Kitąmet planuojama „Independence“ apžiūra sausajame doke

2024 m., prieš perimant SGD terminalo laivą-saugyklą „Independence“ KN (AB „Klaipėdos nafta“) nuosavybėn, numatoma laivo apžiūra ir remontas sausajame doke.

Jo metu bus atliekama povandeninės laivo dalies apžiūra ir remonto darbai, kurių atlikti neiškėlus laivo iš vandens nėra galimybių.

Kadangi laivo-saugyklos ,,Independence“ dydžiui reikalingas didelis dokas, kurio Klaipėdoje ir gretimuose uostuose nėra, apžiūrai laivas bus nukreipiamas į vieno iš pietvakarių Europos uostų laivų remonto dirbtuves.

Siekiant užtikrinti, kad įrenginiai ar inžinerinė infrastruktūra veiktų efektyviai, saugiai ir pagal keliamus reikalavimus, ją yra būtina reguliariai prižiūrėti, inspektuoti ir, esant poreikiui, remontuoti.

Tokie patys principai yra taikomi ir jūriniame sektoriuje eksploatuojant laivus ar kitas vandens transporto priemones, periodiškai užtikrinant visapusišką laivų apžiūrą iškėlus juos iš vandens.

Atliekant „Independence“ apžiūrą sausajame doke, visų pirma planuojama atnaujinti antikorozinę „Independence“ korpuso dangą, atlikti kitus periodinio aptarnavimo darbus.

„Skaičiuojame, kad nuo SGD terminalo veiklos pradžios terminalas išdujino ir patiekė į rinką apie 12 mlrd. kub. m. dujų, aprūpindamas dujomis vartotojus Lietuvoje ir regione.

Vien per pastaruosius metus SGD terminalas dirba beveik maksimaliu išdujinimo pajėgumu. Tad patikima tokios strateginės infrastruktūros veikla, atitinkamai ir aukščiausio lygio techninė priežiūra – mūsų prioritetas.

Nuodugni laivo-saugyklos apžiūra prieš jį perimant KN nuosavybėn, prisidės prie to, kad ir ateityje užtikrintume sklandų dujų tiekimą klientams Lietuvoje ir kaimyninėse šalyse“, – sako KN komercijos direktorius Mindaugas Navikas.

Apžiūros sausuosiuose dokuose laivams su išdujinimo įranga (FSRU) Europoje paprastai vyksta Prancūzijos, Ispanijos ar Portugalijos uostų laivų remonto įmonėse.

Kur tiksliai bus nukreipiamas „Independence“ paaiškės rudenį, bendrai sutarus esamam laivo-saugyklos savininkui „Hoegh LNG“ ir KN.

Skaičiuojama, kad „Independence“ reiso trukmė į ir iš doko gali trukti apie 12 dienų, o remonto darbams numatyta apie 25 dienos.

Atsižvelgiant į kelionės trukmę bei su tuo susijusius būtinus darbus, preliminariai numatoma, kad FSRU „Independence“ išdujinimo nevykdys  2024 m. gegužės 1 - birželio 13 dienomis.

Kartu su Baltijos – Suomijos perdavimo sistemos operatoriais šis terminalo neprieinamumo periodas buvo įvertintas ruošiant bendrą 2023 m. spalio - 2024 m. gruodžio mėn. apimantį konsoliduotą remonto darbų planą Baltijos – Suomijos regionui.

Kol „Independence“ išdujinimo nevykdys,  Lietuva gamtinėmis dujomis apsirūpins per Lietuvos-Lenkijos dujotiekių jungtį GIPL ir iš Inčukalnio gamtinių dujų saugyklos Latvijoje. Apie planuojamus terminus yra informuoti rinkos dalyviai ir Klaipėdos SGD terminalo klientai.

2012 m. Lietuvai priimant sprendimą dėl laivo-saugyklos su išdujinimo įrenginiu, „Independence“ buvo vos penktasis statomas tokio tipo įrenginys pasaulyje. „Independence“ statyba vyko Pietų Korėjos laivų statykloje „Hyundai Heavy Industries Co Ltd“.

2014 m. spalio 27 d. ryte SGD laivas prisišvartavo Klaipėdos uoste prie krantinių ties Kiaulės Nugaros sala.

Planiniai laivo-saugyklos priežiūros ir remonto darbai vykdomi kasmet pavasarį ir rudenį, tačiau apžiūros sausajame doke iki šiol daryta nebuvo.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder