ŽAVI. Laivas „Forelle“ plukdo keleivius prie Mirusių kopų. Ten atsiveriantiems vaizdams abejingų nelieka. Laivo „Forelle“ nuotr.

Laivas „Forelle“ šiemet sezoną pradėjo kovą

(1)

Džiugu, kad nepaisant įvairių ekonominių iššūkių istorinis laivas „Forelle“ išlaikė ankstesnius savo maršrutus ir netgi paankstino sezoną. Jau šešeri metai, kai jis pakeitęs savininkus grįžo į Klaipėdos uostą. Kaip ir kasmet, taip ir šiemet „Forelle“ nuo liepos pradės kursuoti kasdien tradiciniu savo maršrutu į Juodkrantę. Visą birželį jame dar vyks įvairūs teminiai vakarai, tokie kaip austrių ar vyno degustacijos.

Šiemet sezoną „Forelle“ pradėjo gana anksti - kovo pradžioje. „Mūsų laivas pritaikytas tiek šiltam, tiek šaltam klimatui. Jis yra šildomas ir gali funkcionuoti visada, jeigu tik nėra storo ledo. Pernai sezoną uždarėme beveik prieš pat Kalėdas. Į Juodkrantę dar plaukėme, kai jau buvo plonas ledukas. O vasarą “Forelle„ gerai vėdinamas, yra kondicionieriai“, - „Vakarų ekspresui“ sakė vienas iš šio laivo atstovų Marius Petrošius.

Birželį - tik savaitgaliais

Laivas jau seniai yra paruoštas naujam sezonui. Šiemet keičiamos kai kurios jo susidėvėjusios medinės dalys ir senasis laivo generatorius - nauju. „Norisi suteikti keleiviams kuo daugiau komforto, kad laive girdėtųsi kuo mažiau triukšmo, senasis generatorius gana triukšmingas“, - aiškino pokalbininkas.

Šiemet kovo 8 d. Tarptautinės moters dienos proga laive „Forelle“ organizuotas austrių vakaras. Tokie vakarai vykdavo ir anksčiau, bet ne taip dažnai kaip šiemet.

Liepą ir rugpjūtį „Forelle“ plauks tradiciškai trimis savo maršrutais, o prie renginių laive vėl bus grįžtama rugsėjį, spalį, lapkritį, gal net ir gruodį.

Visą birželį bus dirbama su užsakymais, o savaitgaliais plaukiama į Juodkrantę.

Brango elektra, dingo lengvata

Šiemet vasarį kaip perkūnas iš giedro dangaus trenkė žinia, jog naikinama kuro akcizo lengvata. Situacija keista. „Forelle“ Klaipėdos uoste gali naudotis lengvata, o išplaukusi į Kuršių marias - jau nebe. Mat vidaus vandenys iki uosto akvatorijos nelaikomi Europos Sąjungos vandenimis ir juose kuro akcizo lengvata esą negali būti taikoma.

Laivas žiemą šildomas elektra, tai pasidarė gana brangu. Tad labai gausiai šildomas jis nebuvo, tik tiek, kiek reikia jo gyvybingumui palaikyti.

Susumavus visas neplanuotas išlaidas, nori nenori teko šiek tiek branginti bilietus. Palyginti su pernai metais, jų kaina išaugo daugiau kaip 10 proc.

Į Juodkrantę - kiekvieną dieną

Nuo liepos „Forelle“ į Juodkrantę plauks kiekvieną dieną. Laivas tradiciškai išvyks iš Danės upės prie Kruizinio laivų terminalo 10.30 val., o atvyks po dviejų valandų - 12.30 val. Keleiviai galės 3,5 val. pasivaikščioti po Juodkrantę. Atgal į Klaipėdą išplaukiama 16 val.

Šiemet bilietas į Juodkrantę ir atgal, t. y. į abi puses keleiviui nuo 12 metų kainuos 25 eurus, į vieną pusę - 14 eurų, senjorams 20 ir 12 eurų, vaikams nuo 12 iki 5 metų - 15 ir 10 eurų, vaikai iki 5 metų plukdomi nemokamai, už dviratį į abi puses reikės mokėti 3, į vieną - 2 eurus.

Prie Mirusių kopų

Laivas „Forelle“, pastovėjęs Juodkrantėje pusantros valandos, 14 val. daro papildomą reisą su to pageidaujančiais keleiviais iki Mirusių kopų. Tokiu atveju jie kurorte praleidžia ne 3,5, o tik 1,5 val.

Ši ekskursija trunka pusantros valandos - iki 15.30 val. Jie prie kopų nėra išlaipinami, nuostabiais vaizdais žavisi būdami laive. Viena tas kopas pamatyti iš sausumos ir visai kas kita - iš vandens. Bilietas į šią ekskursiją kainuoja 12 eurų, o vaikams nuo 5 iki 12 metų - 9 eurus, bet šį birželio mėnesį keleiviai, įsigiję bilietus iš Klaipėdos į Juodkrantę ir atgal, galės nemomkamai keliauti iki Mirusių kopų

„Forelle“ vienu metu gali plukdyti iki 80 keleivių. Tačiau į ekskursiją prie Mirusių kopų jų priimama tik iki 70, kad būtų daugiau komforto. Šiemet jau buvo plaukta ten, kai dar nebuvo navigacinių ženklų.

BARAS. Laive „Forelle“ veikia baras.  „Vakarų ekspreso“ nuotr.

BARAS. Laive „Forelle“ veikia baras.  „Vakarų ekspreso“ nuotr.

Po uosto akvatoriją

2020-ųjų sezono viduryje pabandyta keleivius plukdyti po Klaipėdos uosto akvatoriją. Įsitikinta, kad yra norinčiųjų, taip tas maršrutas ir prigijo. Anksčiau Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija kartą per savaitę organizuodavo valandos trukmės keliones po uosto akvatoriją nemokamai. Jos buvo labai mėgstamos, tačiau pastaruoju metu jų nebeliko, tad atsiradusią nišą užpildė „Forelle“.

Šiemet nuo liepos vakarais laivas keleivius po uosto akvatoriją plukdys kiekvieną dieną. Iš Juodkrantės paprastai jis grįžta 18 val. Kelionė po uostą prasidės 18.30 val. ir truks pusantros valandos.

Nuo Danės upės kairiosios krantinės „Forelle“ plauks iki uosto vartų, ten apsisuks, grįš pro Lietuvos jūrų muziejaus delfinariumą ir keliaus iki Suskystintųjų gamtinių dujų terminalo. Didžiausia atrakcija keleiviams - nusifotografuoti laivo-dujų saugyklos „Independence“ fone.

Plaukimo metu apie svarbiausius uosto strateginius objektus, įdomią laivo „Forelle“ istoriją pasakoja audiogidas. M. Petrošius sako, kad ši pramoga labiausiai domina ne vietinius gyventojus, o žmones, atostogaujančius pajūryje.

Bilietų į šias ekskursijas kainos dvejus metus nebuvo keičiamos ir keleiviui nuo 12 metų jie kainavo 10 eurų, o šiemet jau reikės mokėti 12 eurų, vaikams nuo 5 iki 12 metų ir kitiems asmenims, kuriems taikomos lengvatos - 9 eurus.

Yra galimybė laivą „Forelle“ išsinuomoti įvairiems įmonių vakarėliams, gimtadienio šventėms ar kitai progai, bet tą reikėtų planuoti iš anksto, nes jeigu bus parduoti bent keli bilietai į ekskursiją kuriuo nors maršrutu, norimai datai laivą išsinuomoti nepavyks.

BARAS. Laive „Forelle“ veikia baras.  „Vakarų ekspreso“ nuotr.

Kitais metais sukaks 90 metų

Dviejų denių laivas „Forelle“ yra istorinis. Jis pastatytas 1934 m. Flensburgo laivų statykloje Vokietijoje. Tai buvo vienas pirmųjų Flensburgo įlankos motorlaivių, pradėjusių naują laivybos etapą. 23 metrų ilgio laivas jau tais laikais garsėjo patogiomis sąlygomis keleiviams - buvo šildomas ir turėjo iš čiaupo bėgantį šiltą vandenį. „Forelle“ vokiečių kalba reiškia upėtakį. Karo audras išgyvenusi „Forelle“ išgarsėjo praėjusio amžiaus viduryje, pradėjęs legendinį sviesto ir kitų maisto produktų gabenimą iš Danijos į Vokietiją. Jam teko plaukioti ir Elbės upe. Prieš keliolika metų legendinę istoriją turintis laivas pateko į Lietuvos Kuršių marių vandenis. Tokio dizaino laivų visame pasaulyje buvo pastatyti tik du: kitas laivas - „Libelle“ - stovi Flensburgo uoste. Dabar „Forelle“ atkartoją senąjį maršrutą iš Klaipėdos į Juodkrantę, kai juo plaukė garlaiviai. Tuo metu tai buvo vienintelis būdas susisiektu su šiuo kurortu.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder