltijos jūrų transporto sektoriaus ekonominius, kultūrinius ir jūrininkų rengimo studijų pokyčius“, - pasakojo prodekanė.
Filipinuose dabar įvedama nauja tvarka - labai griežta jūrininkų rengimo kontrolė, kad jie atitiktų Tarptautinės jūrinės organizacijos standartus. Sutarta, kad Lietuvos jūreivystės akademijos instruktoriai atvyks į koledžą ir mokys filipiniečius. Koledžas planuoja atsiųsti į Klaipėdą studijuoti visą kursą du savo studentus. Instruktoriaus parengimas savarankiškam darbui su jūrininkais trunka iki 3 metų.
Filipinų sostinėje Maniloje R. Mickienė aplankė dviejų kompanijų - „Marlow Navigation“ ir „OSM Thome“ Filipinų filialus. Šiose kompanijose akademijos studentai atlieka praktiką ir baigę studijas yra įdarbinami.

Rašyti komentarą